۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۸۱۱
اندیشمندان اهل سنت پاکستان در وبیناری:

تنها راه آزادی قدس شریف و فلسطین اتحاد کشورهای اسلامی است

تنها راه آزادی قدس شریف و فلسطین اتحاد کشورهای اسلامی است
اندیشمندان اهل سنت پاکستان در وبیناری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس برگزار شد، خواستار تشکیل جبهه مشترک بین ایران و پاکستان برای آزادی قدس و فلسطین شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، صاحبزاده ابوالخیر زبیر رییس جمعیت علمای (اهلسنت) پاکستان و دکتر عبد الباسط مجاهد محقق و استاد دانشگاه علامه اقبال اسلام‌ آباد پاکستان، امروز در وبیناری به عنوان «قدس محور اتحاد اسلامی» که با اهتمام مؤسسه امت واحده یکی از نهادهای بزرگ شیعه پاکستان و جمعیت علمای اهل سنت پاکستان در فضای مجازی برگزار شد، سخنرانی کردند.

صاحبزاده ابوالخیر زبیر رییس جمعیت علمای (اهلسنت) پاکستان در سخنانی با اشاره به این که قدس شریف نخستین قبله مسلمانان به شمار می رود و پیامبر گرامی اسلام(ص) از همین مقام به معراج رفتند، گفت: اشغال این سرزمین و این مقام مقدس توسط جنایتکار ترین موجود روی زمین جای تاسف دارد.

وی با بیان این که اهداف صهیونیست ها تنها سرزمین اشغالی و بیت المقدس نیست بلکه هدف شان از نیل تا فرات است، ابراز داشت: جنایت ها و کودک کشی های این رژیم غاصب در دهه گذشته نابخشودنی است.

این رهبر اهل سنت پاکستان، مسلمانان جهان را در مسئله فلسطین به اتحاد و یکسویی فراخواند و اظهار داشت: مسلمانان اختلافات دینی جزیی را کنار گذاشته بر مشترکات دینی متحد شوند، درخصوص فلسطین و باریکه غزه سیاست های کاربردی تدوین کنند و این وجود نحس و ساختگی در قلب اسلام را از روی زمین بردارند.

وی با استناد به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اسرائیل، که اسرائیل یک غده سرطانی است، تصریح کرد: اگر از رشد این غده سرطانی در منطقه جلوگیری نشود به دیگر سرزمین های اسلامی نیز سرایت خواهد کرد، این غده برای جهان اسلام مهلک و کشنده است.

دکترعبد الباسط مجاهد محقق و استاد دانشگاه علامه اقبال در اسلام‌ آباد پاکستان سخنران دیگر این مراسم در سخنان خود با اشاره به آیه هفدهم سوره اسراء: سُبْحٰنَ الَّذِیْۤ اَسْرٰى بِعَبْدِهٖ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ اِلَى الْمَسْجِدِ الْاَقْصَا الَّذِیْ بٰرَكْنَا حَوْلَهٗ لِنُرِیَهٗ مِنْ اٰیٰتِنَاؕ-اِنَّهٗ هُوَ السَّمِیْعُ الْبَصِیْرُ ؛ منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده اش[ محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه هایِ [عظمت و قدرت ]خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست، گفت: از این آیه کریمه اهمیت قدس شریف و سرزمین فلسطین را می توان بخوبی درک کرد، امیدواریم مسلمانان هرچه زودتر بیدار شوند و این سرزمین را از چنگال های رژیم غاصب صهیونیستی آزاد کنند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی روح اتحاد اسلامی را در جهان اسلام دمیدند و مسلمانان را برای قیام در برابر استکبار جهانی فراخواندند، ابراز داشت: تنها راه آزادی قدس شریف و فلسطین اتحاد کشورهای اسلامی است.

این اندیشمند پاکستانی در آخر خطاب به سران و دولتمردان پاکستان گفت: برای آزادی قدس شریف، نجات فلسطینیان و نابودی اسرائیل، جبهه مشترک با ایران و پاکستان تشکیل دهید./988/

ارسال نظرات