۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۷۹۸۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جبهه دیپلماسی و مذاکره، قدس را نجات نخواهد داد

جبهه دیپلماسی و مذاکره، قدس را نجات نخواهد داد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: باید بدانیم که مذاکره سیاسی با سران ابرقدرت‌های جهان و جبهه دیپلماسی، قدس و فلسطین و لبنان را از چنگال صهیونیسم جهانی نجات نخواهد داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان به دلیل وضعیت قرمز ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، گفت: فلسطین تنها یک شناسنانه ملی و قومی ندارد، بلکه فلسطین برای ما شناسنامه اعتقادی دارد که عروج پیامبراکرم (ص) از آن جا است و قبله نخستین مسلمین بوده است.

وی افزود: سیاست آمریکا و اروپا و کشور‌های عربی در قبال مسجدالاقصی مشخص است و در برابر جنایات اسرائیل نه تنها سکوت کرده اند بلکه حمایت و خیانت نیز کرده اند.

آیت الله سلیمانی گفت: فلسطین و قدس در فرهنگ اسلامی ما به جای اینکه نقش شناسنامه ملی و قومی و عربی داشته باشد، شناسنامه اعتقادی و دینی دارد، چرا که محل عروج پیامبراکرم (ص) و قبله مسلمانان و محل تنظیم دل‌ها با خدا است و باید نسبت به سرنوشت آن حساس بود.

به گفته وی فلسطین و قدس شریف سرزمین مبارک و مرکز فضیلت بخشی به عبادت است، چرا که یک رکعت نماز در این محل برابر یکهزار رکعت نماز و یک نماز واجب به منزله حج و یک نماز مستحب مانند یک حج عمره است.

مسأله فلسطین یک مسأله ملی و قومی نیست
نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش رهبری که فلسطین مسأله ملی و قومی نیست بلکه مسأله اسلام به معنای وسیع این مفهوم است، گفت: امام امت می‌فرماید برای مقابله با دشمنان اسلام و نجات قدس به جای سیاسی کاری و سازش با ابرقدرت‌ها و وقت تلف کردن باید از اسلحه گرم و قدرت نظامی و الهی استفاده کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دو جبهه دیپلماسی و جبهه عملیاتی و رزمی برای نجات قدس مطرح بود، امام خمینی (ره) عنوان کرد تا چه زمانی می‌خواهید قدس را قربانی جبهه دیپلماسی کنید و به جبهه عملیاتی و رزمی پشت کنید و به جای مقابله با دشمنان اسلام و نجات قدس از اسلحه گرم و قدرت نظامی و الهی غفلت کرده و با سیاسی کاری و سازش با ابرقدرت‌ها وقت را تلف کنید و به اسرائیل مهلت جنایت و قتل عام بیشتر مسلمانان را بدهید.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امروز جنایات رژیم صهیونیستی هنوز هم ادامه دارد، گفت: امام امت می‌فرماید، به اسرائیل مهلت جنایت‌های بی امان داده نشود.

جبهه دیپلماسی و مذاکره قدس را نجات نخواهد داد
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: برخی باید بدانند که مذاکره سیاسی با سران ابرقدرت‌های جهان و جبهه دیپلماسی، قدس و فلسطین و لبنان را از چنگال صهیونیسم جهانی نجات نخواهد داد و روز به روز به روز بر جنایات اسرائیل افزوده خواهد شد.

وی طرح مسأله فلسطین برای جمهوری اسلامی را یک امر تاکتیکی ندانست و از آن بعنوان یک امر بنیانی و اعتقادی نام برد و اظهار داشت: وظیفه دینی همه مسلمانان و ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است که این کشور اسلامی را از چنگال اسرائیل غاصب آزاد کنند و به مردم مظلوم این کشور تحویل دهند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه هرکسی امروز موضوع فلسطین را یک موضوع منطقه‌ای و شخصی و محلی قلمداد کند در خواب خرگوشی است، اظهار داشت: هرچند امروز به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نشد، اما دل ما با قدس شریف و نجات آن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان شرایط امروز جبهه مقاومت و ایران اسلامی را در مقایسه با گذشته شرایط بسیار امیدوارکننده‌ای دانست و افزود: امروز هم جبهه مقاومت قدرتمند‌تر از گذشته شده و توان ایران اسلامی به پشت دیوار‌های رژیم غاصیب صهیونیستی رسیده است به گونه که فرماندهان دلاور ایران اسلامی هشدار دادند اگر اسرائیل دست از پا خطا کند تل آویل را با خاک یکسان خواهیم کرد./۱۳۰۷/ 
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات