۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۶۷۹۸۵۰
سخنران حرم حضرت معصومه (س)؛

دوران ظهور دوران شکوفایی امت پیامبر است

دوران ظهور دوران شکوفایی امت پیامبر است
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: خداوند به پیامبر وعده بهترین امت را داده است و امت اسلام در زمان ظهور بهترین امت خواهند بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه اول سوره مبارکه شمس اظهار کرد: در روایتی ازامام صادق علیه‌السلام در تفسیر برهان آمده است که مراد از شمس امیرالمؤمنین علیه السلام هستند و ضحا زمان ظهور امام زمان عجل الله فرجه است که در آن زمان حقیقت وجودی امیرالمؤمنین علیه السلام آشکار می شود.

وی با بیان اینکه «واللیل اذا یغشی» دوران در حجاب رفتن امام زمان عجل الله فرجه الشریف است، گفت: تاریکی های متراکم ناشی ازدستگاه شیطان، حجاب ظهور حقیقت دین شده است و و دوران ظهور دوران شکوفایی امت پیامبر صلوات الله علیه و آله است که خداوند در آیه « وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولَی» در سوره ضحی وعده بهترین امت را به ایشان داده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه ضحی هم به زمان ظهور امام زمان عجل الله فرجه اشاره می کند، گفت: در آخر این سوره خداوند برای این که امت در مسیر سخت همراهی با امام بتوانند سختی ها را تحمل کنند به پیامبر می فرماید « وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» از نعمت های خاصی که من به تو عطا کردم با مردم گفت و گو کن یعنی اگر مردم با تو حرکت کنند از آن نعمت‌ها به آنها هم عطا می شود و این تحمل سختی ها را آسان می کند.

وی با بیان اینکه همراهی با امام سخت است و عده معدودی قادر به همراهی هستند، افزود: درست است که بار ولایت امیرالمؤمنین(ع) را برداشتن و به سمت دنیایی که دشمنان وعده می دهند و جلوه گری می کند منحرف نشدن سخت و دشوار است ولی باطن وادی ولایت امام وادی یسر و آسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه امیرالمؤمنین علیه السلام در حدیثی با استناد به آیه آخر سوره ضحی نعمت های خدا برای خود را بیان می کنند، گفت: امیرالمؤمنین در آغاز حکومت بنی امیه وقتی از جنگ نهروان برمی گشتند شنیدند که معاویه علنی ایشان را سب و لعن می کند و اصحاب ایشان را به قتل می رساند بنابراین بر منبر کوفه رفتند و گفتند که من می بینم که مرگم نزدیک است و گویا شما به امر من جاهلید.

وی با بیان اینکه امام برای روشن شدن امر ولایت برای مردم فضائل فوق العاده ای که خدا به ایشان داده را بیان می کنند، افزود: سپس امیرالمؤمنین علیه السلام برخی از اسماء خود در کتابهای آسمانی را بیان می کنند و می فرمایند که بعد از من هر کسی از این حرف ها بزند دروغ گو است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امیرالمؤمنین علیه السلام در این حدیث می فرمایند که خداوند در قران با چند اسم از من یاد کرده است و مبادا کسی این اسماء را غصب کند زیرا این کار شما را در دینتان گمراه می کند.

وی افزود: حضرت علی علیه السلام می فرمایند خداوند فرموده « ان الله مع الصادقین» و من آن صادقی هستم که خداوند با او است و سپس اسماء دیگری را ذکر می کنند که مخصوص ایشان در قران است و در شب های آینده به ان می پردازیم.

ارسال نظرات