۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۸۵۲

جامعه جهانی سکوت خود را در قبال جنایات اسرائیل در فلسطین پایان دهد + تصاویر

جامعه جهانی سکوت خود را در قبال جنایات اسرائیل در فلسطین پایان دهد + تصاویر
مقامات، رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستند به سکوت خود در قبال جنایات اسرائیل پایان دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سمیناری به منابست گرامیداشت روز جهانی قدس، با عنوان "آزادی قبله اول نزدیک است" و با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله وزیر امور حقوق بشر و برخی نمایندگان مجلس سنا روز گذشته در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

این مراسم به همت حزب مجلس وحدت مسلمین و شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی متشکل از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی این کشور برگزار و سخنرانان خواستار گام‌های عملی نهادهای جهانی و سازمان‌های حقوق بشری برای دفاع از مردم فلسطین در برابر ظلم و اشغالگری اسرائیل شدند.

شخصیت‌های پاکستانی با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از آرمانهای فلسطین‌، آزادی قدس و مخالفت با هرگونه توطئه سازش با رژیم غاصب صهیونیستی‌، گفتند: جهان اسلام باید موضع مشترک و همسو برای حمایت از مقاومت فلسطین و رد هرگونه طرح برای به رسمیت شناختن اسرائیل اتخاذ کند.

«ثاقب اکبر» معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مسئله فلسطین دغدغه مشترک ملل اسلامی است و تنها محدود به جهان عرب نمی‌شود بلکه امروز کشورهای غیر عرب مانند جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم دفاع از بیت المقدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی افزود: حاکمان عرب که مرتکب به خیانت به فلسطین شده‌اند باید قیمت آن را بپردازند زیرا آنان با برقراری روابط با اسرائیل، پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کرده درصدد کسب منافع شخصی خود هستند.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان نیز طی سخنرانی در سمینار آزادی قدس، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در بیت المقدس را محکوم کرد.

خانم «شیرین مزاری» رویکرد دوگانه جامعه بین الملل در قبال جنایات اسرائیل و سکوت در مقابل رنج و مشکلات مردم فلسطین را سرزنش کرد و افزود: غرب باید مسئولیت پذیر باشد و نباید از برخورد با عاملان نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین و اشغالگران شانه خالی کند.

سناتور «فرحت اله بابر» از حزب‌ مردم پاکستان نیز با تمجید از مواضع ایران درباره فلسطین، جمهوری اسلامی را مدافع حقیقی ملت‌های مظلوم دانست و افزود: امت اسلامی باید برای مقابله با رژیم صهیونیستی متحد شود.

وی افزود: لفاظی و صدور بیانیه‌ها هرگز گره‌ای از مشکلات امت اسلامی از جمله حل چالش‌های مسلمانان در فلسطین و کشمیر باز نمی‌کند بلکه باید گام‌های عملی برداشته شود و ما امروز برای این مهم باید همگرایی و انسجام میان یکدیگر را تقویت کنیم.

«لیاقت بلوچ» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز با ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره)، گفت: تعیین جمعه آخر ماه رمضان به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری روز جهانی قدس باعث شد تا مسلمانان در یک نقطه مشترک برای حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی جمع شوند.

وی تاکید کرد: تکلیف حاکمان سازشگر مشخص است، آنان حمایت سوری از فلسطین را ابراز کرده درحالی که دوستی واقعی خود را با رژیم صهیونیستی ثابت کردند.

دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان افزود: آزادی قدس شریف و تشکیل کشور مستقل فلسطین به زودی تحقق خواهد یافت و برای تقویت این جبهه، باید وحدت و یکپارچگی میان یکدیگر را محکم کنیم.

دولت پاکستان اخیراً نسبت به رویدادهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین عمیقا ابراز نگرانی، و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بیت المقدس را محکوم کرد.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد ششم اردیبهشت امسال در این بیانیه‌ اعلام کرد: خشونت‌ها علیه ساکنان بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان افزایش یافته و این اقدامات نگران کننده شامل شامل آزار و اذیت نمازگزاران، بازداشت فلسطینیان بی گناه و سایر محدودیت های خودسرانه در نقض حقوق اساسی بشر می‌باشد.

پاکستان اقدامات نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرده و جامعه جهانی را به اقدام سریع برای محافظت از فلسطینیان ترغیب کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات