۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۶۷۹۹۲۷
شاخصه های دولت اسلامی در نگاه قرآن؛

انتخابات، جلوه مشورت نظام با مردم

انتخابات، جلوه مشورت نظام با مردم
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: نظام اسلامی و به خصوص مسئولان آن موظفند که زمینه را برای اخذ مشورت از عموم مردم فراهم کنند و انتخابات شاخصه این مشورت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه بیان تفسیر خود که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیات سوره شورا گفت: اصلی ترین شاخصه دولت اسلامی و حکومت اسلامی اقامه دین است.

اقامه دین

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تمام بخش های نظام اسلامی از قوه مقننه، قضاییه و قوه مجریه و سایر ساختارهای نظام اسلامی همه باید در صدد اقامه دین باشند والبته همین موضوع است که دشمنان را در برابر نظام اسلامی قرار می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ابراز داشت:  کارنامه نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد که در زمینه اقامه دین گام های بسیار بزرگی برداشته شده در حالی که در زمان طاغوت در ماه مبارک رمضان کنگره زرتشتیان جهان را برگزار می‌کردند در حالی که پهلوی به دنبال ترویج بهایی گری بود، تلویزیون عامل فساد و فحشا بود و جشن هایی مثل جشن هنر شیراز برگزار می شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما امروز در نظام اسلامی شاهد احداث بیش از ۵۵۰۰ مسجد هستیم و مراسمات پرشکوه شب های قدر و پیاده روی میلیونی اربعین و فرهنگ وقف و احسان و نیکوکاری، رزمایش های فراوان همدلی، گسترش فرهنگ زیارت معصومان (ع) به گونه‌ای که سالانه ۳۰ میلیون نفر بر اساس آمارها به مشهد مقدس و حدود ۱۰ میلیون نفر به این بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) مشرف می شوند گسترش کمی و کیفی برنامه‌های مذهبی در صدا و سیما تغییر نام گذاری ها و توجه به اسامی طیبه اهل بیت (ع) در نام گذاری خیابان ها و مراکز و گسترش اردوهای راهیان نور به گونه‌ای که سالیان ۷ میلیون نفر از این مراکز دیدن می کنند همه از جلوه‌های زیبای اقامه دین در کشور ماست.

مشورت با مردم

وی گفت: دومین شاخصه دولت اسلامی با توجه به مفاهیم جزء 25 زمینه سازی برای برگزاری انتخابات پرشور عنوان شاخص مشورت که در آیه ۳۸ سوره مبارکه شورا به این نکته اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: یکی از ویژگی های جامعه اسلامی مسأله مشورت در امور مربوط به جامعه است و بر این اساس نظام اسلامی و و به خصوص مسئولان آن موظفند که زمینه را برای اخذ مشورت از عموم مردم فراهم کنندو انتخابات به عنوان یکی از بهترین روش ها برای مشورت  با مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مکتب انقلاب برخاسته از همین آیات نورانی قرآن و بر اساس مشورت با مردم است ودر مکتب سیاسی امام و رهبری مردم به معنای واقعی کلمه تاثیر ‌گذار و تعیین‌کننده اند و از طرف دیگر امام (ره) با اتکاء به قدرت مردم معتقد بود که با اراده پولادین مردم می‌شود در مقابل ابرقدرت‌های متجاوز جهانی ایستاد.

وی افزود: از آغاز انقلاب تا کنون بیش از ۴۰ همه پرسی برای مشورت با مردم برگزار شده و مردم شریف ایران در انتخابات گوناگونی از قبیل انتخاب ریاست جمهوری، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و روستا شرکت کرده‌اند که این نشانگر اهتمام نظام اسلامی به نظر مردم است.

اقدام متقابل در برابر تجاوز دشمن

مدیر مدرسه علمیه مشکات بیان داشت: آخرین نکته از شاخص های دولت اسلامی در این جزء حمایت از اقدام متقابل در برابر تجاوز دشمن است و خداوند در آیه 39 سوره شوری در توصیف مومنان و متقین می فرماید« مؤمنان کسانی هستند که وقتی به آن ها ظلم می‌شود با کمک گرفتن از دیگران در برابر آن می ایستند و اجازه نمی دهند که ظالم جری تر شود و اقدام متقابل در برابر دشمن باعث می شود که دشمن از هر گونه ظلم و تعدی پشیمان شود و افکار پلید و شرارت های خودش را بر علیه نظام اسلامی کنار بگذارد./1399/

ارسال نظرات