۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۹۳۷
مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان:

انتخاب قومیتی و قبیله‌ای نتیجه نمی‌دهد

انتخاب قومیتی و قبیله‌ای نتیجه نمی‌دهد
خوزستان - حجت الاسلام رجب پور گفت: در تجربه گذشته کشور با بیگانگان چیزی جز غارت، استثمار و استعمار یافت نمی‌شود، دشمن همواره به دنبال اهداف خود است.
حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اصل نخست قانون اساسی در خصوص ضرورت تشکیل شورای شهر و روستا بیان داشت: مسئله ضرورت تشکیل شورای شهر و روستا به اصل اول قانون اساسی و راهبرد کلی نظام یا همان جمهوریت باز می‌گردد؛ جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر پایه مردم بنا شد در واقع بدون حضور مردم این انقلاب اتفاق نمی‌افتاد؛ بنابراین در همان راستا با توجه به سیاست کلی نظام دخالت مردم در امور کلان و خرد در دستور کار قرار گرفت و در قانون اساسی نگاشته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان با بیان اینکه مردم حق دخالت در سرنوشت خود را دارند عنوان داشت:  انقلاب اسلامی بر پایه مردم شکل گرفت و گردانندگان این نظام نیز منتخبان مردم هستند بر همین اساس مردم حق دارند در رابطه با آنچه که پیرامون آن‌ها می‌گذرد و مربوط به سرنوشت آن‌ها است نظر دهند.  

حجت الاسلام رجب پور با تأکید بر لزوم توانمندی نامزد انتخاباتی تصریح کرد: در قانون اساسی و وزارت کشور برخی ویژگی‌ها تحت عنوان صلاحیت‌های عمومی نامزد‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده که شاید بسیاری از افراد این ویژگی‌ها را داشته باشند؛ اما در واقع شخصی می‌تواند در این عرصه وارد شود که توانایی خدمت را در خود دیده باشد.

وی افزود: تعهد، شناخت مشکلات مردم، داشتن راهکار جامع و قابل اجرا برای حل مشکلات از ویژگی‌های نامزد انتخاتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان با اشاره به تأثیرات شورای شهر و روستا بر بلوغ سیاسی جامعه تصریح کرد: برای صعود به قله باید از مسیر‌های پایین‌تر حرکت کرد؛ شهر و روستا جامعه کوچکی با سلایق، علایق، دیدگاه‌ها و نظریات خاص خود است اگر در این مدل کوچک از جامعه بتوانیم دیدگاه‌ها و نظریات را ببینیم و به نقد‌های موجود پاسخ مناسب ارائه کنیم به یقین در تصمیم گیری‌های کلان ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به عنوان سرنوشت عامه مردم  با آگاهی و بینش وسیع تری ورود خواهیم کرد؛ زیرا در کلاس‌های درس کوچک تری به نام شورای شهر و روستا این درس را آموخته ایم.

حجت الاسلام رجب پور در رابطه با انتخابات قبیله‌ای در خوزستان اظهار داشت: در این راستا دو گروه مسؤول هستند؛ نخست نامزد‌های انتخاباتی نباید برای بالابردن سبد آرا خود به این مسائل دامن بزنند و سپس رسانه‌ها با  پخش و اجرای برنامه‌های معرفتی می‌توانند نقش بسزایی را در ارتقاء بینش و فرهنگ سیاسی مردم داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیر رسانه‌های ارتباط جمعی بیگانه بر رفتار انتخاباتی مردم ابراز داشت: رسانه همیشه به عنوان ابزاری در دست قدرت‌های بیگانه بوده است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا یعنی شیطان دشمن شما است و شما هم او را دشمن دارید مردم ما باید بدانند که بیگانگان هیچگاه دلسوز ما نبوده اند؛ در تجربیات ۲۰۰ سال گذشته تا به امروز چیزی جز قتل، غارت، استثمار و استعمار یافت نمی‌شود؛ بر همین اساس دشمنان با همان سیاست پیشین  به دنبال برنامه‌های خود هستند و مردم باید از گذشته عبرت بگیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در پایان گفت: باید در جهت ارتقاء بینش سیاسی مردم تلاش شود تا در مقابل رسانه‌ها بیگانه و تبلیغات آن‌ها مقاومت کنند و دچار شبهه و توهمات نامربوط نشوند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات