۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۹۹۶۵

دلیل افت شاخص بورس چیست؟

دلیل افت شاخص بورس چیست؟
بازار سرمایه امروز با افت ۱۰ هزار واحدی مواجه شد و همه نمادها قرمز پوش شدند کارشناسان بازار دلیل افزایش صف‌های فروش امروز بازار را افشای اطلاعات دیروز بانک ملت می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رسا، امروز هم بازار با صف‌های فروش قفل شده همراه بود و حتی تک سهم‌هایی که در روزهای گذشته روند خوبی را داشتند امروز منفی شدند.

مهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار تفاوتی نکرده است و تغییری هم نمی‌کند تکرار این حرف که بازار همچنان منفی است تکرار مکررات است و به نظر می‌رسد در کوتاه مدت روند به همین شکل باقی بماند.

وی در بخش دیگری افزود: افشای اطلاعات دیروز بانک ملت و محافظه کاری و پنهان‌کاری این شرکت در شناسایی سود تسعیر ارز علت منفی شدن و ایجاد صف‌های فروش دوباره در نمادهای بانکی شد البته فکر می‌کنم بقیه بازار هم تحت تاثیر این اتفاق منفی شدند.

وی در تحلیل وضعیت بازار گفت: بازار به اخبار منفی واکنش زیادی نشان می‌دهد. در حال حاضر با ثبات نرخ دلار در محدوده ۲۰هزار تومان تاثیر این عامل هم در بازار به نوعی خنثی می‌شود اما مشکل اصلی فعلی در بازار این است که سهم‌ها سیاسی شده‌اند و هر کدام به یک سمت  جناح‌های انتخاباتی حرکت می‌کنند.  بعد از نبود نقدینگی در بازار سیاسی شدن مسئله دیگری در روند منفی بازار است.

وی در مخالفت با خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بازار گفت: امکان ندارد که چنین مبلغی از بازار خارج شده باشد. پارسال و اوایل سال ۱۴۰۰ مجموع ورود و خروج پول به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نمی‌رسید و این عدد معقول نیست. مسئله اینجا است که چه مقدار از این پول از بازار سرمایه و اقتصاد به سمت بازار رمزارزها رفته‌ است و ارقام نشان می‌دهد رقمی که از اقتصاد به سمت بازار رمزارزها حرکت کرده بیش‌تر از ۱۰ یا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیست.

 

منبع:تجارت‌نیوز

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات