۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۸۰۰۱۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مدیریت بسیج سازندگی مدیریتی جهادی و انقلابی است

مدیریت بسیج سازندگی مدیریتی جهادی و انقلابی است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مدیریت بسیج سازندگی مدیریتی جهادی و انقلابی است، گفت: نتیجه این مدیریت جهادی و انقلابی موفقیت در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، در دیدار با مسؤولان بسیج سازندگی لرستان که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۷۹ تأسیس شد که این نهاد به دنبال سود نیست بلکه از مقدورات خود در مسیر محرومیت زدایی و توانایی های مادی و معنوی خود هزینه می کند و در این راستا بخشی از نیکوکاران هم همکاری دارند و از این طریق محرومیت زدایی می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: بسیج سازندگی در این سال ها خدمات برجسته ای ارائه داده که جوانانی با شوق و اشتیاق و با اخلاص برای خدمت رسانی به محرومان مشارکت می کنند که در این ۲۰ سال برای محرومیت زدایی، خدمات عمرانی، تولید و اشتغال تلاش های فراوانی دارند.

وی تصریح کرد: مدیریت بسیج سازندگی مدیریتی جهادی و انقلابی است و باید به همین شکل باقی بماند زیرا در هر جایی مدیریت جهادی و انقلابی مبتی بر کار کارشناسی شده، مطالعه شده، کار انبوه، کار متراکم و مضاعف باشد موفقیت حاصل شده است و هر جا نوع مدیریت‌ها سست و انفعالی بود، یا کار به سرانجام نرسید یا تعطیل شد.

بسیج سازندگی لرستان باید چتر خود را روی تمام گروه‌های جهادی بگستراند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با یادآوری اینکه بسیج سازندگی لرستان باید چتر خود را روی تمام گروه‌های جهادی بگستراند و تمام گروه‌های جهادی را به کار بگیرد، تصریح کرد: برای بسیج سازندگی کارآمدی نظام اسلامی ایران مهم است و در مقطعی که دشمن به دنبال این است که نظام را ناکارآمد نشان دهد اما باید نشان دهیم که جمهوری اسلامی کارآمد است و این کارآمدی با توجه به مسائل تعلیمی، عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی و مشاغل پایدار نشان داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا نشان دادیم وقتی همه با باشیم، موفق خواهیم بود، اظهارداشت: امروز می‌بینیم کرونا کشورهای به ظاهر پیشرفته را به زانو درآورده، اما با همدلی مردم این ویروس مهار خواهد شد، کما اینکه امروز کرونا، آمریکا، انگلیس و هند را به زانو درآورده است، اما در کشور ما جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه پای کار آمدند و با کمک همه‌جانبه و اجرای طرح مواسات، همدلی و احسان ، اثرات کرونا را کمتر کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: رهبری با تیزبینی و بصیرت عمق درون جامعه را شناسایی می کند و می داند چه جوانانی با چه روحیه ای حضور دارند که باید تلاش کرد روحیه مجاهدت همچنان در جامعه ترویج باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با تأکید بر ایجاد اشتغال جوانان گفت: اعتباری که در بودجه برای بسیج سازندگی معین شده باید تلاش کرد تا تخصیص یابد و برای ایجاد اشتغال نیز برنامه ریزی شود تا شادی را به درون خانواده ها برده و ما هر چه بتوانیم اشتغال‌زایی پایدار و ایجاد صنایع تبدیلی کنیم و جوانان مشغول به کار باشند آسیب‌های اجتماعی کم تر می شود.

وی با اشاره به نام گذاری شعار سال افزود: در سالی که به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده باید معیارها متفاوت با سال قبل باشد و باید در این مدت تلاش کرد تا واحدهای تولیدی راکد، فعال شوند و هر ماه یا فصلی گزارش شود که برای کارگاه های تعطیلی و فعالیت مجدد آنها چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به کمک بسیج سازندگی بیایند و مسیر را برای فعالیت آن باز کنند، گفت: محرومیت‌زدایی در روستاها و حاشیه شهرها که وضع بهتری نسبت به روستاها ندارند را در اولویت قرار دهند، زیرا چهره حاشیه شهرها برازنده نظام اسلامی ایران نیست./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات