۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۰۵۱
حسین شریعتمداری در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری رسا:

رسالت خبرگزاری رسا تقویت هنرمندانه رویکرد‌های انقلابی حوزویان است

رسالت خبرگزاری رسا تقویت هنرمندانه رویکرد‌های انقلابی حوزویان است
امروزه رسانه‌های دینی مانند خبرگزاری رسا باید هنرمندانه با انتخاب قالب متناسب با نیاز مخاطب پیام حوزه‌ها را به مخاطبان تشنه معارف منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در دیدار با حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به جایگاه حساس حوزه‌های علمیه در دوران معاصر گفت: دشمن در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای تاثیر بر حوزه و روحانیت است.

وی افزود: شهید مدرس درباره فتوای تاریخی تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی نگران این بود که استعمار متوجه نقطه قوت شیعه یعنی اعتقاد به مهدویت و جایگاه رهبری معنوی حوزه‌ها در بین جامعه شیعه شده است، پس باید منتظر ضربات دشمن از این ناحیه بود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان با بیان این که امروزه حوزه‌های علمیه سرمایه بزرگ فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) را در اختیار دارند، بیان کرد: امروزه مردم تشنه معنویت و معارف اسلام هستند. مهم ترین رسالت امروز حوزویان استخراج گنجینه گران بهای اندیشه ناب از فرهنگ اصیل اسلام و ترجمه آن به زبان روز دنیاست.

وی در ادامه با اشاره به رابطه حوزه با رسانه خصوصا رسانه های خبری ابراز کرد: در ترجمه فرهنگ و معارف ناب اسلام، قالب نقش مهمی‌ایفا می‌کند. امروزه رسانه های دینی مانند خبرگزاری رسا باید هنرمندانه با انتخاب قالب متناسب با نیاز مخاطب پیام حوزه ها را به مخاطبان تشنه معارف منتقل کنند. اگر مخاطب پیام را متوجه نمی‌شود، باید قالب را تغییر داد.

نقش هنرمندانه رسا در بصیرت افزایی و آگاه سازی حوزویان

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به پیشینه خبرگزاری رسا در انتقال درست مفاهیم اسلامی‌ و انقلابی، خطاب به دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی گفت: شما موفق هستید. اعتماد حوزه به خبرگزاری رسا سرمایه شماست. رسا می‌تواند نقش هنرمندانه ای در بصیرت افزائی و آگاه سازی حوزویان و اقشار متدین جامعه از واقعیات داشته باشد. شما واسطه امین هستید و باید مورد اطمینان و وثوق مخاطب باشید و امروزه شما مورد وثوق هستید.

وی با بیان این که بازنشر آثار تولیدی دیگران باید با ارزش افزوده همراه باشد، افزود: همواره در عرصه رقابت های بین رسانه ها، کسی که اولین ضربه را بزند، برنده است. زیرا نوع نگاه و ذهن مخاطب را شکل می‌دهد و اولویت های شما در ذهن او می‌نشیند.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، خیرگزاری رسا، حوزه انقلابی

حسین شریعتمداری بر ضرورت برنامه ریزی و تبیین راهکارهای تقویت رویکردهای انقلابی در خبرگزاری رسا تاکید کرد و ادامه داد: از خدا باید خواست که راه را نشان مان دهد. شما دین توانمندی دارید. نظام های الحادی و مکاتب فکری بشری ناتوان از رساندن بشر به سعادت هستند. جهان دارد متوجه می‌شود که بیرون از خانه اهل بیت علیهم السلام خبری نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان انقلاب اسلامی‌ایران را نعمت و منت الهی بر مردم ایران توصیف کرد و گفت: امروزه خداوند متعال گوهر گرانبهایی در اختیارمان قرار داده است. انقلاب اسلامی‌بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) بود. بسیاری از اندیشمندان و سیاستمداران جهان گمان نمی‌کردند این انقلاب پیروز شود. رسالت اصلی شما حفظ و تقویت انقلاب اسلامی‌در حوزه های علمیه است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت ها و برنامه تحولی این خبرگزاری در جهت تحقق چشم انداز مرجعیت خبری حوزه انقلابی ارائه کرد.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شریفی مهر
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
خیلی صحبت های خوبی رو مطرح کردند.
3
1