۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۰۰۷۳
در نشست شورای زکات خراسان شمالی اعلام شد؛

اعلام میزان زکات فطره و کفاره روزه در خراسان شمالی

اعلام میزان زکات فطره و کفاره روزه در خراسان شمالی
خراسان شمالی - در نشست شورای زکات خراسان شمالی مبلغ زکات فطره برای هر نفر 20 هزار تومان و کفاره روزه غیرعمد و عمد نیز به ترتیب پنج هزار تومان و 300 هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان، با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، به تبیین اهمیت پرداخت زکات ازجمله زکات فطره در جامعه پرداخت و اظهار کرد: هم جنبه معنوی و هم جنبه مادی و دنیایی زکات بسیار مهم است، زیرا از نظر جنبه معنوی پرداخت زکات موجب پاکی نسل و پالایش مال می‌شود.

وی افزود: بر اساس روایات اسلامی کسی که زکات مال خود را پرداخت نکند دارایی او مشکل‌دار شده و این موضوع در بلندمدت تبعات بسیاری برای او و خانواده‌اش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت این موضوع، ادامه داد: روحانیان مبلغ در گام نخست تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات باید بر روی این موضوع تأکید کنند که عدم پرداخت زکات مال، تبعات و اثرات فراوانی بر روی نسل ما می‌گذارد.

رییس شورای زکات خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر پرداخت یا عدم پرداخت زکات بر وضعیت معاد و دنیای آخرت ما هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد و روایات فراوانی در مورد عقوبت کسانی که زکات پرداخت نمی‌کنند، داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه پرداخت زکات اثرات تکوینی هم دارد، اظهار کرد: کسی که زکات مال خود را بدهد زندگی او برکت می‌یابد به‌گونه‌ای که هیچ‌کس به خاطر دادن زکات از دیگران عقب نمی‌افتد؛ بلکه به‌عکس زکات معادل رشد و نمو است.

وی افزود: از نظر مادی و دنیوی نیز پرداخت زکات می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات و کاستی‌های اقتصادی و اجتماعی شده و به‌ویژه درزمینهٔ دستگیری از نیازمندان و محرومان نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است، در نشست شورای زکات خراسان شمالی مبلغ زکات فطره برای هر نفر 20 هزار تومان و کفاره روزه غیرعمد و عمد نیز به ترتیب پنج هزار تومان و 300 هزار تومان تعیین شد.

همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی 75 هزار تومان و برنج ایرانی 100 هزار تومان تعیین و اعلام شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات