۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۸۰۰۷۶
مدیرحوزه علمیه مازندران:

سراسر زندگی آیت الله کوهستانی با زهد و پارسایی همراه بود

سراسر زندگی آیت الله کوهستانی با زهد و پارسایی همراه بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: سراسر زندگی آیت الله کوهستانی(ره) با زهد و پارسایی همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عالمان و بزرگان دینی را مایه فخر و مباهات جامعه دینی معرفی کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی مدیون سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی این شخصیت های بزرگ دینی است.

وی با بیان این که عالمان دینی نقش بسیار مهم و مؤثری در هدایت جامعه به سمت سعادت و تعالی ایفا کردند، افزود: اگر امروز شاهد تحقق یک حکومت دینی بر پایه مفاهیم قرآنی هستیم باید قدردان عالمانی باشیم که در طول تاریخ بسترهای لازم را برای رسیدن به چنین جایگاهی فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمات اجتماعی، فرهنگی، دینی و علمی عالمان بزرگ دین تا نسل ها برای آیندگان به یادگار باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: مازندران به دلیل سبقه دینی شخصیت های تراز اول حوزوی بسیاری را به خود دیده که امروز از آن ستارگان فقاهت و مرجعیت به نیکی یاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، آیت الله کوهستانی(ره) را از جمله شخصیت های بنام و اثرگذاری در جامعه اسلامی معرفی کرد که پس از چندین دهه از رحلت این عالم پارسا همچنان از ایشان به نیکی یاد می کنند، افزود: این شخصیت کم نظیر جامعه اسلامی، با نفس گرم و مسیحایی خود تحول عظیمی در رشد معنوی و اخلاقی طلاب حوزه و همچنین جامعه پیرامونی خود ایجاد کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که شخصیتی همچون آیت الله کوهستانی(ره) در زهد، تقوا و ساده زیستی نظیر نداشت، تصریح کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه یک عالم ربانی و زاهد بود که عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای دین و خدمت به حوزه های علمیه و طلاب سپری کرد.

وی با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) همه زندگی خود را وقف حوزه علمیه و تعلیم و تربیت طلاب جوان کرد، افزود: مدرسه علمیه ای که امروز در کوهستان بهشهر از ایشان به یادگار مانده، مهد پرورش شخصیت های بزرگی است که هر کدام منشأ خدمات ارزشمندی برای اسلام و انقلاب بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله کوهستانی(ره) پناهگاهی امن برای مردم به ویژه محرومان و مستضعان بود، تصریح کرد: ایشان علیرغم این که از علمای بنام و برجسته منطقه بود، اما در سطح مردم عادی و یا حتی پایین تر از آنها زندگی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که همراهی و همدلی با مردم از ایشان به عنوان شخصیتی مردم محور در منطقه ساخته بود، خاطرنشان کرد: مردم ایشان را از خود می دانستند و مشکلات و خواسته های خود را با این شخصیت برجسته در میان می گذاشتند.

وی با اشاره به این که بیت این عالم نامی به روی آحاد مردم گشوده بود، ادامه داد: ایشان همواره با گشاده رویی از مردم استقبال می کرد و در جهت رفع نیاز و مشکلات آنها دغدغه مند بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، مردم داری و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم از جمله شاخصه های مهم عالمان برجسته شیعه در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: آیت الله کوهستانی(ره) به هیچ عنوان دلبسته دنیا نبود و همه زندگی ایشان صرف رشد معنویت و هدایت جامعه به سمت ارزش های الهی صرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که زندگی سراسر زهد و پارسایی این عالم ربانی باید به الگویی برای جامعه حوزوی تبدیل شود، ادامه داد: به طور حتم بهره مندی از الگوی ساده زیستی، مردم داری و اخلاص این مرد بزرگ می تواند جامعه را در مسیر رشد معنوی و اخلاقی سوق دهد./950/

ارسال نظرات