۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۸۰۱۳۹
بسته انتخاباتی رسا؛

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها/ پاسخ کدخدایی به روحانی+فایل

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها/ پاسخ کدخدایی به روحانی+فایل
در این بسته، اخبار ستاد انتخابات کشور، ثبت نام سه تن از کاندیداها، بی توجهی وزارت کشور به مصوبه شورای نگهبان و پاسخ کدخدایی به روحانی تقدیم مخاطبان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، صبح امروز با دستور وزیر کشور، از ساعت 8 صبح ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به مدت 5 روز آغاز شد.

این رخداد جان تازه ای به اخبار انتخاباتی بخشید، به گونه ای که برخی رسانه ها خبرنگاران خود را در این مدت در ستاد انتخابات کشور مستقر می کنند تا اخبار انتخاباتی و ثبت نام کاندیداها را به صورت لحظه ای برای مخاطبان بیان کنند.

در این بسته انتخاباتی، اخبار ستاد انتخابات کشور، ثبت نام سه تن از کاندیداهای ریاست جمهوری، بی توجهی وزارت کشور به مصوبه شورای نگهبان، پاسخ کدخدایی به روحانی در مورد مصوبه انتخاباتی این شورا، گمانه زنی در مورد حضور قطعی آیت الله رئیسی در انتخابات و اظهارات انتخاباتی برخی افراد شاخص را تقدیم مخاطبان محترم می کنیم.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

آیت الله جنتی: تعیین شرط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، خدمتی از طرف شورای نگهبان بود

آیت الله جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد.

وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.

دبیر شورای نگهبان توجه به تامین معاش مردم را از اولویت‌های اول رئیس جمهور دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبی در خودش نمی‌بیند تا معاش مردم را تامین کند، از ابتدا ثبت نام نکند.

آیت الله جنتی اهمیت قوه مجریه را از دو قوه دیگر بیشتر دانست و گفت: ریاست جمهوری مسئولیتی است که با معاش مردم سروکار دارد، بنابراین کسی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید به وعده هایش عمل کند و چک بی محل صادر نکند.

تأیید خبر رسا درباره کاندیدای اصلی جبهه انقلاب/ رئیسی می آید

در حالی که خبرگزاری رسا در تاریخ 21 فروردين 1400 و در بخش اخبار نیمه محرمانه خود از قطعی شدن حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای نامزدی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبر داده بود، اکنون اخبار تأیید شده از سوی نزدیکان ایشان حکایت از عزم جزم رئیسی برای حضور در انتخابات دارد.

براساس این گزارش، آیت الله رئیسی قرار است طی روزهای آینده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

در نظر سنجی های مختلف آیت الله رئیسی بالاترین میزان محبوبیت را در بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دارا بوده و اقبال مردمی به ایشان نسبت به بقیه بیشتر است.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

وزیر کشور دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد

رحمانی فضلی وزیر کشور در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت‌نام در وزارت کشور

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر داوطلب تنها می‌تواند یک همراه با خود در محل ثبت‌نام داشته باشد.

عرف همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند وارد ستاد انتخابات کشور شوند، اعم از داوطلبان و خبرنگاران، در سامانه ماسک چک می‌شوند، اگر بیماری داشته باشند اجازه ورود داده نخواهد شد.

رعایت مصوبه شورای نگهبان توسط دولت

با وجود ارسال نامه روحانی به وزیر کشور مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: واقعا کسانی که از فردا می‌خواهند برای ثبت‌نام بیایند مسئولیت بار سنگینی را بر عهده دارند و برای همین قانون‌گذار گفته است باید حداقل از میان رجال سیاسی و مذهبی باشند و حداقل مردم او را بشناسند. و در جایی حداقل مدیر و مدبر باشد.

عرف گفت: اطلاع رسانی خیلی خوبی از سوی شورای نگهبان صرت گرفته و امیدواریم افرادی که می‌آیند توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله.

بی توجهی وزارت کشور به مصوبه شورای نگهبان/ ثبت نام انتخابات با قانون گذشته

علی رغم اینکه روز گذشته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به اینکه ایا در زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مصوبه شورای نگهبان اعمال می شود گفت: «ان شاءالله» اما مشاهدات خبرنگار فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور نشان می‌دهد هر فردی که در ستاد انتخابات کشور حاضر می‌شود از وی ثبت نام به عمل می آید و به نظر می‌رسد قوانین قبلی اجرا می‌شود.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

مدارک افراد خارج از مصوبه شورای نگهبان تحویل گرفته نمی‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گویا نماینده شورای نگهبان مدارک افرادی که خارج از مصوبه این شورا اقدام به ثبت نام می‌کنند در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور می کنند را تحویل نمی‌گیرد گفت: بله؛ ثبت‌نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد.

وی تاکید کرد: کسانی که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و این به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد، ثبت نامشان نهایی می شود.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

حضور اولین زن در وزارت کشور برای ثبت نام

ثبت نام اولین داوطلب انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور؛ اولین داوطلب یک زن است.

نامی: بدون تایید شورای نگهبان ستاد تشکیل نمی دهم

«محمدحسین نامی» وزیر اسبق ارتباطات صبح‌ امروز(سه‌شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمدحسن نامی پس از ثبت نام، با حضور در جمع خبرنگاران افزود: من متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و سال‌ها در این سازمان خدمت کردم و در وزارت دفاع به عنوان معاون وزیر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بعد از آن نیز مرکز مطالعات بین‌المللی متعلق به نیروهای مسلح فعالیت کرده ام.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

وی گفت: من برای ۴ سال آینده ۶۴ برنامه برای دولت آینده دارم که مهمترین آنها ۶ برنامه برای سال اول است که بتوانم درباره وضعیت معیشتی مردم تحولی ایجاد کنیم.

نامی ادامه داد: تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد.

ثبت نام دبیر کل جهادگران ایران اسلامی / آقازاده ها را حذف می کنم

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی صبح امروز به محل ستاد انتخابات کشور رفت و برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. بر اساس مصوبه جدید شورای نگهبان، وی به دلیل نداشتن سوابق اجرایی لازم، امکان ثبت‌نام در انتخابات را ندارد.

وی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: به عنوان نماینده جریان سوم در انتخابات حضور یافتم. برای رسیدن به مردم باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرد، مطالبه اصلی مردم امروز داشتن کاندیدای غیر تکراری است.

وی افزود: فرصت افراد قدیمی و تکراری مورد اصرار شورای نگهبان برای انجام کار تمام شده، مردم امروز انتظار دارند چهره‌های جدید غیر حزبی و غیر سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما شورای نگهبان را به تقوای الهی و خودمان را نیز به به پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری توصیه می کنیم.

عزیزی گفت: از شرایط نگهبان می خواهیم، صدای مردم را بدون واسطه بشنود، مطالبات مردم خیلی فراتر از کارهای تکراری امروز شورای نگهبان است.

وی خاطرنشان کرد: من می خواهم با تشکیل دولت جوان و جهادی، برای حل مشکلات مردم و قطع زنجیره کثیف فساد و رانت خواری و ویژه‌خواری، بیرون راندن نفوذی ها از گلوگاه های اقتصادی جهاد کنم.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی افزود: تورم ، رکود و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و اگر حرفی نمی زنند و پای انقلاب ایستاده‌اند به حرمت اعتقادات شان، اسلام و رهبری است اگر نه مردم این مدیران کهنه و رانت خوار و آقازاده پرور را قبول ندارند.

وی ادامه داد: اولین گام من در صورت تشکیل دولت، حذف آقازاده ها و رانت خواران و ویژه خواران است.

«سعید محمد» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

وی ثبت نام در پس از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ثبت‌نام در انتخابات عزم مرا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برداشت من این است که مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت از عملکرد کارگزاران نظام و دولت و بی‌عدالتی ها هستند و  لازم است یک تحول بزرگ اتفاق بیفتند.

محمد تصریح کرد: مردم گله مند از کارگزاران هستند نه از نظام. این درحالی است که خداوند آنقدر منابع به کشور داده که بتوانیم مشکلات مردم را کاهش یا حل کنیم. رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است و نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

وی تصریح کرد: برنامه های ما مبتنی روابط با همسایگان است. نگاه به برنامه‌های ۵+۱ خطای استراتژیکی است.

وی ادامه داد: این تحول در حوزه برقراری عدالت در همه حوزه ها مردم نسبت به کارگزاران نظام گلایه مند هستند نه نظام؛ چون از سو تدبیرها بی و عملی ها ناراحت هستند و سفره آنان هر روز کوچکتر شده است درحالی که منابع غنی خداوند به کشور عطا کرده که با آن می توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا با تاکید براینکه به دنبال تحول همه جانبه هستیم، گفت: با مشارکت جوانان سعی می کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می کنیم.

وی افزود: در همه عرصه های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم وخود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند.

محمد در پاسخ به سوالی مبنی که اگر ابراهیم رئیسی وارد انتخابات شود به نفع وی کناره گیری می‌کنید یا خیر بیان داشت: فعلا آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری نکرده است اگر اعلام کاندیداتوری کند سپس اعلام نظر می‌کنم.

محمد تصریح کرد: بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و به هیچ جریانی تعلق خاطر ندارم و‌ معتقدم‌ همین دو قطبی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به جامعه ضرر زده است.

محمد درباره اینکه آیا گفته می شود مذاکرات درباره برجام در دولت بعد هم ادامه خواهد داشت و آیا اگر مذاکره با آمریکا نیز اتفاق بیفتند شما چگونه عمل خواهید کرد، خاطر نشان کرد: توصیه من این است که طرف مقابل به میز مذاکره برگردد در آن صورت ما با همه کشورها تعامل خواهیم کرد اما این را نیز باید بگویم که بنده دور زدن و خنثی کردن تحریم ها را بلد هستم و کاری خواهیم کرد که تحریم‌ها برداشته شود.

وی درباره اینکه آیا از رهبری برای حضور در انتخابات اجازه گرفته اید گفت: از نظر بنده شان رهبری نیست که ما این روند را انجام دهیم هرچند بعضی ها مشورت‌هایی را انجام دادند اما ما براساس بیانیه گام دوم در این مسیر گام برداشتیم.

ان‌شاءالله مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری اجرایی می‌شود

عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد آمار واجدین شرایط و عوامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: ۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. استان تهران بیشترین واجدین با بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و بعد از آن خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط در استان های اصلی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

پاسخ کدخدایی به روحانی: مصوبه شورای نگهبان لازم الاجراست

در پی اعلام روحانی به وزارت کشور درباره ابلاغیه اخیر شورای نگهبان و تعیین شرایط کاندیداها، سخنگوی شورای نگهبان با ارسال توییتی پاسخ روحانی را داد.

کدخدایی در توییت خود نوشته است: «مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرائط ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم الاجراست. بدیهی است کسانی از نظر این شورا ثبت نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک مذکور در مصوبه این شورا را هنگام ثبت نام ارائه کرده باشند.»

مصوبه شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری قانونگذاری نیست

ره پیک در مورد مصوبه شورای نگهبان گفت: این مصوبه نه قانونگذاری است و نه اینکه دیر شده؛ بلکه اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است و آثار این مصوبه هم این است که از ثبت‌نام‌های وهن‌آلود و غیرمنطقی - از کودک ۵ ساله تا افرادی که واقعاً صلاحیت ندارند- جلوگیری می‌کند.

پیگیری سخنان مشکل‌ساز کاندیداها از طریق شورای عالی امنیت ملی

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: برخی افرادی که خود را داوطلب انتخابات معرفی کرده‌اند، بعضاً سخنانی مطرح می‌کنند که ممکن است مشکل‌ساز شود که ما از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر این مسئله هستیم.

رستم قاسمی، نیکزاد و محمد عباسی به نفع رئیسی کنار خواهند رفت

حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برخی کاندیداها به نفع رئیسی کنار خواهند رفت، گفت: برخی از افراد مانند رستم قاسمی، قاضی زاده، نیکزاد و محمد عباسی اعلام کرده اند که به نفع آقای رئیسی کنار خواهند رفت اما برخی هم مانند ضرغامی مستقل می آیند و کاری به شورای وحدت و ائتلاف ندارند.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

ضرغامی به شورای وحدت پشت کرد

متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: برخی گفتند ما مستقل هستیم و نمی خواهیم به این ساز و کار تمکین کنیم از جمله آقای ضرغامی که می خواهند مستقل باشند و ما هم به نظر او احترام می گذاریم و برخی هنوز جواب نداده اند.

۵ گزینه حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: حزب کارگزاران آقایان ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری را به عنوان کاندیدای مدنظر به جبهه اصلاحات ایران پیشنهاد کرده است.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

به روش اصلاح‌طلبان در قبال شورای نگهبان نقد دارم

رهامی داوطلب اصلاح طلب انتخابات گفت: به روش اصلاح‌طلبان نقد دارم، نمی خواهیم از الان برای شورای نگهبان خط و نشان بکشیم و بگوییم که کاندیدای ما آقای «الف» است و یا تأیید می‌کنی یا خانه می نشینیم.

اعلام نامزدی فله‌ای اصلاح‌طلبان آغاز شد

محمودصادقی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

وی با تنها 12 رای به نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان برای ارائه برنامه معرفی شده است،روز گذشته موسوی لاری از سران مجمع روحانیون مبارز از همه اصلاح طلبان خواسته بود تا  به صورت فله ای در انتخابات نامزد شوند.

چرا عارف به جبهه اصلاحات برنامه نداده است؟

مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان گفت: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.علیرضا خامسیان در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چرا عارف برنامه ای به جبهه اصلاحات ارائه نداده است، تصریح کرد: عارف ذاتا انسانی برنامه محور بوده و در تمام دوره هایی که مسئولیت داشته است، با برنامه حوزه تحت مدیریت خود را اداره کرده است. وی قائل به برنامه است و به تازگی هم در مقام ریاست بنیاد امید ایرانیان از برنامه های این بنیاد برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرده است.وی ادامه داد: برای بحث انتخابات برنامه باید وقتی اعلام شود که فرد اعلام کاندیداتوری کرده باشد. عارف تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نکرده است و هر زمان اعلام کند، مطمئنا برنامه هایش با رویکرد وحدت و همگرایی برای افکار عمومی از جمله اصلاح طلبان بازگو شده و ارائه داده می شود.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

نقوی حسینی: رئیسی روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می‌کند

نماینده پیشین مجلس در رابطه با حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهاراتی را بیان کرد و گفت: نیکزاد و جلیلی از چهره هایی هستند که در انتخابات در کنار آقای رییسی خواهند بود.«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با برنا گفت: رئیسی عزم خود را برای ورود به عرصه انتخابات جزم کرده است و احتمالا به جهت سیادتشان در روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می کنند و روز جمعه هم که روز بزرگی است برای ثبت نام به محل وزارت کشور تشریف می آورند.

لاهوتی: دوقطبی رئیسی-لاریجانی شکل نمی‌گیرد

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای لاریجانی زمانی خواهد آمد که آقای رئیسی نامزد انتخابات نباشد. در چنین شرایطی هر رقیب دیگری مقابل آقای لاریجانی باشد، برنده میدان آقای لاریجانی خواهد بود. در واقع با نیامدن آقای رئیسی، قطعا اعتدالیون و خواص دو جریان سیاسی پشت آقای لاریجانی می آیند و از او حمایت می کنند.لاهوتی با بیان اینکه قطعا یک نفر از میان آقایان رئیسی و لاریجانی رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود، تأکید کرد: تا الان اخبارهای متفاوتی درباره تصمیم آقای رئیسی منتشر می شود. اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نکند، آقای لاریجانی می آید و برنده میدان رقابت می شود.

خرازی برنامه های پیشنهادی خود را به جبهه اصلاحات ارائه داد

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با حضور در نشست مجازی مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران برنامه پیشنهادی دولت خود را ارائه کرد.

سعید نورمحمدی رئیس ستاد انتخابات حزب ندای ایرانیان از ارائه برنامه حزب ندای ایرانیان برای انتخابات ریاست جمهوری توسط سیدمحمد صادق خرازی در جلسه جبهه اصلاح طلبان ایران خبر داد.

وی اظهار کرد: برنامه حزب که با شعار "تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام، توسعه پایدار" به مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران ارائه شده است، دارای رویکردهایی از قبیل "بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی در حوزه انسانی"، "ایجاد فهم مشترک از مشکلات و مسائل و بحران های کشور و تبدیل به مساله ملی برای حل مساله"، "دیپلماسی و روابط خارجی در خدمت توسعه پایدار"، "ایدئولوژی زدایی از اقتصاد و توسعه"، "فهم جدید از مولفه های مدرن در حوزه های مختلف"، "استفاده از تجارب دنیا در حوزه حکمرانی"، "جوانگرایی در دولت"، "نهادینه کردن تحزب"، "حفاظت از حقوق شهروندی" "پایان قصه تحریم های ایران"، و "افزایش قدرت بازدارندگی ایران" می باشد.

نورمحمدی گفت: این برنامه با تاکید بر برنامه ششم توسعه و مقدمه برنامه هفتم توسعه به عنوان سندهای بالادستی توسط جوانان و نسل دومی های متخصص و تحصیلکرده دانشگاه های ایران و دنیا تدوین شده است.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

بادامچیان: دو قطبی سازی‌های انحرافی به جایی نخواهد رسید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان به جای دو قطبی سازی انحرافی، از عملکرد منفی خود عذرخواهی کنند و انتخابات را به مذاکرات برجامی پیوند نزنند.به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در مواضع هفتگی خود اظهار داشت: عملکرد اصلاح طلبان در هشت سال گذشته در قوه مجریه، ایجاد تورم وحشتناک و معیشت سخت و برعکس شدن وعده‌های رئیس‌جمهور جریان اصلاح‌طلب، برای جریان های سیاسی حامی دولت جایی برای توجیه نگذاشته و اصلاح طلبان بهتر است به جای این فرار از پاسخگویی به مردم از ملت عذرخواهی کنند.وی ادامه داد: اصلاح طلبان کار را به جایی رسانده اند که مسکن و اجاره مسکن، تنظیم درآمد و هزینه زندگی مردم را در وضعیت بسیار بدی قرار داده اند و حتی مرغ و تخم مرغ که غذای عادی مردم است را نیز دچار مشکل کرده اند.بادامچیان تاکید کرد: کارکرد سیاست خارجی و نیز عملکرد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دولت دستاوردی قابل ارائه برای دولت و جریان اصلاح طلبان افراطی و اعتدالی ندارد.بادامچیان تصریح کرد: مردم امروز به جای توجه به دوقطبی های کاذب، در حال و هوای انتخاب رئیس جمهوری هستند که بتواند در گام دوم انقلاب، کشور و ملت را از مشکلات نجات داده و کشور را در داخل و خارج در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت مدیریت کند.

حضور جهانگیری در جلسه جبهه اصلاحات ایران

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از حضور اسحاق جهانگیری در جلسه مجمع عمومی این ائتلاف انتخاباتی خبر داد و گفت: به دلیل همزمانی جلسه دولت با این نشست فرصت نشد که برنامه خود را ارائه کند.آذر منصوری درباره حضور اسحاق جهانگیری در جلسه جبهه اصلاحات ایران برای ارائه برنامه انتخاباتی خود، گفت: اسحاق جهانگیری در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات حاضر شدند؛ اما به دلیل همزمانی جلسه دولت با این نشست مجمع فرصت نشد که برنامه خود را ارائه کنند.سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: البته جهانگیری در این جلسه گفت، هنوز تصمیمی نگرفته‌ و تابع تصمیم جمعی اصلاح طلبان است.پیش از این، حسن رسولی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی از حضور جهانگیری عضو حزب کارگزاران در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات خبر داده بود.

جلیلی: رئیس‌جمهور باید تمام ایران را ببیند نه فقط تهران

عضو شورای‌ عالی امنیت ملی با یکی از کار ویژه‌های مهم رئیس‌جمهور این است که تمام ایران را ببیند، چه به لحاظ جغرافیایی چه موضوعی گفت: اگر به موضوعی پرداخته می‌شود نباید باعث شود که ما را از موضوعات دیگر بازدارد.

سعید جلیلی، عضو شورای‌عالی امنیت ملی، در میزگرد مجازی با فعالان استانی، در پاسخ به سؤالی درباره عدالت منطقه‌ای و نحوه تحقق عدالت منطقه‌ای گفت: یکی از کارویژه‌های مهم رئیس‌جمهور این است که تمام ایران را ببیند، چه به لحاظ جغرافیایی چه موضوعی؛ بنابراین، اگر به موضوعی پرداخته می‌شود، نباید باعث شود که ما را از موضوعات دیگر بازدارد.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها / پاسخ کدخدایی به روحانی

وی ادامه داد: کسی که منتخب مردم واقع می‌شود، باید جامعیتی داشته باشد که در ابعاد مختلف تک‌بعدی نباشد، چه در موضوعات چه مناطق جغرافیایی. این بحث مهمی است.

جلیلی افزود: نکته مهم این که اگر نگاه و رویکرد رئیس‌حمهور مبتنی بر پرداختن به موضوعات اصلی و اولیت‌های اصلی باشد و بخواهد تمام کشور را ببیند نه فقط تهران را، لازمه این، اتخاذ سازوکار فقط فردی نیست بلکه همه مجموعه دولت است. اینجاست که مزیت‌های نسبی اهمیت پیدا می‌کند.

نامزدهای نهایی ریاست جمهوری حدود 7 تا 10 نفر هستند

طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه ثبت نام بسیاری از داوطلبان ریاست جمهوری از روی تفنن انجام می‌شود گفت: بر اساس تجربیات، نامزدهای نهایی ریاست جمهوری حدود 7 تا 10 نفر هستند.

جمهوري اسلامي نظامي براي همه مردم ايران است نه يك اقليت 15درصدي

الیاس حضرتی در یادداشتی نوشت: رفتارهاي اخير شوراي نگهبان يا انتشار خبري در تلويزيون مبني بر مشاركت 32 درصدي مردم در انتخابات رياست‌جمهوري همه از تلاش سازمان‌دهي شده به منظور نااميد كردن مردم از حضور در انتخابات حكايت دارد.

بسياري از شهروندان در ترديدند كه آيا رأي دادن بهتر است يا رأي ندادن؟ آيا با رأي دادن مي‌توانند نواقص و كاستي‌ها را اصلاح كنند يا آنكه رأي آنها بي‌اثر است؟ اگر به اين پرسش‌ها، پاسخ‌هاي قانع‌كننده داده شود، شهرونداني كه تصميم بگيرند در انتخابات شركت كنند اكثرا به اصولگرايان و تندورها رأي نخواهند داد. به همين دليل جناح اصولگراي تندرو مايل نيست مشاركت مردم در انتخابات افزايش يابد.

تصور نمي‌كنم مردمي كه انقلاب شكوهمندي را پشت سر گذاشته‌اند و براي موفقيت و سربلندي انقلاب و نظام‌ دار و ندار خودشان را در طول چهار دهه گذشته هزينه كرده‌اند به راحتي تسليم صحنه‌آرايي‌هاي خطرناك جريان‌هاي سياسي پرسروصدا اما در اقليت شوند.

پيروزي ملت در انتخابات حداكثري است حتي اگر خرابكاري‌ها و از كاراندازي‌هاي جناح تندرو ادامه داشته باشد. مي‌دانم كه كار سختي است، اما جمهوري اسلامي نظامي براي همه مردم ايران است نه يك اقليت 15درصدي.

نام نویسی ۵۷ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در روز اول ثبت نام‌ها

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع‌بندی ثبت‌نام اولین روز نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت اولین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود و روند ثبت‌نام از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا 18 ادامه پیدا کرد.

وی افزود:‌ تعداد 57 نفر از داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور واقع در وزارت کشور مراجعه کرده و نام‌نویسی کردند که ان‌شاءالله عملیات ثبت‌نام تا چهار روز دیگر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌نام از نامزدهای داوطلب ریاست جمهوری روز ۲۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

موسوی عنوان کرد:‌ تعدادی از پرونده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل نقص مدرک مواجه شدند که فرصت مجددی را به داوطلبین خواهیم دادیم که آنها می‌توانند تا پایان دوره ثبت‌نام مراجعه کرده و روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

دهقان: برای حل مشکلات مردم برنامه دارم/ دولت من بر اساس شایستگی شکل خواهد گرفت

حسین دهقان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از نام نویسی در این انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: چیزی که در کشور ما معنی ندارد زمان است. زمان حلال مشکلات کشور ما است. من حسین دهقان همانطور که گفته بودم روز اول ثبت نام آمدم.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات جای سلبریتی های سیاسی نیست. مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند. باید با مردم رو راست بود. مشکلات کشور ناشی از عدم شفافیت است، آنهم شفافیت دایمی نه در انتخابات. با داشتن برنامه برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته ام و در این مسیر بعد از عنایت خداوند به یاری مردم چشم دوخته ام.

دهقان افزود: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است. دولت من دولتی سازنده است که صرفاً بر اساس شایستگی افراد ساخته می شود.

دهقان تاکید کرد: دولت من، دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است که همه با هم برابر هستند فارغ از هرگونه تبعیضی. دولت من دنبال ایجاد آرامش واقعی در زندگی مردم خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های خود در حوزه سیاسیت خارجی گفت: سیاست خارجی دولت من، بر اساس تعامل با همه کشورها با اولویت همسایگان و کشورهای مسلمان و دوست خواهد بود. در این مسیر ارتباطات دوجانبه و چندجانبه را سامان خواهیم داد. در این باره برقراری هیچگونه ارتباطی با دولت اسرائیل متصور نیستیم اما با دیگر کشورها از موضع اقتدار، قدرت و اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت، برای تامین امنیت و تعامل ملی تفاهم می‌کنیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نگرانی ندارید سرنوشت شما هم مانند دیگر کاندیداهای نظامی در انتخابات شود؟ گفت: حرف اول و آخر را مردم می‌زنند. هیچ حزب و جریانی در این رابطه قدرت ندارد و ما مقهور هیچ گروه و جریان و قدرتی نمی‌شویم.

وی درباره برجام نیز گفت: برجام  یک تصمیم ملی است و مسئولان در چارچوب سیاست‌ها مذاکره می‌کنند. براساس ملاحظات رهبری و شورای عالی امنیت ملی و مجلس برجام صادر شده است و این ملاحظات باید در اجرای آن مورد توجه قرار می گرفت. به نظر من برجام در  اجرا مشکلاتی دارد. اگر سکان ریاست جمهوری را به دست گرفتم بر مبنای قدرت ملی کار را ادامه می‌دهم.

دهقان درباره اینکه برخی روسای جمهور می‌گویند آزادی عمل نداریم، گفت: رئیس جمهور نیازی به دفاع از حیطه اختیارات خود ندارد و باید مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون انجام دهند و اگر کسی گفته قدرت ندارد، از خودش سوال کنید.

وی درباره برنامه خود بیان کرد: برای تنظیم برنامه‌ام طی 2 سال با همه اصناف و اساتید دانشگاه نشست های چهره به چهره داشتم و این برنامه، متکی بر واقعیت های جامعه و مشکلات ملموس کشور تهیه شده است. باید کشور را از چنگال کسانیکه در طول زمان در قالب گروه ها و باند ها و طایفه ها قدرت و منافع را بدست گرفتند، خارج کنیم. همکاران من در این راه، پاکدست، توانمند هستند.

دهقانی درباره اینکه اگر آقای رئیسی کاندید شود، کناره‌گیری می‌کنید؟ گفت: نه منتظر کسی هستم و نه در گرو آمدن کسی ماندم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با نظامیان ائتلاف خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: هرکسی تکلیف خود را می‌داند و من چنین تکلیفی برای خود قائل نیستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اسامی وزرای خود گفت: اسامی وزرا برای خودم روشن است ولی الان اعلام نمی‌کنم.

آقای رییس‌جمهور چرا اول عید گفتید مشکلی نیست و مردم را به قتلگاه فرستادید

حجت الاسلام محمد زارع فومنی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات پس از ثبت نام در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما حکومت نظامی نمی خواهیم، ۳۰ تا سردار و سرلشکر آمده اند. چه خبرتان است بروید پادگان هایتان. یک فردی دامادش اختلاس کرده و حالا آمده می گوید برای انتخابات برنامه دارم. چرا به مردم عادی واکسن نمی زنید.

وی تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور چرا اول عید گفتید مشکلی نیست و مردم را به قتلگاه فرستادید. بس است دیگر بروید توبه کنید. کاخ و ویلاهای آنچنانی درست کرده‌اند، بنده یک مدیر سابق را نمی گذارم باقی بماند.

بیانیه جامعه وعاظ انقلابی مبنی بر دعوت و اعلان حمایت از آیت الله رئیسی

جامعه وعاظ انقلابی با صدور بیانیه ای از آیت الله رئیسی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آورد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی به دلیل شاخصه انقلابی همواره در تقابل با نظام سلطه ای است که از هیج ترفند و حیله ای همچون تحریم اقتصادی برای به زانو درآوردن آن کوتاهی نکرده است. استکبار در هشت سال گذشته با کشاندن عرصه مبارزه به میادین فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نیز نظامی و امنیتی، بوسیله آشوب و ترور دانشمندان هسته ای و نیز به شهادت رساندن سردار میدان مبارزه شهید حاج قاسم سلیمانی، تلاش نمود که با نشاندن دولتمران سیاسی در پای میز مذاکره و تحمیل برجامهای متعدد، ناکارامدی نظام اسلامی را به اثبات رساند، غافل از آنکه مردم بصیر و ولایتمدار با یاری خداوند و روشنگری های رهبر معظم انقلاب همچون چهار دهه گذشته فریب دستکش مخملی که دست چندی خود را در آن پنهان نموده است نخواهد خورد.

امروز که مدیریت کشور نیازمند انتخاب مردی از مردان میدان مبارزه سیاسی و اقتصادی است، آزمون بزرگ دیگری پیش روی مردم انقلابی ایران است تا با انتخاب شایسته ترین و اصلحی از مدیران مردمی کشور است که در کارنامه خود دارای ویژگیهای مدیریت و کفایت، ایمان، عدالتخواهی و مارزه با فساد، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های و نیروهلی داخلی بویژه جوانان، و امیدوار به معتقد به آینده روشن باشد.

جامعه وعاظ انقلابی معتقد است که اصلح ترین فرد برای در دست گرفتن سکان مدیریت کشور، آیت الله رئیسی است که شاهد آن کارنامه عملکرد ایشان بویژه ور مقام ریاست قوه قضائیه است که باعث ترس دشمنان و مفسدان اقتصادی و امیدواری مردم شده است. از این رو وعاظ انقلابی با همراهی اقشار مختلف مردم با دعوت از ایشان ، امیدوار است که آیت الله رئیسی با گسترش میدان عمل برای مبارزه با استکبار در خارج و دنباله روان آن در داخل پا در عرصه انتخابات گذاشته و امید را در دلهای مردم شکوفا کنند که در بیش از چهل سال گذشته از هیج فداکاری و ایثار جان خود و عزیزانشان دریغ نکرده اند.

آخرین خبر از ثبت‌نام لاریجانی، ظریف و جهانگیری

از برخی منابع حاکی از این است که ثبت نام علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شده است.

همچنین محمدجواد ظریف روز گذشته مجددا در جمعی تأکید کرده در عرصه انتخابات حضور نمی‌یابم.

برخی منابع هم درباره اسحاق جهانگیری معتقد هستند که او گفته که احتمالاً نامزد می‌شوم.

کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکی از فراکسیو‌ن‌های تخصصی مجلس و در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره کاندیداتوری خود در انتخابات پیشِ‌رو گفته است: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم.

قالیباف همچنین گفته است که آقای رئیسی، آخر هفته جاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌‌جمهوری اقدام خواهد کرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رسما از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری دعوت کرد

غلامعلی حداد عادل در نامه‌ای رسمی که 350 نامه حمایتی با هزاران امضا از استان‌ها، شهرها، احزاب و کانونهای اجتماعی ضمیمه آن شده است از آیت‌الله رئیسی برای نامزدی و حضور در انتخابات دعوت کرد.

متن نامه غلامعلی حداد عادل خطاب به آیت‌الله رئیسی به این شرح است: 

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی
با تقدیم سلام و احترام

با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400، درخواست‌های روزافزونی از استان‌ها و شهرهای سراسر کشور و نیز از احزاب سیاسی و تشکل‌های صنفی و کانون‌های اجتماعی به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی واصل می‌شود که در آن‌ها از جناب‌عالی خواسته شده نامزدی خود را در انتخابات اعلام فرمایید.

به پیوست تعداد بیش از 100 فقره از این درخواست‌ها که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریافت شده است- علاوه بر 250 فقره درخواست تقدیم شده در نامه قبلی- به حضورتان ارسال می‌شود.

دوام سلامت و مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران از خداوند کریم مسئلت می‌کنم. 
نامه‌های دریافتی تا این لحظه خدمت شما تقدیم می‌گردد.

غلامعلی حداد عادل
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی
شامگاه 19 اردیبهشت 1400

برای مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

گزارشی از نخستین روز ثبت نام نامزدها/ پاسخ کدخدایی به روحانی+فایل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
با برنامه هاتون میتونید نرخ دلار رو به ۵ هزار تومان برسونید ؟
1
0
ناشناس
United Kingdom
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
علاوه برتوانمندی ظاهر وپوشش وقیافه هم به نظر من مهم هست لطفا کسانی را بنویسید که ظاهر مناسب درشان رییس جمهور داشته باشند ودرصورت حضور درمجامع بین الماللی ایرانی ها خجالت نکشن.
1
0