۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۸۰۱۶۳

گزارشی از اولین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰+ حاشیه ها

گزارشی از اولین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰+ حاشیه ها
سخنگوی شورای نگهبان درباره ابلاغیه جدید این شورا گفت: ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بدون مدارک مصوب شورای نگهبان اعتبار ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه) با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد؛ ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود و پس از اتمام بازه زمانی ثبت‌نام، شورای نگهبان از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت به صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده رسیدگی می‌کند و پس از اعلام نتایج این بررسی‌ها از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند.

در نهایت روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

**********

** وزیر کشور دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد

رحمانی فضلی وزیر کشور در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

 

** رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت‌نام در وزارت کشور

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر داوطلب تنها می‌تواند یک همراه با خود در محل ثبت‌نام داشته باشد.

عرف همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند وارد ستاد انتخابات کشور شوند، اعم از داوطلبان و خبرنگاران، در سامانه ماسک چک می‌شوند، اگر بیماری داشته باشند اجازه ورود داده نخواهد شد. (متن کامل خبر)

** رعایت مصوبه شورای نگهبان توسط دولت

با وجود ارسال نامه روحانی به وزیر کشور مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: واقعا کسانی که از فردا می‌خواهند برای ثبت‌نام بیایند مسئولیت بار سنگینی را بر عهده دارند و برای همین قانون‌گذار گفته است باید حداقل از میان رجال سیاسی و مذهبی باشند و حداقل مردم او را بشناسند. و در جایی حداقل مدیر و مدبر باشد.

عرف گفت: اطلاع رسانی خیلی خوبی از سوی شورای نگهبان صرت گرفته و امیدواریم افرادی که می‌آیند توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله

** مدارک افراد خارج از مصوبه شورای نگهبان تحویل گرفته نمی‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: نماینده ما در ستاد انتخابات کشور مدارک افرادی که خارج از مصوبه شورای نگهبان باشد را تحویل نمی گیرند.

**  تداوم ثبت نام با فرمان روحانی

دستور رئیس جمهور برای عدم اجرای ابلاغیه شورای نگهبان، ساماندهی ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را با بن بست مواجه کرد؛ با این دستور در روند بررسی صلاحیت‌ها و معرفی کاندیداهای نهایی هیچ تغییری نخواهد کرد و فقط فرآیند غیرمنطقی ثبت نام‌ها به روال گذشته انجام می‌شود. اصرار دولت بر عدم اجرای ابلاغیه شورای نگهبان باعث شده تا افرادی بدون صلاحیت اولیه (حتی در ظاهر و پوشش)در تالار وزارت کشور جمع شوند.

** حضور اولین زن در وزارت کشور برای ثبت نام

ثبت نام اولین داوطلب انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور؛ اولین داوطلب یک زن است.

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در خیابان فاطمی آغاز شد+عکس و فیلم

 

 

** نامی: بدون تایید شورای نگهبان ستاد تشکیل نمی دهم

«محمدحسین نامی» وزیر اسبق ارتباطات صبح‌ امروز(سه‌شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمدحسن نامی پس از ثبت نام، با حضور در جمع خبرنگاران افزود: من متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و سال‌ها در این سازمان خدمت کردم و در وزارت دفاع به عنوان معاون وزیر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بعد از آن نیز مرکز مطالعات بین‌المللی متعلق به نیروهای مسلح فعالیت کرده ام.

وی گفت: من برای ۴ سال آینده ۶۴ برنامه برای دولت آینده دارم که مهمترین آنها ۶ برنامه برای سال اول است که بتوانم درباره وضعیت معیشتی مردم تحولی ایجاد کنیم.

نامی ادامه داد: تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد.

 

 

** دبیر کل جهادگران ایران اسلامی وارد تالار وزارت کشور شد

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی صبح امروز به محل ستاد انتخابات کشور رفت و برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. بر اساس مصوبه جدید شورای نگهبان، وی به دلیل نداشتن سوابق اجرایی لازم، امکان ثبت‌نام در انتخابات را ندارد.

 

** ثبت‌نام از داوطلبان ریاست‌جمهوری به شیوه سابق در حال انجام است

علیرغم مصوبه جدید شورای نگهبان درخصوص شرایط نامزدها برای ثبت‌نام، نام‌نویسی از داوطلبان هم‌اکنون به شیوه‌ای که وزارت کشور شب گذشته اعلام کرده بود انجام می‌گیرد و تعدادی از مراجعین نیز در حال ثبت نام هستند.

حضور چهره‌های جوان و نوجوان در محل ستاد انتخابات نشان می‌دهد که شیوه ثبت‌نام به‌شکل سابق بوده اما مشخص نیست که آخرین کاربر که مربوط به نماینده شورای نگهبان است، مدارک داوطلبانی که مدارک کامل ندارند را تحویل می‌گیرد یا نه.

حسن روحانی روز گذشته طی دستوری به وزارت کشور با مصوبه جدید شورای نگهبان مخالفت کرد که این شورا در واکنش به این اقدام طی بیانیه‌ای اظهار داشت: مصوبه شورای نگهبان درباره تعیین شرایط برای ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری لازم‌الاجراست.

 

** نامزد انتخابات: آقا زاده ها را حذف می کنم

وهاب عزیزی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: به عنوان نماینده جریان سوم در انتخابات حضور یافتم. برای رسیدن به مردم باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرد، مطالبه اصلی مردم امروز داشتن کاندیدای غیر تکراری است.

وی افزود: فرصت افراد قدیمی و تکراری مورد اصرار شورای نگهبان برای انجام کار تمام شده، مردم امروز انتظار دارند چهره‌های جدید غیر حزبی و غیر سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما شورای نگهبان را به تقوای الهی و خودمان را نیز به به پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری توصیه می کنیم.

عزیزی گفت: از شرایط نگهبان می خواهیم، صدای مردم را بدون واسطه بشنود، مطالبات مردم خیلی فراتر از کارهای تکراری امروز شورای نگهبان است.

وی خاطرنشان کرد: من می خواهم با تشکیل دولت جوان و جهادی، برای حل مشکلات مردم و قطع زنجیره کثیف فساد و رانت خواری و ویژه‌خواری، بیرون راندن نفوذی ها از گلوگاه های اقتصادی جهاد کنم.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی افزود: تورم ، رکود و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و اگر حرفی نمی زنند و پای انقلاب ایستاده‌اند به حرمت اعتقادات شان، اسلام و رهبری است اگر نه مردم این مدیران کهنه و رانت خوار و آقازاده پرور را قبول ندارند.

وی ادامه داد: اولین گام من در صورت تشکیل دولت، حذف آقازاده ها و رانت خواران و ویژه خواران است.

 

** سعید محمد:مردم گلایه دارند+فیلم

سعید محمد  فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد ستاد انتخابات شد.

سعید محمد  پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران، گفت: ثبت‌نام در انتخابات عزم مرا نشان می دهد.وی ادامه داد: برداشت من این است که مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت از عملکرد کارگزاران نظام و دولت و بی عدالتی ها هستند و  لازم است یک تحول بزرگ اتفاق بیفتند.

محمد تصریح کرد: مردم گله‌مند از کارگزاران هستند نه از نظام. این درحالی است که خداوند آنقدر منابع به کشور داده که بتوانیم مشکلات مردم را کاهش یا حل کنیم. رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است و نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.

وی تصریح کرد برنامه های ما مبتنی روابط با همسایگان است. نگاه به برنامه‌های ۵+۱ خطای استراتژیکی است.

محمد در پاسخ به سوالی مبنی که اگر ابراهیم رئیسی وارد انتخابات شود به نفع وی کناره گیری می‌کنید یا خیر بیان داشت: فعلا آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری نکرده است اگر اعلام کاندیداتوری کند سپس اعلام نظر می کنم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و به هیچ جریانی تعلق خاطر ندارم و معتقدم‌ همین دو قطبی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به جامعه ضرر زده است.

 

 

 

  • تیپ متفاوت نامزدها

 

** زن موتور سوار آمد!

** واکنش کاربرفضای مجازی به میز ثبت نام در وزارت کشور

** از حاشیه های ثبت نام در روز اول!

** پیش بینی عجیب یک نامزد از انقراض نسل بشر

یکی از ثبت نام کنندگان انتخاباتی مدعی شد نسل بشر تا ۲۰ سال اینده منقرض می شود.

 

**به جای کلید ریموت آوردند

یکی از نامزد های ثبت نام کننده در انتخابات در وزارت کشور چند ریموت را نشان خبرنگاران داد،اشاره او به علامت انتخاباتی حسن روحانی در سال 1392 بود.

** پوشش خبری گسترده اولین روز انتخابات

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Spain
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
عایت مصوبه شورای نگهبان توسط دولت امر عجیبیه
1
0
سوته دلان
Spain
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
برای روز اول شروع خوبی بود.
سعید محمد زرنگی کرد که اول کار نام نویسی کرد تا حرف و حدیثها رو بخوابونه.
این آقاهه با کراوات و اون دو تا خانوم بدحجاب با چه علل و انگیزخههایی اومن اسم بنویسن؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
عجب مضحکه ای شده
1
0
ناشناس
Germany
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
انتخابات مصداقی از شب قدر مردم در نظام دینی محسوب می شود.
اخبار داغی بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
یه نمایش نمایان انتخاباتی کارناوالی که هر ۴ سال یکبار راه میندازن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
با برنامه هاتون میتونید نرخ دلار رو به ۵ هزار تومان برسونید ؟
0
0