۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۸۰۲۰۵
آیت الله کعبی در پیامی به نشست عشایر خوزستان مطرح کرد؛

وجوب مشارکت حداکثری در انتخابات و وجوب انتخاب اصلح

وجوب مشارکت حداکثری در انتخابات و وجوب انتخاب اصلح
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری برای نشست عشایر خوزستان در آستانه عید فطر و انتخابات ۱۴۰۰ پیامی ارسال و بر وجوب مشارکت حداکثری در انتخابات و وجوب انتخاب اصلح تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری برای نشست عشایر خوزستان در استانه عید فطر و انتخابات ۱۴۰۰ پیامی ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی فی محکم کتابه و مبرم خطابه:

٠إِنَّ الَّذِینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ اللّهَ یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلى نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى بِما عاهَدَ عَلَیْهُ اللّهَ فَسَیُؤْتِیهِ أَجْراً عَظِیماً الایة ١٠ سورة الفتح

سلام و درود خدا وفرشتگان بر انبیاء واولياى الهى وپیامبر مصطفی وعترت پاکش علیهم السلام و صلوات وتحیات زاکیات بر امام راحل وشهدای عظیم الشان و با سلام و تشکر وعرض ادب واحترام به شما غیورمردان مرزبان اسلام وایران ؛ دلیرمردان پرافتخار و ولایتمدار وانقلابی خوزستان که در بیست وهشتمین روز ماه مبارک رمضان و در استانه عید سعید فطر و برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات بسیار مهم وسرنوشت ساز وتاریخی ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی وانتخابات شورای شهر وروستا در این گردهمایی وهمایش با شکوه حاضر شده اید:

با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر وارزوی قبولی طاعات واعمال و دعا برای طول عمر با عزت رهبر عظیم الشآن انقلاب اسلامی حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله الوارف علی روؤس المسلمين؛ به عنوان اداى وظيفه بر خود لازم می دانم نكاتي را در اين اجتماع ارزشمند در دو فراز معروض دارم.

وجوب رعايت توصيه ها و دستور العمل هاى بهداشتي و تداوم همبستگی و مواسات مومنانه

1. از مردم عزیز و متدین استان خوزستان تقاضا دارم که چنانچه در نماز عید فطر شرکت می نمایند، ضمن توصیه به ادای فریضه مهم زکات فطریه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سرلوحه قراردادن توصیه ‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا را مدنظر قرار دهند.

2. از منظر دین، رعایت بهداشت عمومی، فردی، اجتماعی و محیطی برای حفظ جان خود و دیگران و مبارزه با آلودگی های ویروسی واجب شرعی است و سهل انگاری و بی مبالاتی در رعایت بهداشت اگر موجب ابتلای عده ای و فراگیر شدن آن شود، ضمان آور است. بنابراین توصیه می شود ضمن اجتناب از دید و بازدیدها و دورهمی های دسته جمعی در این عید شریف، نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های مسئولان بهداشت و درمان استان نیز اهتمام ویژه به عمل آید.

3. اینجانب مجددا ضایعه فقدان جمعی از مردم عزیز استان خوزستان بر اثر کرونا ویروس، را به خانواده های محترم و بستگان مکرم درگذشتگان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و شفای عاجل بیماران را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

4. در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بار دیگر بر تداوم مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه تاکید نموده و همگان را به تواصی به حق و صبر، تقویت امید و همبستگی ملی و هم افزایی دعوت می نمایم.

وجوب مشارکت حداکثری در انتخابات و وجوب انتخاب اصلح

۱_ شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران حقی ملی وفریضه ای سیاسی و عملی صالح وجهادی عمومی و نعمتی بزرگ ونماد دین باوری ومردمسالاری ومظهر اقتدار وتجلی همبستگی وعزت وحضور سرنوشت ساز ملت در صحنه و باعث یاس وناامیدی دشمنان و شاخص رشد وپیشرفت وصیانت از کشور وبهترین راه در تاثیرگذاری در حل مشکلات وتزریق خون تازه در پیکر نظام واستیفای حقوق ملت وارتقاء فرهنگ شهروندی است. امام راحل در وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرماید: (همه مسئول سرنوشت کشور واسلام می باشند چه درنسل حاضر وچه درنسل اتیه وچه بسا که در بعض مقاطع ؛ عدم حضور ومسامحه ؛ گناهی باشد که در راس گناهان کبیره است.) بنابراین در حال حاضر که امریکا وصهیونیست ها جنگ پیچیده وتمام عیار را بر ملت ایران تحمیل کرده است وبرای ایجاد یاس ونا امیدی ودلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات با تمام نیروهای اهریمنی و ترفندهای جنگ نرم و رسانه ای به مکر و فریب برای قهر با صندوق های رای دلبسته است؛ بر همه ما واجب است با تلاش مضاعف و حضور ودعوت حداکثری به مشارکت در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کنیم . وبا ارمانهای امام وشهدا تجدید بیعت نمائیم شرکت در انتخابات کم هزینه ترین وسودمندترین راه در امتداد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است. وبرگ رای؛ کارت اعتبارملی؛ با کارکرد اقتدار وعزت ملی است. هر رای ما به مثابه شلیک موشکی برای ایران قوی وعزیز در امتداد موشک های بالستیکی مقاومت به قلب امریکاو رژیم صهیونیستی است.

۲_ به همان میزان که اصل شرکت در انتخابات واجب است و اهمیت دارد انتخاب اصلح نیز واجب وفوق العاده مهم است.

در انتخاب داوطلبان شوراها به طور ویژه نباید نگاه های تنگ زبانی و محلی وقومی وحزبی وقبیله ای ملاک باشد. ودر انتخابات ریاست جمهوری برای تحقق دولت تراز وانقلابی همه با هم باید پای صندوق رای حاضر باشیم.

در انتخاب اصلح؛ انچه حائز اهمیت است. میزان دین باوری وساده زیستی ومردم داری و ولایتمداری و کارامدی وتوانمندی در خدمت به دین وکشور است وتلاش برای تحقق پیشرفت وعدالت و مبارزه با فساد و اقتدار برای حل مشکلات معیشتی ملت وغلبه گفتمان ایران قوی وعزیز معیار اتنخاب اصلح است.

۳_ هر کدام از ما از باب تواصی بحق وبه صبر و تعاون بر وتقوی وامر به معروف ونهی از منکر واهتمام به امور مسلمین وتلاش برای تقویت نظام اسلامی وچاره سازی برای حل مشکلات مردم وپایان نا به سامانی ها وشکل گیری دولت مردمی به میزان تاثیر گذاری و دایره نفوذ اجتماعی خودبا دعوت همگان به مشارکت در انتخاب درست در تحقق انتخابات باشکوه وپرشور به مثابه عمل صالح از تمام توان وظرفیت خود استفاده کنیم. وبستر ساز شکل گیری دولت تراز وانقلابی با انتخاب رئیس جمهور ولائی وانقلابی باشیم.

در پایان از خدای قادر متعال مسالت می نمایم در ظل توجهات حضرت ولی عصر عج و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب وحضور یکپارچه ملت بزرگ ایران شاهد حماسه ماندگار انتخابات ۱۴۰۰ وانتخاب اصلح باشیم. بمنه وکرمه انه سمیع مجیب.

والسلام علیکم ورحمة الله وبركاته
۲۱/ ۲/ ۱۴۰۰
نمابنده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
عباس کعبی

ارسال نظرات