۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۸۰۲۱۰

مدیر حوزه علمیه شمس العلوم پاکستان درگذشت

مدیر حوزه علمیه شمس العلوم پاکستان درگذشت
حجت الاسلام والمسلمین کاظمی از روحانیون برجسته پاکستان، پس از سپری کردن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید اظهر حسین کاظمی مدیر حوزه علمیه شمس العلوم منطقه جهنگ پاکستان، پس از سپری کردن یکی دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.  

حجت الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی نائب رییس سازمان حوزه های علمیه پاکستان درگذشت این عالم ربانی را به خانواده، طلاب، اساتید، کارکنان حوزه علمیه شمس العلوم منطقه جهنگ پاکستان تسلیت گفت و ابراز داشت: ایشان از اساتید خوب و روحانی وارسته پاکستان بوده اند.

وی برای مغفرت و علو درجات حجت الاسلام والمسلمین کاظمی دعا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی معاون بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در پیام تسلیت خود که در فضای مجازی منتشر شد، درگذشت این روحانی را به خانواده ایشان تسلیت گفت و آنرا ضایعه ای بزرگ برای خانواده و مجامع علمی و حوزوی پاکستان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: ملت پاکستان با درگذشت ایشان، یک روحانی فعال و مبارز را از دست داده است، مرگ وی خسارت ملی جبران ناپذیر است.

این روحانی پاکستانی در آخر برای مغفرت و علو درجات ایشان دعا کرد: رحمة الله و رضوانه عليه، غفرله وادخله فسيح جناته و حشره مع حبيبه المصطفى و اهلبيته الاطهارعليهم السلام.


حجت الاسلام والمسلمین زیدی از علمای هند ندای حق را لبیک گفت

سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین سید عمران حیدر زیدی روحانی برجسته هندی و مبلغ آفریقا و فرانسه امروز صبح به لقای معبود شتافت.

وی دروس ابتدایی حوزوی را در زاد گاه خود شھر امروهه آموخت سپس برای سطوح بالا حوزوی به حوزه علمیه سلطان المدارس لکهنو رفت و نزد اساتیدی بزرگ کسب فیض علم کرد و تا سطح صدر الافاضل درس خواند و از دانشگاه لکهنو لیسانس گرفت و پس از اتمام دوه های آموزشی به فریضه تدریس و تبلیغ مشغول شد و برای انجام وظیفه تبلیغی به کشورهای فرانسه و افریقا سفر می کرد.

حجت الاسلام سید رضی پهندیروی دهلی از روحانیون معروف هند درگذشت حجت الاسلام والمسلمین زیدی را حادثه بزرگی برای جامعه تبلیغی هندوستان تلقی کرد.

وی درگذشت این روحانی را به خانواده، فرزندان، دوستان، جامعه علمی و تبلیغی هند عرض تسلیت کرد و برای مغفرت و علو درجات روح این عالم وارسته دعا کرد./988/

ارسال نظرات