۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۸۰۲۱۱

بیانیه علمای افغانستان درپی شهادت دانش آموزان

بیانیه علمای افغانستان درپی شهادت دانش آموزان
نمایندگان علما و طلاب افغانستان و مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه به مناسبت شهدای رمضان بیانیه صادر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نمایندگان علما و طلاب افغانستان درمشاوران منطقه ای جامعه المصطفی العالمیه به مناسبت شهدای رمضان بیانیه صادر کردند و شهادت دانش آموزان را به خانوده شان تسلیت گفتند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بأیّ ذنبٍ قُتلَت

با تأسف و تأثر فراوان شهادت مظلومانه ده‌ها تن از دانش‌آموزان معصومِ مدرسه سیدالشهداء غرب کابل را که در اثر عملیات انتحاری و انفجار در مقابل مدرسه مذکور رخ داد، به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مسلمانان و شیعیان افغانستان و مخصوصاً به خانواده های معظم شهدا تسلیت عرض می‌کنیم.

این حادثه تلخ و دلخراش قلوب هر انسان باوجدانی را به درد آورده و متاثر می کند. به یقین اعمال مذبوحانه شهادت کودکان و نوجوانان معصوم آن‌ هم در ماه مبارک رمضان، کار حیوان صفتانی است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و نهایت سبُّعیت و درندگی آنان را نشان می دهد.

ضمن ابراز همدردی با خانواده های مکرّم شهدا و آرزوی نابودی و ریشه کن شدن دشمنان انسانیت و امنیت، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه دردناک بهشت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل وبرای مجروحین آن شفای عاجل مسئلت داریم.
بدون شک راه آن ستارگان درخشان آسمان علم و دانش ادامه خواهد یافت و چراغ دانش در کشور مظلوم ما خاموش نخواهد شد.

از دولت افغانستان به جد می خواهیم که بدور از تعصب نسبت به تامین امنیت همه شهروندان کشور به وظیفه قانونی و شرعی اش عمل کند و مردم شریف افغانستان هر روز به دلیل بی تدبیری حکومت شاهد انتحار و انفجارهای سازمان یافته نباشند.

روح شهدای علم وآگاهی شاد و یادشان گرامی باد!.

نمایندگان علما وطلاب افغانستان در مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی العالمیه.

20 /2/ ۱۴۰۰ ه، ش ۔ 27 رمضان المبارک ۱۴۴۲ ه، ق.

/۹۸۸/

ارسال نظرات