۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۸۰۲۷۴
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

ضرورت برخورداری رییس جمهور از روحیه جهادی و فساد ستیزی

ضرورت برخورداری رییس جمهور از روحیه جهادی و فساد ستیزی
اصفهان - حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح گفت: مردم توجه داشته باشند به کسی رأی بدهند که روحیه جهادی برای خدمت داشته و فساد ستیز و عدالتخواه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، عصر امروز در گفتگویی برخط با بیان اینکه هرکسی که بخواهد به کاری گماشته شود باید در آن کار توانمند و متخصص باشد، گفت: هرکسی در کارها و مسائل مربوط به خود به متخصص آن مراجعه می‌کند، در مسأله ریاست جمهوری هم باید افرادی را انتخاب کنیم که در این عرصه متخصص باشند و بتوانند برای مردم و نظام مقدس اسلامی کار کنند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به مطرح شدن هفت شاخصه مهم انتخاب اصلح از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: نخستین شاخصه با کفایت بودن است، یعنی شخص توان به دوش کشیدن این بار بزرگ و عهده دار شدن این مسؤولیت را داشته باشد.

وی با کفایت بودن رییس جمهور را عاملی برای حفظ سرمایه‌های کشور برشمرد و اظهار کرد: باید رییس جمهور خدمتگذار خوبی برای مردم و نظام مقدس اسلامی بوده و کفایت تصدی این پست مهم را داشته باشد، باید مردم در انتخاب خود به این ویژگی به خوبی دقت و توجه داشته باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه مردم به توانمندی‌ها و شایستگی‌های نامزدهای انتخاباتی، تصریح کرد: مردم باید کسی را انتخاب کنند که توان رو روحیه کار کردن جهادی و شجاعانه داشته باشد.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه با ایمان بودن از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند، گفت: انسان با ایمان است که می تواند به کشور خدمت کند و خیانت نکند، انسانی که ایمان ضعیف داشته باشد بجای خدمت خیانت هم خواهد کرد کسی که دین داشته باشد در بسیاری از مواقع خود را کنترل می‌کند و به قدرت و مقام و مال و عناوین رسیدن باعث نمی‌شود که خودش را گم کند.

وی در ادامه افزود: عدالت خواهی و فساد ستیزی مورد دیگری است که رهبر معظم انقلاب برای انتخاب اصلح به آن اشاره داشته‌اند. عدالت یکی از مهمترین مسائل نظام مقدس اسلامی است و قطعا روحیه فساد ستیزی باید در رییس جمهور وجود داشته باشد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بیش از چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ما در مسیر عدالت و عدالتخواهی آنچنان که شایسته است پیشرفتی نداشتیم، رییس جمهور باید با فساد مبارزه کند نه اینکه اطراف او تبدیل به لانه فاسد شود و افرادی بتوانند در پرتو ریاست او به منافعی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر ضرورت و اهمیت عدالتخواهی و فسادستیزی رییس جمهور منتخب، اظهار کرد: رییس جمهور باید نسبت به فساد حساسیت ویژه داشته باشد و هرکجا فسادی دیدن به مبارزه با آن رفته و عدالت را در جمهوری اسلامی گسترش بدهد و مردم را به سوی عدالت و مبارزه با فساد سوق بدهد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات