۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۸۰۳۱۶
آیت الله سعیدی عنوان کرد؛

انتخاب آگاهانه تنها راه برون رفت از مشکلات/ آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی

انتخاب آگاهانه تنها راه برون رفت از مشکلات/ آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی
امام جمعه قم گفت: ما هرجا درست انتخاب کردیم ثمرات آنرا دیدیم ولی هرجا در انتخابات شرکت نکردیم و یا به افراد نالایق رأی دادیم به خود، کشور و نسل آینده ضرر و خسارت زده‌ایم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه خداوند روزه را با هدف تقویت پرهیزکاری و تقوای مردم واجب کرده است، اظهار کرد: تقوا مهمترین عامل درونی در پاکیزگی انسان و باعث شکوفایی معنویت درانسان است.

وی با تأکید بر لزوم مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: تقوا سرمایه ای است که بعد از یک ماه تضرع به درگاه خداوند برای انسان حاصل شده و به شدت باید از این دستاورد مراقبت کرد زیرا شیطان همواره برای از بین بردن این دستاورد در کمین است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) درباره عید فطر فرمودند امروز برای کسی عید است که خداوند روزه‌اش را پذیرفته و نمازش را ستوده باشد، افزود: همچنین ایشان در خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه فرمودند آگاه باشید که امروز میدان تمرین است و فردا جایگاه مسابقه و پاداش برنده این مسابقه بهشت و جزای بازنده اش آتش است و این‌گونه دعا کردند که خدا ما و شما را از کسانی قرار دهد که از عذاب خدا می‌ترسند و امید به ثوابش دارند.

وی با بیان اینکه کسی که تقوا ندارد دچار شقاوت و بدبختی می‌شود، گفت: پیامبر(ص) در دو مورد از واژه شقی استفاده کرده‌اند که مورد اول در مورد فردی است که امیرالمؤمنین(ع) را در حال نماز در مسجد کوفه به شهادت می‌رساند و مورد دوم کسی است که در ماه رمضان از مغفرت خداوند محروم شود.

آیت الله سعیدی در رابطه با انتخابات پیش رو، راه رسیدن به اهداف انقلاب و برون رفت از مشکلات جامعه را انتخاب درست و آگاهانه دانست و گفت: ما هرجا درست انتخاب کردیم ثمرات آن را دیدیم ولی هرجا تحت تأثیر رسانه‌ها و افراد معاند در انتخابات شرکت نکردیم و یا به افراد نالایق رأی دادیم به خود، کشور و نسل آینده‌مان ضرر و خسارت زده‌ایم.

وی تأکید کرد: برای اینکه کشوری قوی و باتوان اقتصادی و جمعیت جوان و پویا داشته باشیم باید همه پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به افراد لایق، کاردان و شایسته که معتقد به انقلاب و اهداف آن هستند رأی دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به جنایتی که در افغانستان اتفاق افتاد، گفت: این عملیات تروریستی دل هر انسان آزاده و با وجدان را جریحه دار کرده و هر چند که مردم افغانستان سال‌هاست مورد حملات کور و وحشیانه گروه‌های مزدورو سنگدل واقع می‌شوند ولی این حرکت دردآور است؛ بنابراین باید مردم شریف افغانستان را یاری کنیم و نگذاریم نقشه شوم دشمنان برای مردم شریف افغانستان اجرا شود.

وی با بیان اینکه حوادث این روزهای فلسطین اشغالی موجب استیصال مقامات این رژیم منحوس شده است، گفت: مقاومت مردم فلسطین در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی آغاز شده و جهاد مجاهدان فلسطینی از یک سو و خون پاک شهدای مقاومت از سوی دیگر توانسته پرچم حق خواهی و اشغال ستیزی را در این کشور مقدس برافراشته نگه دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به این وعده خداوند که «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ»، اظهار کرد: مردم فلسطین که روزی با پرتاب سنگ از خود دفاع می‌کردند امروز با موشک های نقطه زن به دشمن پاسخ قاطع می‌دهند و اسرائیل را زمین‌گیر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شده و هیچکس نمی‌تواند جلوی سقوط این رژیم غاصب را بگیرد.

ارسال نظرات