۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۰۳۲۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خنثی کننده توطئه های دشمنان است

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خنثی کننده توطئه های دشمنان است
لرستان - امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آینده روشن است، گفت: قرن ۱۴ را همراه با استبداد شروع کردیم و اکنون با انتخابات و تعیین سرنوشت خود قرن ۱۵ را با عزت آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه پنج شنبه، در دیدار با طلاب حوزه علمیه برادران دورود، بر ضرورت وحدت و دوری از تفرقه تأکید کرد و گفت: باید درهای تفرقه را ببندیم چراکه تفرقه، نادانی و جهالت را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و وحدت حول محور ولایت فقیه، حول محور محکمات دین، حول محور اصول دین، حول محور خوبی ها و فضیلت ها نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: ورود به قرن چهاردهم مصادف با وقایع تلخی بود اینکه انگلیسی‌ها رضاخان را بر کشور حاکم کردند و امور کشور ما را به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم را مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره) احیا کرد، افزود: رضا خان حوزه علمیه را ۱۵ سال تحت فشار و اذیت و آزار قرار داد به طوری که روحانیت و طلبه ها روزها از منزل خارج می شدند و سر به بیابان می گذاشتند و در آنجا به درس و بحث مشغول می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به اوضاع استان لرستان در آن روزها و تبعید قبایل سادات استان اشاره کرد و گفت: ما قرن چهاردهم را با اینطور وضعیتی شروع کردیم هم استبداد و هم اینکه شخص مستبد زیر سلطه دیگران بود.

وی ادامه داد: اکنون قرن ۱۵پانزدهم را با انتخابات و اینکه خودمان سرنوشت کشورمان را قم می زنیم آغاز می کنیم و باید بین مردم بصیرت بخشی و روشنگری کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ورود به قرن پانزدهم را همراه با عزت، شرافت و کرامت عنوان کرد و گفت: در این سال ها گرچه اشتباهاتی ممکن است رخ داده باشد اما اشتباه دست خودمان است کسی بر ما چیزی را تحمیل نمی‌کند.

وی یادآور شد: در آن دوران رضا خان حوزه علمیه را مورد هجوم قرار می داد و روحانیت از خودش دفاع می کرد و امروز روحانیت موفق شد یک جریان سالم فرهنگی، دینی و مذهبی فعال را ایجاد و این جریان فرهنگی به مدت ۴۰ سال از خودش دفاع می کرد.

نقش حوزه علمیه در پیروزی انقلاب و ادامه راه انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: سال ۴۲ موضع آن عوض شد و از حالت دفاعی بیرون آمد، حالت تهاجم به خودش گرفت و با صدای امام راحل بلند شد و در ۲۲ بهمن سال 57 با درایت و آگاهی آن حکیم بزرگ، فقیه، فیلسوف، عارف و به پشتوانه خداوند پیروزی رقم خورد.

وی با اشاره ه اینکه پیروزی از حوزه های علمیه جوشید، گفت: امروز نیز حوزه علمیه در ادامه تداوم راه انقلاب و تحقق آرمان های امام راحل نقش آفرین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به سابقه کهن و پشتوانه علمی قوی مدرسه علمیه حضرت آیت الله بروجردی شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: از درون این مدارس علمیه مجتهدین عالم، بصیر و مراجع بزرگی تربیت خواهد شد.

وی بیان داشت: طلاب در این مدارس علمیه افزودن بر علوم متداول و رایج حوزه نسبت به علوم مورد نیاز جامع آگاهی پیدا خواهند کرد و به زبان های خارجه دنیا مسلط خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به توانمندی طلاب خاطرنشان کرد: این طلاب اهل قلم خواهد شد و در دهه‌های آینده با یاری خدا کتاب‌ها، مقالات، مجله‌ها، نشریه، رساله ها و معارف اسلامی از قلم آنها خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: آن جریان سالم فرهنگی دینی که از درون حوزه‌های علمیه با رنج و زحمت اساتید و با سختی معیشتی که اساتید و طلاب داشتند و اما همیشه با شرافت و با عزت زندگی ‌کردند، امروز طلاب آن جریان را ادامه خواهد داد.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: این جریان سالم فرهنگی دینی است که امروز کشور را در این موقعیت حساس با وجود تحریم‌ها، فتنه های داخلی و با وجود مشکلاتی که در مرزها است، زنده نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هر جا این جریان دینی فرهنگی غایب شد، آنجا معروف ها منکر و منکرها معروف می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم ها، مبارزه با ظلم و مفاسد اقتصادی، ریشه کن کردن ظلم و برخورد با منافقیت باید با هم وحدت و داشته باشیم و از تفرقه دوری کنیم چراکه تفرقه نابود کننده است.

وی ادامه داد: دشمنی که جنگ را بر ما تحمیل کرد و بیش از ۴۰ سال است ما را تحریم می کند، دشمنی که هر جا ما می‌خواهیم رابطه برقرار کنیم آنجا حضور پیدا می‌کند و شیطنت می‌کند، این دشمن امروز برای عدم حضور مردم در انتخابات برنامه ریزی می کند.

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خنثی کننده توطئه های دشمنان است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمن می خواهد در قالب شورای شهر این چند دستگی را به بعد از انتخابات بکشاند، گفت: امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس، حضور در جبه های جنگ، همچون مدافعان حرم مردم ایران اسلامی در صحنه انتخابات نیز حاضر خواهند شد و توطئه های دشمن را نقش برآب می کنند.

وی بر ضرورت بصیرت بخشی و روشنگری روحانیت بین مردم برای شرکت و حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد و عنوان داشت: با انتخاب اصلح و حضور در صحنه انتخابات در سرنوشت خویش نقش آفرینی خواهیم کرد و حضور ما سبب ناامیدی دشمنان انقلاب خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات