۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۸۰۳۹۵

شبکه سعودی، پادوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها

شبکه سعودی، پادوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها
شبکه العربیه در حالی با هیچ یک از مقامات و شخصیت‌های مقاومت در روزهای گذشته گفت وگویی نکرده که تاکنون دوبار سخنگوی ارتش صهیونیستی در این شبکه به توجیه جنایات این رژیم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه العربیه به عنوان بازوی رسانه‌ای دولت سعودی در پنج روز گذشته از آغاز جنگ غزه، کاملا جهت‌گیری همسو با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و نوع پوشش و مهمانانی که دعوت می‌کند، مؤید این ماجراست.

«آویخای ادرعی» سخنگوی عرب‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت دو مرتبه میهمان این شبکه بود و شب گذشته در سخنانی تمامی تلاش خود را کرد تا از دریچه العربیه، علیه گروههای مقاومت و در ستایش ارتش صهیونیستی شایعه‌سازی و دروغ پراکنی کند.

او مدعی شد که حماس و گروههای مقاومت تلاش دارند با ارائه اطلاعات نادرست، آمار کشته شده‌ها و مجروحین را افزایش دهند و از غیرنظامیان به عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کنند.

شبکه سعودی، پادوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها در بحبوحه جنگ غزه

حضور صهیونیست‌ها در این شبکه در روزهای گذشته باعث شد تا «طارق سلمی» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در غزه دیروز (پنج‌شنبه) میزبانی برخی رسانه‌های عربی از مقامات و افسران رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

او گفت که برخی رسانه‌های عربی از قاتلان مجرم و افسران ارتش اشغالگر میزبانی می‌کنند و آن‌ها نیز در این برنامه‌ها تلاش دارند از زیر بار اتهام تروریسم و کشتار بی گناهان و کودکان شانی خالی کنند.

طارق سلمی افزود: «از بین ادعاهای مسموم و دروغی که قاتلان تلاش دارند اشاعه دهند این است که مقاومت از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این دروغ را می‌گویند تا کشتار و ترور هدفمند شهروندان بی پناه و زنان و کودکان و پیران و کشیدن جنگ به درون شهرها را توجیه کنند.»

وبسایت و صفحات مجاری شبکه العربیه همچنین از به کار بردن لفظ شهید برای کشته شدگان غزه ابا دارند و کاربران بارها در ذیل خبرهای این شبکه از این موضوع ابراز خشم کرده‌اند.

همچنین با نگاهی به صفحه توئیتر شبکه العربیه عاجل، الحدث و العربیه با انبوهی از پوشش مواضع رژیم صهیونیستی، پوشش ویدئوی حملات این رژیم علیه مواضع حماس و همچنین مواضع کشورهای غربی که علیه حماس و گروههای مقاومت است، مواجه می‌شویم.

در همین حال العربیه در بحبوحه خبرهای جنگ غزه، تبلیغ و هجمه رسانه‌ای علیه ایران و محور مقاومت را نیز فراموش نکرده به طوری که یکی از کاربران ذیل یکی از خبرهای العربیه نوشته است که این رسانه تلاش دارد با ایران ایران گفتن و دشمن جلوه دادن ایران، رژیم صهیونیستی را مثبت جلوه داده و برای این رژیم مشروعیت بتراشد.

شبکه سعودی، پادوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها در بحبوحه جنگ غزه

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد و در ۲۴ ساعت گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی علیه مراکز غیر نظامی در این منطقه صورت گرفته است.

طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین ۱۱۹ تن تاکنون بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۳۱ تن کودک و ۱۵ نفر نیز از میان زنان هستند. نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز تهدید کرد که ارتش این رژیم حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد با قدرت بیشتری» ادامه خواهد داد.

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه کوچک حوزه
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
اینا خائن به آرمان ملت فلسطین و غره اند.
0
0