۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۸۰۴۲۰
حجت الاسلام خوبانی:

نفی انتخابات از سوی افراد و گروه ها بازی در زمین دشمن است

نفی انتخابات از سوی افراد و گروه ها بازی در زمین دشمن است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران، ایجاد فضای یأس و ناامیدی در کشور و تلاش در جهت نفی انتخابات از سوی برخی افراد و جریان ها را تکمیل پازل دشمن دانست.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات را همراهی با دشمن دانست و گفت: کسانی که به هر دلیلی به دنبال نفی انتخابات و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در کشور هستند، در مسیر اهداف دشمن حرکت می کنند.

وی با بیان این که حضور در انتخابات یک تکلیف و وظیفه شرعی و ملی است، افزود: به طور حتم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش روی، عزت و اقتدار ملی را در عرصه های مختلف افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که امروز مهم ترین نیاز کشور وحدت و انسجام داخلی در آستانه انتخابات است، خاطرنشان کرد: نباید برخی ها با بر هم زدن فضای اعتماد عمومی، زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جریان ها، گروه ها و افراد باید تابع قانون باشند، تصریح کرد: ایجاد دوگانگی در فضای انتخابات از سوی برخی افراد معلوم الحال به طور حتم تکیل پازل دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هجمه برخی افراد و جریان ها به شورای نگهبان پیش از آغاز زمان بررسی صلاحیت ها را اقدامی ناپسند توصیف کرد و افزود: کسانی که این روزها علیه شورای نگهبان می تازند باید بدانند تنها به جبهه دشمن کمک می کنند.

حجت الاسلام خوبانی، شورای نگهبان را دژ مستحکمی در برابر جریان ها و افراد منحرف و معلوم الحال معرفی کرد و افزود: این نهاد انقلابی در طول دهه های اخیر همواره با نظارت دقیق خود مانع از ورود برخی جریان های معلوم الحال به بدنه مراکز حساس کشور شد.

وی با بیان این که انتخابات صحنه ای سرنوشت ساز در نظام اسلامی برای حضور و مشارکت آحاد مردم برای رقم زدن آینده ای روشن تر است، ادامه داد: به طور حتم هر چه سطح مشارکت عمومی مردم در انتخابات افزایش پیدا کند، دشمنان نیز از مواضع زیاده خواهانه خود علیه نظام اسلامی عقب نشینی می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جوسازی دشمنان علیه این شورا نمی تواند، ذره ای از جایگاه ارزشمند این نهاد مستحکم انقلاب اسلامی بکاهد، تصریح کرد: جنجال های رسانه ای که برخی ها در داخل همگام با رسانه های معاند خارجی علیه شورای نگهبان آغاز کرده اند، ذره ای از صلابت و اقتدار این نهاد انقلابی نخواهد کاست.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساسیت خاصی دارند و همه توان خود را در جهت تضعیف این جایگاه مهم نظام به کار گرفته اند، بیان داشت: مسؤولان شورای نگهبان به دور از تبلیغات منفی دشمنان با اقتدار و صلابت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که با بیان این که این شورا وظیفه حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را برعهده دارد، گفت: تمکین به قانون و سازو کارهای قانونی، وظیفه مسؤولان و نخبگان سیاسی جامعه است./950/

ارسال نظرات