۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۸۰۵۲۴

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی برگزار می شود

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی برگزار می شود
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی، گفت: این مراسم فردا در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره علامه حلی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از سال 87 آغاز به‌کار کرده و دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 اختتامیه دوازدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره هر ساله با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) و با هدف زمینه‌سازی و هدایت طلاب به سمت پژوهش و نهادینه کردن این مهم در حوزه‌های علمیه، برگزار می شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی با بیان این که این شورا تلاش دارد پژوهش ها را به سمت نیازهای جامعه سوق داده و از جهت دیگر به دنبال تعمیق دانش طلاب در زمینه های علمی مربوط به دروس تحصیلی آن ها است، ادامه داد: به دنبال برگزاری جشنواره علامه حلی در مدارس هستیم، به‌طوری‌که این جشنواره مدرسه‌ای برگزار و سپس منتخبان آن در استان‌ها و همچنین در کشور با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی امر پژوهش در حوزه های علمیه را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اینکه امر پژوهش در حوزه های علمیه بیش‌ از پیش نهادینه شود، طرح جامع پژوهشی در حوزه‌های علمیه برگزار می‌ شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مقیمی‌حاجی با تأکید بر این که اساتید نقش کلیدی را در آموزش پژوهش محور به طلاب دارند، گفت: اگر اساتید مسلط به مهارت های پژوهشی باشند، شاگردان قوی تری در عرصه پژوهش و آموزش تربیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا تربیت اساتید مسلط به پژوهش در دست اقدام است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال آموزش دوره نخست مهارت‌های پژوهشی پایان می‌یابد و تمام استادان حوزوی دوره نخست مهارت‌های پژوهشی را پشت سر می‌گذارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی با بیان این که برگزاری دوره‌های پیشرفته برای اساتید نیز برنامه ریزی شده است که در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد، بیان داشت: امیدواریم با برگزاری این دوره ها در حوزه های خواهران و براداران بتوانیم آموزش ها را پژوهش محور کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 700 کانون علمی در مدارس علمیه کشور داریم و چشم‌انداز ما این است در هر مدرسه حداقل یک کانون علمی وجود داشته باشد تا طلاب با امر پژوهش و مقاله‌نویسی بیشتر آشنا شوند و طبیعی است که خروجی این کانون ها را در جشنواره علامه حلی هم از جهت کمیت و هم از لحاظ کیفیت خواهیم دید.

ارسال نظرات