۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۸۰۵۹۷
آیت الله اعرافی در نامه ای به پاپ:

برای برقراری صلح و آرامش در سرزمین مقدس فلسطین قدم بردارید

برای برقراری صلح و آرامش در سرزمین مقدس فلسطین قدم بردارید
آیت الله اعرافی در نامه ای به پاپ نوشت، با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدمی در راستای برقراری صلح و آرامش مقدس ترین و الهی ­ترین سرزمین ­ها بردارید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان بیان داشت: انتظار آن است تجربه موفق شما در برابر تکفیری های داعش در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

متن نامه به این شرح است:

بسم ­الله ­الرحمن الرحیم

لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (الحدید: 25)

عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­ های جهان

با سلام و احترام

عالیجناب! ضمن قدردانی و تمجید از قدم‌های موثری که حضرتعالی در مسیر تعامل ادیان الهی و همکاری و همزیستی پیروان آن­ها در راستای برقراری عدالت، صلح و انجام وظایف الهی برداشتید، از محضر جنابعالی تقاضا داریم با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدم دیگری در راستای برقراری صلح و آرامش در یکی از مقدس­ترین و الهی ­ترین سرزمین ­ها بردارید.

بیت ­المقدس یا همان اورشلیم همواره نمونه‌ای مثال زدنی از همزیستی مسالمت­ آمیز میان پیروان ادیان الهی بوده است. سرزمینی که در آن پیروان ادیان ابراهیمی همواره در صلح، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته ­اند و در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

اما متاسفانه مدت هاست، صلح از این سرزمین رخت بسته و جای خود را به زیاده‌خواهی، انحصارطلبی، تجاوز، ظلم و نسل­کشی داده است. زیر سایه این تجاوزات، فجایع انسانی زیادی رخ داده و ظلم­ های بی شماری نسبت ­به ساکنان اصلی آن اعم از مسلمانان و مسیحیان این منطقه روا شده است. رژیم صهیونیستی به­ طورغیرقانونی در این سرزمین شکل گرفته است. تجاوزات این رژیم غاصب و نژادپرست موجب آواره شدن میلیون­ها فلسطینی از سرزمین­ مادری­شان گشته­ است.

بیش از هفتاد سال است که خداپرستان فلسطینی از حداقل حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند. سرزمین فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس شریف برخلاف معاهدات بین ­المللی اشغال شده­ و سازمان­ها و نهادهای بین­ المللی هم نسبت به این نقض آشکار حقوق انسانی عکس ­العملی نشان نمی ­دهند. از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت­ ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرت های بزرگ جهانی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می­ افتد.

اکنون و به دنبال زیاده خواهی جدید صهیونیست ها و تلاش برای پاک سازی نژادی در قدس شرقی و غصب منازل فلسطینیان ،آتش جنگ در این منطقه دوباره شعله­ ور شده و درگیری‌ها بالا گرفته و غیرنظامیان بی­گناه زیادی از کودکان و زنان فلسطینی کشته و مجروح می­ شوند، این نیاز احساس می‌شود که همه آزادی­ خواهان و عدالت­ طلبان، به ­ویژه رهبران ادیان در راستای حمایت از مظلوم، نفی­ ظلم و برقراری صلح واقعی اقدام کنند. مسلّماً راه‌حل‌هایی که صرفاً منجر به آتش‌بس محدود و یا تأمین منافع یک طرف نزاع می­ شوند بهترین راه حل­ها نیستند، بلکه تعیین سرنوشت و حاکمیت فلسطین باید توسط ساکنان حقیقی آن و به روش‌های دیپلماتیک و برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصلی فلسطین مبتنی بر دکترین و منطق انتخابات آزاد، آزادی، استقلال، برادری، برابری، کرامت انسانی و عدالت ، همان راه حل مطلوبی است که نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه داعیه دار آن می باشند.

نقش رهبران دینی در حمایت از مظلومان و احقاق حقوق پیروان ادیان مختلف و صیانت از جان و مال و عرض آنان به ویژه در برابر جنایت های گروه های تروریستی داعش برگ درخشانی از تاثیرگذاری مصلحان در دنیای کنونی است و انتظار آن است که این تجربه موفق در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

مسأله امروز فلسطین نیز برای رسیدن به ساحل آرامش، هدایت رهبران دینی علی­ الخصوص حضرتعالی را، با توجه به جایگاه مهمی که دارید، می­ طلبد.

خداوند شما را در انجام این رسالت الهی یاری بفرمایید.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه ­های علمیه ایران

/۹۸۸/

ارسال نظرات