۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۸۰۶۴۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

موضع‌گیری‌ها و حمایت‌های امام و امت مقوم روحیه مقاومت فلسطین است

موضع‌گیری‌ها و حمایت‌های امام و امت مقوم روحیه مقاومت فلسطین است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: حضور، حمایت و موضع‌گیری‌های امام و امت ایران اسلامی مقوم روحیه مقاومت فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در تجمع حوزویان استان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدواریم در لیالی قدر سرنوشتی سعادتمندانه برای همه مسلمانان مقدر شده باشد و در این سال شاهد آزادی قدس شریف و فرج حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم.

وی در ادامه افزود: تجمع طلاب و حوزویان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان حداقل کاری است که می‌شود در یاری از مظلوم انجام داد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین یکپارچگی و اعلام موضع به هنگام و به‌موقع داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همین حضور یا همین ابراز اخوت و دعا برای رفع گرفتاری مسلمین در عنایت خدای تبارک‌وتعالی و واهمه جبهه استکبار اثرات بسیار بالایی را دارد.

وی تصریح کرد: اگر امروز نیروی مقاومت موازنه قدرت در فلسطین اشغالی و نوار غزه را تغییر داده و گنبد آهنین دشمن را ناکارآمد کرده است، قطعاً این حضورها، حمایت‌ها، موضع‌گیری‌های امام و امت ایران اسلامی به آن‌ها روحیه می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در بحبوحه این جنگ گروه‌های مقاومت فلسطینی بابت سخنرانی رهبری معظم انقلاب در روز قدس، نامه تقدیر و تشکر برای معظم له ارسال می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: موضوع دیگری که باید مدنظر همه ما باشد این است که محور شرارت و حمایت از بمباران‌های اسرائیل در فلسطین و فروش و اختصاص سلاح برای کودک کشی صهیونیسم در باریکه غزه و تلاش برای جنگ روانی از طریق رسانه و فضای حقیقی و مجازی در ایران اسلامی و ناامیدی از حضور در انتخابات یکی بوده و آن آمریکای جنایتکار و لابی صهیونیسم بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی حضور فرد فرد ایرانیان پای صندوق‌های رأی خود مصداق مقابله با این منطق استکباری جهانی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اگر امروز علی‌رغم تأکیدات و واقع‌نگری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان نقاط قوت و آسیب کشور در بیانیه گام دوم و اشاره جدی به جهاد امیدآفرینی باز هم دغدغه اصلی مشارکت حداکثری است؛ زیرا به دلایل گوناگون هجمه دشمنان در ناامید کردن مردم بیشتر شده و متأسفانه عده‌ای خواسته یا ناخواسته گرفتار این تبلیغات سوء دشمن شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در این میان وظیفه حوزویان و نخبگان و جامعه متدین روشنگری دراین‌باره است، اظهار کرد: مبلغان و اساتید و طلاب حوزه علمیه در انتخابات‌های گذشته نسبت به حضور حداکثری نقش‌آفرین بودند و در این انتخابات هم باید در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: ما حوزویان باید نسبت به آگاه‌سازی و روشن گری در مورد انتخابات و به‌ویژه مشارکت حداکثری اهتمام و دغدغه لازم را داشته باشیم و نقش خود را در حمایت از جبهه مقاومت به‌خوبی ایفا کنیم.

گفتنی است، در این تجمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی با شعارهایی نفرت خود از رژیم کودک کش اسرائیل ابراز کردند و در پایان این مراسم نیز بیانیه حوزویان استان در محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین قرائت شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات