۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۰۶۹۸

«نخل و نارنج» به ۷۰ هزارمین نسخه رسید/ نظرات چهره‌ها درباره کتاب

«نخل و نارنج» به ۷۰ هزارمین نسخه رسید/ نظرات چهره‌ها درباره کتاب
کمتر از دو سال از انتشار کتاب «نخل و نارنج» می‌گذرد که این کتاب وحید یامین پور به هفتاد هزارمین نسخه خود رسید.

به گزارش سرویس کتاب نشر خبرگزاری رسا به نقل از خبر گزاری فارس، هنوز از انتشار کتاب «نخل و نارنج» دو سال نگذشته است که این کتاب به هفتاد هزارمین نسخه خود رسیده است.

این  اتفاق در حالی رخ داد  که در همین ایام نویسنده کتاب، عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب را دریافت کرد. کتابی که انتشارات جمکران آن رابه چاپ رسانده و در آن وحید یامین‌پور به سراغ زندگینامه یکی از اثربخش‌ترین و شاگردپرورترین علمای جهان تشیع، شیخ مرتضی انصاری رفته است.

قلم روان و شیوا، روایتگری و شخصیت‌پردازی خوب یامین‌پور در اولین اثر داستانی خود، نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد. حالا بعد از تنها نزدیک به دو سال، کتاب جمکران، هفتاد هزارمین نسخه نخل و نارنج را روانه بازار نشر کرده است. 

در ادامه نظر برخی چهره‌ها را درباره این کتاب بخوانید.

توجه و تحسین نخل و نارنج توسط مقام معظم رهبری  در بازدید از غرفه کتاب جمکران در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۸، برگ زرینی از توفیق‌های این کتاب است.

یوسف قوجق نویسنده: چنان جذب این کتاب شدم که تا آن را به پایان نبردم،‌ مطالعه آن را کنار نگذاشتم. آغاز این کتاب باعث کشش و جذب مخاطب می‌شود. در واقع انقلابی در ابتدای این کتاب است.

آیت‌الله میرباقری: از اول تا آخر «نخل‌ و‌ نارنج» را خواندم. کتاب را که دست گرفتم، زمین نگذاشتم و تا آخر با دقت خواندم. بسیار لطیف بود. لذت بردم. رابطه معنویت و فقاهت مسئله مهمی بود که کتاب با دقت آن را توضیح داده بود. دقت در نقل فتاوا از شیخ و صاحب جواهر هم از دیگر لطایف کتاب بود.

محمدرضا سنگری (پژوهشگر): اگر این کتاب نشر نمی‌‌شد، بُعد شاعری و عرفانی آقای یامین‌پور را هرگز نمی‌دیدیم. شاید بعد از «نخل و نارنج» با یامین‌پور دیگری روبه‌رو هستیم که در واقع خود پنهان ایشان است. آغاز این کتاب با یک انفجار شروع می‌شود. کتاب لبریز از ارزش‌هایی است که مطرح می‌شود.

محمدحسین صفار هرندی (وزیر اسبق ارشاد): حقیقتاً در برابر شخصیت مستحکم، پایدار و لطیفی مانند آقای یامین‌پور باید متواضع بود.

حسین قرایی (شاعر و فعال فرهنگی): در ملکوتی که یامین‌پور در این کتاب سیر می‌کند، در واقع در هوای صبح انقلاب تنفس می‌کشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری (فعال فرهنگی): همه ما که در فضای تولید محصول فرهنگی نفس می‌کشیم ناخواسته به آثاری می‌رسیم که با خود می‌گوییم ای کاش ما آن اثر را تولید کرده بودیم و کتاب نخل و نارنج بی‌شک یکی از همین آثار است.
 
احمد بابایی (شاعر): «نخل و نارنج» چلچراغی روشن در فضای تاریک عادت‌زدگی‌هاست.

سعید جلیلی (سیاستمدار): از جمله نیاز‌های نسل امروز، آشنایی با چهره‌های بزرگی است که علاوه بر آثار علمی، زندگی آن‌ها نیز درس‌آموز است. برادر گرامی آقای وحید یامین‌پور، ظرایفی از حیات شیخ اعظم مرتضی انصاری را در قالب رمان به خوبی به تصویر کشیده است. «نخل و نارنج» شکل‌گیری یک الگوی سترگ را به شما نشان می‌دهد.

سیدمجید بنی‌فاطمه (ذاکر اهل بیت): این اثر ریشه‌های معنوی و اعتقادی دارد. از شما دعوت می‌کنم برای ساختن لحظه‌های زیبا و آینده‌ای زیباتر، در سایه جلب رضایت حضرت دوست، این کتاب‌ را مطالعه کنید.

ارسال نظرات