۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۸۰۷۹۰
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

ضرورت رعایت اصول اخلاقی در مناظرات انتخاباتی

ضرورت رعایت اصول اخلاقی در مناظرات انتخاباتی
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: کاندیداها باید در مناظرات، اصول اخلاقی را رعایت کنند و اصل عدالت را در پیش گیرند و حرف درست را بپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است همگان متوجه اهمیت این انتخابات باشند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وجه اهمیت انتخابات ریاست جمهوری این است که ریاست جمهوری مهمترین قوه در نظام اسلامی است و شرکت کنندگان با در نظر گرفتن این اهمیت باید دقت کنند کسی را انتخاب کنند که اصلح باشد.

وی بیان داشت: کسانی خودشان را کاندید می کنند و طبیعی است که افراد برای بیان نقطه نظرات خود به فضایی نیازدارند و یکی از این فضاها مناظرات است و ممکن است در این فضا افراد همدیگر را نقد کنند اما آنچه دراینجا ضروری است رعایت اخلاق اسلامی در مناظرات است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: خداوند در آیات متعددی به صورت کلی شیوه گفت و گو و مجادله را بیان کرده است و می فرماید: ادعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن و این شیوه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کاندیداها باید در مناظرات اصول  اخلاقی را رعایت کنند و اصل عدالت را در پیش گیرند و حرف درست را بپذیرند و اگر سخن طرف مقابل حق نبود باید طبق بیان قرآن عمل کنند که می فرماید: ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ؛ همیشه بدی را با بهترین شیوه دفع کنند و کاندیداها باید ضمن رعایت عدالت، ضعف های طرف مقابل را بدون هتک حرمت بیان کنند.

وی گفت: یکی دیگر از آداب مناظره قول لین است و کاندیدا ها باید با یکدیگر بدون ترش رویی به مناظره و گفت و گو بنشینند و از طرفی مناظره را خود داوری نکنند و داوری را به مردم سپارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اظهار داشت: رییس جمهور  اختیارات وسیعی دارد، بنابراین انتخاب رییس جمهور قوی و اصلح اتفاقات مهمی را می تواند رقم بزند و با این وصف، بر ما واجب است در انتخابات شرکت کنیم و با توجه به اینکه سرنوشت کشور به دست او سپرده می شود اگر این شخص با تدبیر، دلسوز، شجاع و در یک کلام خصوصیات یک رییس جمهور اصلح را نداشته باشد نتایج سوئی را به دنبال خواهد داشت./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
به نظرتون با توجه به تغییرات زیادی که در این 4 سال اخیر اتفاق افتاده من جمله حضور آیت الله رییسی در قوه قضاییه و همچنین حجم سنگین خرابکاری ها و گند زدن های دولت فعلی و همچنین موقعیت نظام در نزد مردم نسبت به 4 سال پیش بازم این استدلال ها کفایت میکنه؟؟؟
اگر نگاه مصلحت انگیزانه و بلند مدت باشه بازم همینطوره؟
0
0