۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۸۰۸۲۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان با تمام توان برای تحقق مشارکت حداکثری فعالیت کنند

حوزویان با تمام توان برای تحقق مشارکت حداکثری فعالیت کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید روحانیان و حوزویان با تمام توان برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو در صحنه بوده و فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش بصیرتی حماسه حضور که با شرکت حوزویان و روحانیان استان در بجنورد برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد تخریب قبرستان بقیع، اظهار کرد: امروز این جمع نخبگانی حسب فرموده نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی استان مبنی بر ضرورت نقش‌آفرینی ویژه فضلا، اساتید، روحانیان و طلاب در شورانگیزی و روشنگری درزمینهٔ انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری دور هم جمع شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته درزمینهٔ انتخابات، افزود: در این گردهمایی ضمن جمع‌بندی فعالیت‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته، تلاش می‌کنیم به‌منظور استفاده حداکثری از زمان باقی‌مانده، هم‌افزایی و تشریک‌مساعی داشته باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه گفت: باید حوزویان و روحانیان برای اثرگذاری هرچه بیشتر و تحقق کنشگری فعال سیاسی توسط ملت ایران در انتخابات 1400 با تمام توان فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت حضور گسترده و مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام دینی و مردمی با حضور و مشارکت گسترده اقشار مختلف در عرصه‌های گوناگون تأمین می‌شود؛ لذا شرکت در انتخابات به‌عنوان یک تکلیف شرعی و اجتماعی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 83 فرمودند: «من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است، اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد» که این فرموده رهبری نکته حائز اهمیتی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انتخابات سنگر کشور، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان، زمینه‌ساز حل مشکلات کشور و تضمین‌کننده امنیت نظام اسلامی است و همه این موارد وظیفه حوزویان را درزمینهٔ تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: این دستور و ابلاغیه فرماندهی معظم کل قوا به همه تأثیرگذاران بر جامعه است که می‌فرمایند: «کاری کنید که انتخابات در چشم مردم شیرین، مستدل و موجه شود و مردم به‌عنوان یک وظیفه در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند»؛ ازاین‌رو باید فضای کشور را فضای علاقه‌مندی و شوق به این انتخابات کرد تا مردم بدانند می‌خواهند کار بزرگی انجام دهند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات