۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۸۰۹۴۲
آیت الله اعرافی در پیامی:

ملت های مسلمان از دولت های خود قطع همه روابط با اسرائیل را بخواهند

ملت های مسلمان از دولت های خود قطع همه روابط با اسرائیل را بخواهند
آیت الله اعرافی در بیانیه ای به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ملت های مسلمان بپا خیزند و از دولت های خود قطع همه روابط با اسرائیل را بخواهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت و مجاهدان فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی پیام تبریک صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح  است:

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین

هوالذی اخرج الذین کفروا من اهل الکتاب من دیارهم لاول الحشر ماظننتم ان یخرجوا وظنوا انهم مانعتهم حصونهم من الله فاتیهم الله من حیث لم یحتسبوا و قذف فی قلوبهم الرعب یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المؤمنین فاعتبروا یا اولی الابصار.

سوره حشر آیه ۲

آتش خشم مقدس غزه و فلسطین و محور مقاومت چنان سوزان و سهمگین بود که غاصبان فلسطین و نمادهای آپارتاید را در فرصتی کوتاه به خذلان و شکست  وتسلیم و جهانیان را به شگفتی و تحسین مقاومت سرافراز واداشت.

آنگاه که مبارزه با غاصبان فلسطین و قبله نخستین اسلام عزیز از فرهنگ ضعف و زبونی و سازش و مذاکره های بی حاصل و از دربارهای فاسد مزدوران استکبار آزاد  و بر پایه های گفتمان انقلاب اسلامی و نظریه مقاومت استوار شد و ایستادگی در برابر اشغال و غارت و جنگ افروزی و منطق گریزی به دست مجاهدان راه خدا و محور مقاومت در فلسطین و لبنان و کشورهای اسلامی افتاد  و آنگاه که حماس و جهاد اسلامی و حزب الله و حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله ها به میدان آمدند  همه معادلات منطقه و فلسطین و امت اسلام تغییر یافت و عصر شکست های پیاپی در برابر رژیم صهیونسیتی به پایان و موعد پیروزی ها فرارسید  و سلسله پیروزی ها در لبنان و فلسطین و سایر مناطق جلوه گر گشت و گنبد آهنین و سلاح های پیچیده ناکارآمد شد.

اینک و برغم توطئه های مستکبران و طرح های خاورمیانه جدید و عادی سازی روابط و خیانت و سازش دولت های حقیر و مزدور و گروه های سست و زبون و برغم جنگ افروزی ها و داعش پروری و تفرقه افکنی ها در صفوف امت اسلام و بفضل الهی بار دیگر جهانیان و امت اسلام شاهد حلقه درخشان دیگری از زنجیره پیروزی فلسطین و غزه ستمدیده و دلیر و شجاع و دلاور و نیرومند در کارزار سخت مقطع اخیر بودند.

راه انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت و اراده ملت فلسطین و امت اسلام و میراث مجاهدان راه خدا و آزادی و شهیدان سرافراز و سلیمانی ها پر فروغ ادامه خواهد یافت و به پیش خواهد رفت و هدایت های امام خمینی قدس سره الشریف و امام خامنه‌ای مد ظله العالی و مراجع عظام دامت برکاتهم و بزرگان دین و آیین در میدان رهایی امت اسلام و فلسطین و مسجد الاقصی راهگشا و مبشر رهایی است.

اکنون که امت اسلام و محور مقاومت و فلسطین سرافراز پیروزی جدید را به آغوش می کشد و شکر می گذارد  بنام حوزه‌های علمیه سربرآستین ربوبی جل و علی می ساییم و به همه جوانان و مردم شریف فلسطین و غزه و نیروهای مقاومت و یاران جهادی آنان این پیروزی را تبریک گفته، مجاهدت ها و رشادت های آنان راسپاس می گزاریم و نکاتی یادآوری می شود:

یکم: مبارزات امت اسلام باید بر اساس اندیشه و انگیزه ناب اسلامی و گفتمان انقلاب و مقاومت اسلامی و رهبری عالمان پارسا و شجاع و توکل بر خدا ابتنا یابد و با تأکید بروحدت راهبردی نیروهای مقاومت و انسجام بخشی به همه نیروها برای برداشتن گام های بلندتر تا محو دشمن صهیونیستی و برگزاری انتخابات آزاد با مشارکت فلسطینیان برنامه ریزی اساسی شود.

دوم: همه تدابیر لازم برای تقویت پایه های فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت و نیز زیر ساخت های علمی و فناوری و تسلیحاتی در نوار غزه و کرانه باختری و قلمرو مسجد الاقصی و لبنان و سوریه و محور مقاومت اندیشیده و طراحی گردد.

سوم: ملت های مسلمان بپا خیزند و از دولت های خود قطع همه روابط با اسرائیل را بخواهند و فریاد کنند  و همه کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند.

چهارم: سازمان های بین المللی و دولت های جهان درکنار مظلومان جهان و فلسطین قرار گیرند و بدانند همکاری با اسرائیل در کارنامه آنان در خاطره امت اسلام و ملت های آزاده ثبت خواهد شد.

پنجم: این جنگ و پیروزی بزرگ خط بطلانی بود بر طرح های عادی سازی روابط با اسرائیل و گشایش سفارت های آن در پایتخت های جهان اسلام  و گفتگو های آشکار و نهان با این رژیم غاصب و جریان مذاکره و سازش و انتقال پایتخت به مسجد الاقصی و تعرض به شهرک های فلسطینی و قبله اول مسلمانان ، ملت های مسلمان با نهایت دقت باید در صحنه بمانند و رویاروی این طرح ها و دولت های متمایل به آن بایستند.

ششم: عصر جدید امت ایمانی و تمدن اسلامی را باید آغاز کرد و دراین راه به آگاهی و پارسایی و بصیرت و هوشیاری و همگرایی و وحدت و دوری از تعصب های دروغین و تفرقه گرایی  نیاز است و همه عالمان و دانشمندان و اندیشمندان و متفکران و فرهیختگان و نخبگان و مجاهدان و جوانان و ملت ها باید درکنار هم و دربرابر ظالمان و ستم پیشگان قرار گیرند.

هفتم: همه جهانیان بدانند امت اسلام و ملت های مسلمان براساس منطقی عقلی و انسانی و بین المللی درکارزار دفاع از خود و ملت فلسطین حضور دارد و سخن اول آنان مراجعه به آرای فلسطینیان اصلی در تعیین سرنوشت این سرزمین است و جهاد پیوسته و دفاع مقدس در برابر غاصبان و پیمان شکنان و اشغالگران قدس و فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی و غارتگران و استعمار کنان راه بی بازگشت آنان است و ملت بزرگ ایران به دفاع از خود در برابر تحریم ها و توطئه های ظالمانه  و حمایت از محرومان و مستضعفان ادامه خواهد داد و بدان افتخار می کند و تعامل میان ادیان و همگرایی مذهبی و پایه گذاری تمدن اسلامی و الهی را راه و آرمان خود می داند.

درپایان برفتاوای شرعی مراجع عظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی دامت برکاتهم مبنی بر وجوب شرعی و دینی و الهی همکاری با محور مقاومت و مردم فلسطین و مظلومان عالم و حرمت شرعی هرگونه همکاری با اسرائیل و حامیان آن تأکید و آمادگی حوزه‌های علمیه و حوزه رشید قم را برای همکاری با محور مقاومت و مجاهدان راه اسلام عزیز و عزت مسلمانان و آزادی سرزمین های اسلامی در هرجای عالم اعلام می نمایم و به ارواح شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب اسلامی و محور مقاومت و کارزار فلسطین ونیز شهیدان مظلوم حوادث اخیر و تروریستی و جانکاه در افغانستان عزیز و شهیدان سرافراز قره باغ و جای جای کشورهای اسلامی  درود می فرستیم و عزت و عظمت مسلمانان را از خداوند مهربان خواستاریم.

الا ان حزب الله هم الغالبون.

ولینصرن الله من ینصره.

علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات