۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۰۹۴۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

بررسی صلاحیت‌ها بدون ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی انجام شود

بررسی صلاحیت‌ها بدون ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی انجام شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: انتظار مردم از شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تداوم حرکت هوشمندانه بر مسیر قانون بدون توقعات زیاده خواهانه برخی کاندیداها است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اتمام روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تا پنجم خرداد، ضمن قدردانی از این نهاد انقلابی و شورای مؤثر و راهبردی، اظهار کرد: این اولین دوره است که ثبت‌نام فله‌ای و حضور بی‌رویه داوطلبان کاهش محسوسی یافته است؛ زیرا در دوره دوازدهم تعداد ثبت‌نام کنندگان به هزار و 636 نفر رسید که جای تعجب و تأسف داشت.

وی افزود: با مصوبه درست شورای محترم نگهبان این تعداد به 592 نفر کاهش یافت و چنانچه دولت محترم همراهی می‌کرد این تعداد کمتر هم می‌شد؛ با این حال طبق مقررات کنونی شورای نگهبان صلاحیت تعداد 40 نفر را قابل بررسی تشخیص داد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: با این ریل‌گذاری درست و توسعه آن در قانون جامع انتخابات بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر حکیم انقلاب اسلامی امیدواریم در دوره آینده مقطع ثبت‌نام به‌جای اینکه دوره طنزهای ناراحت‌کننده سیاسی باشد که به تحقیر جایگاه والای خدمتگزاری ملت می‌انجامد؛ تبدیل به دوره آموزش میدانی سیاست ورزی و نشاط سیاسی و تربیت سیاسی شود و به تقویت آبروی نظام اسلامی در ایران و جهان بینجامد.

وی تصریح کرد: اما انتظاری که از شورای محترم نگهبان می‌رود، تداوم حرکت هوشمندانه بر مسیر قانون و رعایت مُرّ قانون بدون ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی کاندیداها و جناح‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: طبعاً شورای محترم نگهبان از مرحله مصلحت‌اندیشی‌های مرسوم گذر خواهد کرد و آنچه را ضوابط قانونی تصریح دارد عمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: طبعاً افراد یا جریان‌هایی با طراحی سناریوهای شیطنت‌آمیز با علم به عدم احراز صلاحیتشان دست به ثبت‌نام زده و پس از اعلام نتایج بررسی‌ها اقدام به فضاسازی و جریان سازی مسموم خواهند کرد تا هزینه نظام اسلامی را بالا ببرند.

وی ادامه داد: از همه دلسوزان خواسته می‌شود در این مرحله با هوشمندی و دقت برای حمایت منطقی و مستدل از شورا و تصمیماتش وارد عمل شوند و از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات