۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۰۹۸۹
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اعلام کرد؛

آمادگی کامل پژوهشگاه جهت اعزام اساتید به حوزه ها در رشته های مختلف

آمادگی کامل پژوهشگاه جهت اعزام اساتید به حوزه ها در رشته های مختلف
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با توجه به نیاز حوزه های علمیه در بخش پژوهشی اعلام کرد: این پژوهشگاه آمادگی لازم را جهت اعزام اساتید برای برگزاری نشست های مختلف دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین داوود عزیزی «سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی تهران» ضمن موافقت با طرح نشست های علمی و پژوهشی اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیش از ۱۰۰ نفر هئیت علمی آمادگی لازم جهت برگزاری نشست های علمی در زمینه های مختلف را دارد.

وی گفت: پژوهشگاه در اکثر نیازهای نظام و جامعه کار کرده و ۳۵ حوزه تخصصی و هئیت علمی در این پژوهشگاه در موضوعاتی همچون بیانیه گام دوم انقلاب، مهدویت، اخلاق، معنویت، تربیت، مسائل فقهی و ... در حال فعالیت هستند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: با توجه به نیازهای مردم در زمینه های اعم از نیاز مبرم به قرآن، آشنایی با احادیث و روایات، سبک زندگی و ... باعث شد تا این پژوهشگاه در ۱۶ رشته تخصصی علوم انسانی از قبیل، روان شناسی، امنیت، اقتصاد، سیاست، خانواده و... شروع به تولید دانشنامه های قرآنی کند که در دو قالب نرم افزاری و کتب چاپی ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بخش پژوهشی حوزه با مشکلات مختلفی رو به رو است، اظهار داشت: استان تهران با توجه به پتناسیل خوب در حوزه فرهنگی و پژوهشی نیازمند نگاه ویژه ای از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی ضمن بیان نکاتی پیرامون آسیب ها و چالش های مسأله پژوهش در تهران خاطرنشان کرد: علت اصلی ضعف پژوهشی در میان حوزه های علمیه تهران عدم استفاده از اساتید مجرب، عدم پشتیبانی از آثار پژوهشی طلاب و عدم آشنایی حوزویان به اصول ویراستاری است./822/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
اساتید را به کجا اعزام کنید؟
به تبلیغ؟
به خارج؟
به دانشگاه ها؟
0
0