۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۹۹۶
یادداشت؛

روحانی مچکریم!

روحانی مچکریم!
برخی از مدیران کد‌خدا ‌شیفته با رویکرد برجام‌‌ و دیگر هیچ که حدود ۸ سال است امکانات کشور را معطل اخم و تلخ طرف‌های بدعهد اروپایی و آمریکایی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در مجموعه آموزه‌های مکتب حیات بخش اسلام جایگاه بسیار والایی برای "احسان و خدمت به خلق" در نظر گرفته شده است بگونه‌ای که _مطابق برخی روایات_ پاداش گره‌گشایی و "ادخال السرور" در قلب برادران مومن معادل با ثواب ده‌ها سال عبادت و شب‌زنده‌داری و روزه‌داری در کنار کعبه درنظر گرفته شده است.

بدون شک کلید‌واژه " ادخال السرور" تعبير عامي است و شامل هر عمل نیکی كه موجب گره‌گشایى از کار فروبسته ديگری و شادي قلب وي گردد می‌شود. مانند اطعام و كمك مالی رساندن به بینوایان، رساندن وامانده‌اى به مقصدش، قرض دادن، آگاهی دادن به نادانان ، زدودن انحرافات فکری جامعه، راهنمایی حیرت‌زدگان در انتخابات گوناگون زندگی، آزاد کردن زندانیان بی‌گناه، یتیم‌نوازی، و ... . بنابراین هر نوع احسانی كه مومنی را خرسند ساخته و او را از غم و غصه‌ى مشكلش راحت نماید، در دایره مصادیق "ادخال السرور" قرار گرفته و ثواب چنين كاري از حدّ و اندازه بيرون است.

۲_ از باب اینکه مشت نمونه خروار است، به گوشه‌هایی از كلمات گوهر بار معصومين پيرامون ارزش ادخال السرور و خوشحال سازی مؤمنين توجه نمایید:

الف _ عَن أَبِي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ مِن أَحَبِّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ، إِشبَاعُ جَوعَتِهِ أَو تَنفِيسُ كُربَتِهِ أَو قَضَاءُ دَينِهِ.

امام صادق عليه السلام فرمود: محبوب ترين و دوست داشتن ترين عمل در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى خوشحال كردن مؤمن است؛ به اين كه يا او را از گرسنگى سيرش كند؛ يا او را از گرفتارى نجات دهد؛ يا قرض و دينش را اداء نمايد. (الكافي ج2 ص192)

ب _ عَن أَبِي جَعفَرٍ عليه السلام قَالَ تَبَسُّمُ الرَّجُلِ فِي وَجهِ أَخِيهِ حَسَنَةٌ وَ صَرفُ القَذَى عَنهُ حَسَنَةٌ وَ مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَيءٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِن إِدخَالِ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ.
امام باقر عليه السلام فرمود: لبخند مردى بر صورت برادر مؤمنش و بر طرف كردن گرفتارى و مشكل از او، كار نيكويى است و بعد فرمود محبوب ترين چيز نزد خداى متعال ادخال سرور در قلب مؤمن وارد نمودن است. (الكافي ج2 ص188)

ج_ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله وسلم إِنَّ أَحَبَّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِين.
پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: محبوب ترين عمل در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى وارد كردن سرور و شادى در دل مؤمنين است.(الكافي ج2 ص189)

د_ عَن أَبِي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ أَوحَى اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ إِلَى دَاوُدَ عليه السلام إِنَّ العَبدَ مِن عِبَادِي لَيَأ تِينِي بِالحَسَنَةِ فَأُبِيحُهُ جَنَّتِي فَقَالَ دَاوُدُ يَا رَبِّ وَ مَا تِلكَ الحَسَنَةُ قَالَ يُدخِلُ عَلَى عَبدِيَ المُؤمِنِ سُرُوراً وَ لَو بِتَمرَةٍ قَالَ دَاوُدُ يَا رَبِّ حَقٌّ لِمَن عَرَفَكَ أَن لَا يَقطَعَ رَجَاءَهُ مِنكَ.

امام صادق عليه السلام فرمود: خداوند به حضرت داود عليه السلام وحى نمود كه اگر بنده اى از بندگانم به سوى من با حسنه آمد به خاطر آن حسنه، او را مستحق بهشت قرار مى دهم؛ حضرت داود عليه السلام عرض كرد، خداوندا آن حسنه چيست؟ فرمود در دل بنده مؤمن من شادى ايجاد كردن اگر چه با يك عدد خرما باشد و بعد حضرت داود عليه السلام گفت، خدايا سزاوار است كسى كه تو را شناخت، از تو نا اميد نشود. (الكافي ج2 ص189)

ه_ عَن أَبِي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ لَا يَرَى أَحَدُكُم إِذَا أَدخَلَ عَلَى مُؤمِنٍ سُرُوراً أَنَّهُ عَلَيهِ أَدخَلَهُ فَقَط بَل وَ اللَّهِ عَلَينَا بَل وَ اللَّهِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله و سلم.
امام صادق عليه السلام فرمود: كسى از شماها گمان و خيال نكند اگر مؤمنى را خوشحال كرد تنها او را خوشحال كرده باشد بلكه قسم به خدا علاوه بر ما اهل بيت عليهم السلام؛ پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم را هم شاد و مسرور نموده است.
(الكافي ج2 ص189)

۳_ اما طنز تلخ ماجرا آنجاست که برخی از مدیران "کد‌خدا ‌شیفته" با رویکرد "برجام‌‌ و دیگر هیچ" که حدود ۸ سال است امکانات کشور را معطل اخم و تلخ طرف‌های بدعهد اروپایی و آمریکایی کرده، چشم امید به چشم آبی‌های غربی بسته‌، علاج مشکلات کشور را در نیویورک و لوزان و ژنو و وین جستجو می‌نمایند، متاسفانه آنچنان دچار خطای در تشخیص شده که سره را از ناسره تفکیک نکرده و سوراخ دعا را گم نموده‌اند و بدین ترتیب در جهتی صد‌در‌صد مخالف "ادخال السرور" پیشتازی کرده‌اند.

به تعبیر واضح‌تر "ادخال سرور" را خوب گوش کرده‌اند اما "فی قلب المومن" را فراموش کرده‌، و با عرض تاسف باید بگوئیم با تصمیمات نابجا، بی‌عملی، مدیریت پشت‌میزنشینی، نگاه افراطی به بیرون، با تحقیر توانمندیهای داخلی، و ... قلب آن کسانی را مسرور نموده‌اند که جزو دشمنان قسم خورده این ملک و ملت بوده، و در طول این ۴۲ سال برای براندازی، استحاله، رژیم ‌چنج، ضربه زدن به نهال انقلاب اسلامی، سیاه‌نمایی اوضاع کشور و نهایتا ناامید سازی مردم از نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

۴_ نشان به آن نشان که عده‌ای از دولتمردان موسوم به " تدبیر و امید" (بخوانید ترتیب امید) به جای اینکه با تدبیرهایی از قبیل رونق دادن به تولید، ممانعت از واردات بی‌رویه، رفع موانع کسب و کار، حفظ ارزش ریال، پیاده‌سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اهمیت دادن به انبوه سازی مسکن ارزان قیمت برای بی‌خانمان‌ها، میدان دادن به جوانان پراستعداد و باانگیزه برای رساندن کشور به مرزهای خودکفایی، مقابله بدون ارفاق با سوداگران و قاچاقچیان و دلالان فرصت‌طلب، سختگیری کردن بر عاملان گرانی‌های افسار گسیخته، زدودن رکود و بیکاری از چهره اقتصاد کشور، تسهیل بخشی مقدمات ازدواج جوانان، حمایتگرایی از کشاورز و صنعتگر داخلی با خرید کالای ایرانی، و ... ، اقدام به ادخال السرور در قلب مومنین و مستضعفین و اقشار فرودست جامعه کرده، آنها را خرسند و راضی و سرافراز نزد زن و فرزند نموده، ملت را امیدوار به آینده ساخته، آحاد مردم را نسبت به انقلاب و ارزشهای اسلامی امیدوار نمایند؛ متاسفانه رویکردی قهقرایی و هبوط‌گونه به خود گرفته، کنشی ۱۸۰ درجه‌ای پیدا کرده، اقدام به ادخال السرور در قلب "دشمن" کرده، و روح ضدانقلاب‌هایی نظیر "روح‌الله زم" و "مسعود رجبی" را شاد کرده، "سلطنت طلبان خارج‌نشین" را به خود امیدوار ساخته، و نهایتا رضایت خاطر جبهه استکبار را تحصیل کرده، و بدخواهان نظام اسلامی را از دست خود مسرور و مشعوف نموده‌اند!

۵_ اعترافات یکی از خارج نشینان وطن فروش در شبکه های معاند به انجام اقدامات ضدامنیتی بر علیه مصالح جمهوری اسلامی توسط دولت دکتر روحانی، شاهدی بر این مدعاست.جناب آقای روح‌الله زم، مدیر ضدانقلاب و فاسد شبکه تلگرامی "آمد‌نیوز" در سال ۱۳۹۷ و هنگام حضور در اروپا _ که البته تحت‌الحمایه سرویس‌های جاسوسی بیگانه به‌سر می‌برد _ در گفت‌‌و‌گو با یکی از شبکه‌‌های ضدانقلاب، تحلیل ضدامنیتی و سراسر خیانتکارانه کار‌فرمایان خود _ که منتسب به جبهه "عبری، عربی، غربی" بودند _ درباره انتخابات سال 96 و اینکه چرا زیر عَلَم دکتر روحانی سینه می‌زدند را این گونه اعتراف و بازگو می‌کند:

«ما در انتخابات تحلیل داشتیم. (بخوانید اهداف وطن‌فروشانه و پیگیری سیاست ناراضی تراشی را در برنامه‌های خود داشتیم) این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌‌طلبیم، یا عاشق [پریزیدنت] روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی (و نگاه بلند مدت برای براندازی انقلاب) داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد (و بقیه پازل دشمن تکمیل گردد) تا بنشینیم و مفصل‌‌تر با هم صحبت بکنیم.
آیا اگر رئیسی یا قالیباف (بخوانید کاندیداهای منسوب به جریان انقلابی) سرکار بود (و در انتخابات پیروز می‌شد) ، این (نابسامانیهای اقتصادی و) مشکلاتی که در کشور وجود دارد (همچون گرانی‌های افسار گسیخته، تحمیل تورم ۶۰۰ تا ۸۰۰ درصدی، کوچک شدن سفره مردم، صف‌های مرغ و روغن و ...)، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد (نظیر اغتشاشات آبان ماه در غائله گرانی سه برابری بنزین و ...)، آیا بود؟"

۵_ اظهارات روح الله زم وقتی به اینجا می‌رسد، مجری زیرک برنامه که مشغول مصاحبه با وی است، وسط حرف‌های روح‌الله زم پریده و در حالی که پروژه تکمیل سیاست ناراضی تراشی توسط جریان غربگرا و پادوهای نفوذی دشمن را حدس می‌زند، می‌پرسد:

می‌‌شود این طور تعبیر کرد که شما خواستید (جناب آقای حسن) روحانی (که برخاسته از تفکر لیبرال غربگرا ایرانی است) بیاید (و به هر نحو ممکن پیروز انتخابات ۹۶ شده،)، تضاد درونی حاکمیت و عدم تدبیر و (سوء) مدیریت روحانی سبب این بشود که مردم (به ستوه آمده، نسبت به اصل انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه) معترض شوند؟ (آیا) تدبیر (و نقشه شیطانی) شما این بود؟

روحانی مچکریم!

در این هنگام روح الله زم که متوجه فراست مصاحبه کننده می‌شود، و می‌بیند که دست او را تا آخر خوانده است، به طور زیرکانه و غیر مستقیم جناب مجری را تصدیق کرده و می‌گوید:

"می‌‌شود این ‌جوری هم تعبیر کرد و یکسری سناریوها (که هدفش نفوذ و استحاله و براندازی انقلاب اسلامی است) را کنارش گذاشت. با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل (دکتر)روحانی. (البته) ما شیفته و دلباخته کسی (مثل حسن روحانی) نبودیم (که بخواهیم سنگ او را به سینه بزنیم، اما چون دیدیم با سوءمدیریت‌هایش به نابسامانیهای اقتصادی ایران دامن زده و ملت ایران را ناامید و مایوس از آینده درخشان انقلاب می کند، لذا پشت سر حسن روحانی قرار گرفته و با راه اندازی عملیات روانی رسانه‌ای و رقیب هراسی و ... از دکتر روحانی حمایت تمام‌قد کردیم)


من همین الان هم از کاری که آمد‌نیوز در انتخابات 96 کرد (و از کاندیداتوری پرزیدنت روحانی استقبال نمود) دفاع می‌کنم. چون ما با تحلیل (و با پیش بینی وقوع پلشتی‌های اقتصادی) او این کار را کردیم. (آرزوی ناکام‌مانده اربابان آمریکایی و اسراییلی این بود که خیانت پادوهای داخلی آنها باید زمینه‌ای را فراهم می‌‌آورد که)کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید. (ولی) اگر آدمی (انقلابی و کارآمد) مثل رئیسی یا قالیباف (یا جلیلی یا ...) سر‌کار می‌‌آمد، (هرگز سیاست ناراضی تراشی مورد انتظار ما پیش‌نمی‌رفت و ) کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید. آن وقت روند چهل سال (تداوم انقلاب اسلامی) ادامه پیدا می‌‌کرد».

۶_ به منظور اینکه صحت و سقم اظهارات روح الله زم درباره چرایی حمایت از دولت روحانی در سال ۹۶ بیشتر عیان گردد، و برای اینکه دریابیم "ادخال السرور" دولت برجام‌زده "تدبیر امید" در جهت محرومین و پابرهنگان داخلی بوده یا در جهت تامین منافع نامشروع براندازان انقلاب و اصحاب ثروت و قدرت و بدخواهان ایران بوده است، نیم‌نگاهی به عملکرد ۸ ساله دولت آقای روحانی بیندازید! آنگاه خودتان به قضاوت بنشینید که چه بلای دیگری را می‌توانید نام ببرید که دولتمردان کنونی می‌توانستند بر سر کشور بیاورند و نیاورده‌اند؟!

۷_ موارد زیر نمونه‌هایی از دستاوردهای هشت ساله پریزیدنت روحانی می باشد:

گرانی افسار‌گسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم.

چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. *کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی.

سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران.

افزایش ۸ برابری قیمت مسکن و افتخار وزیر مسکن که حتی یک مسکن هم نساخته است!

تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا به رتبه بیست و چهارم.

شکستن رکورد‌های تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی.

با اعتماد به طرف‌های پیمان شکن غربی و انجام توافقات هسته ای منتهی به ننگنامه برجام، تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشانده، پیشرفت هسته‌ای را برای سالیان سال متوقف کرده، و دانشمندان هسته‌ای را سرخورده و آواره ساختند.

قرار بود در مذاکرات برجام و با عقب نشینی از حقوق هسته‌ای و اعطای امتیازات یک طرفه، همه تحریم‌ها بالمره لغو گردد (و نه تعلیق) ،ولی شوربختانه نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت ناشی‌گری و نابلدی تیم مذاکره‌کننده ، نفوذزدگی، دست برداشتن از منطق "مقاومت" و گرایش افراطی به سازش و تسلیم در برابر دیپلماتهای به ظاهر متمدن غربی ، صدها تحریم دیگر نیز (نظیر تحریم‌های موسوم به کاتسا، ایسا، ویزا) به تحریم‌های قبلی اضافه گردید.

غول رو به افزایش "نقدینگی" را که می‌توانست و باید روانه عرصه تولید و صنعت و کشاورزی شده و باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار شود، وارد عرصه دلالی و سفته‌بازی و سوداگری کرده، و علاوه بر این مبلغ آن را از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به رقم نجومی ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند. در نتیجه تولید و کسب و کار را با رکود شدید و بی‌سابقه (و نه کم‌سابقه) رو‌به‌رو ساختند.
*کشور را از خودکفایی در تولید گندم و گوشت قرمز و گوشت مرغ به حضیض ذلت برده، واردات بی‌رویه این اقلام ضروری و معیشتی مردم را رقم زدند.

با اتخاذ دیپلماسی استرحامی انفعالی، و با تئوریزه کردن کرنش در برابر کدخدا، راه را برای زورگویی های بی‌پایان آمریکا و باج‌خواهی هرچه بیشتر دشمنان باز کرده، و از این رهگذر امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره ‌انداختند. بگونه‌ای که اگر غیرت و قدرت و مقاومت سلحشوران سپاه و امثال شهید سلیمانی نبود، کشور را به باد فنا داده بودند.

اقتدار نظامی و حضور منطقه‌ای ایران در منطقه غرب آسیا و کمک به مردم مظلوم سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و یمن را زیر سوال برده ، به تعبیر آقای ظریف "میدان" را مانع دیپلماسی انفعالی خود ‌معرفی کرده، و به مردم آدرس غلط دوگانه‌ای دروغین تحت عنوان "میدان، دیپلماسی" دادند.

به عبارت روشن‌تر جناب آقای ظریف اقدامات غرورآفرین و عزت‌بخش سردار دل‌ها را با سیاست خارجی دولت در تضاد معرفی نموده و متاسفانه پشت این مذاکره کننده را خالی نمود.

تعمیق و گسترش فساد اقتصادی حتی تا برخی از افراد نزدیک به دولتمردان (نظیر حسین فریدون به عنوان بردار رئیس جمهور ، و مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول دولت.

تاراج بیت‌المال و کارخانجات فعال داخلی (نظیر هفت‌تپه، هپکو، و ...) به بهانه خصوصی‌سازی اما به شیوه اختصاصی سازی. 

نادیده انگاشتن اصل شایسته سالاری و به‌کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی در پست‌های کلیدی کشور ،که نهایتا فاجعه‌ای مدیریتی در سطح کلان به بار آوردند.

گردن کجی به زخم‌های اقتصادی مردم با دامن زدن به حقوق‌های نجومی ، و بی اعتنایی به تنگدستی کارمندان و کارگران و... ده‌ها و شاید صدها نمونه دیگر از این دست.

حذف کارت سوخت که قاچاق بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین را به دنبال داشت!

ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین طی ۴ سال و سپس راه اندازی فتنه بنزینی یا شبیخون تورمی، بطور‌ی که افزایش ناگهانی قیمت بنزین و سه برابری آن‌ شوک شدید اقتصادی و امنیتی و اغتشاشات خیابانی و به آتش کشیده شدن اموال عمومی و خسارات هنگفت را درپی داشت‌!

غارت ده‌ها هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال در واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی به آقازاده‌ها و نور‌چشمی‌ها و اطرافیان!

حذف سامانه‌های شفاف‌ساز نظیر سامانه شبنم و ایران‌کد و باز کردن مسیر قاچاق کالا از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور که ضربه شدید و خسارت‌آفرین چندصدهزار میلیارد تومانی به بار آورد

بی توجهی علنی مسئولین رده بالای دولتی به کالای ایرانی (رو شدن قبای ایتالیایی جناب رییس جمهور شاهد این مدعاست)

زیرپا گذاشتن توصیه‌های مکرر رهبری مبنی بر لزوم عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی

تنگ نمودن عرصه برای شرکتهای توانمند داخلی به دلیل باز کردن میدان برای حضور شرکتهای خارجی در بازار تولید و خدمات

جلوگیری از رونق تولید و خودداری از برداشتن موانع کسب و کار *بی‌توجهی مشکوک به حوزه‌های تولید مسکن و مانع‌تراشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، رونق کشاورزی، صنایع خودرو و لوازم خانگی که توجه به آنها می‌توانست صدها هزار شغل ایجاد کند و از بیکاری خیل عظیم کارکنان و کارگران جلوگیری کند.

رشد بادکنکی بورس و جلب سرمایه‌های اندک اقشار ضعیف جامعه، و سپس سقوط فاحش آن و وارد آمدن خسارت فراوان به سهامداران خرده‌‌پا و بی‌خبر از همه جا که به اعتماد دولت وارد بازار بورس شده بودند.

فرار مالیاتی چند ده هزار میلیارد تومانی کلان سرمایه‌داران، پزشکان، سلبریتی‌ها، وکیلان دادگستری و ....

بی‌توجهی به اقتصاد زیرزمینی و معاملات بازار سیاه که صدها هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت.

خودداری از اصلاح نظام بانکی و درنتیجه سرازیر شدن نقدینگی‌ها به بانک‌ها و بازارهای دلالی از یک‌سو ،و پدیده پلشت بدهکاران کلان بانکی از سوی دیگر که در صورت اصلاح نظام بانکی سرمایه‌ها به تولید می‌رفت و دست بدهکاران کلان بانکی از بیت‌المال کوتاه می‌شد و هزاران هزار میلیارد تومان به جای رونق تولید و کسب و کار به تورم افسار‌گسیخته دامن نمی‌زد.

دپوی چهار میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر با انگیزه پلید افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها.

احتکار صدها هزار تن میوه و برنج و روغن. به‌کار‌گیری افراد ناتوان و بعضاً آلوده به فساد در مسئولیت‌ها و...

۸_ اکنون که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم خوب است دولتمردان مدعی اصلاحات و تدبیر، کلاه خود را قاضی کرده و بفرمایند کدام‌یک از موارد فوق که فقط مشتی از خروارها و ‌اندکی از بسیارهاست، واقعیت ندارد؟!
دولت و همراهانش در تبلیغات انتخاباتی شعار می‌دادند که فقط۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌هاست و ۷۰ درصد آن ناشی از سوءمدیریت است. مثلا آقای روحانی قسم جلاله می‌خورد که اگر مشکلات راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم! ولی بعدها که دچار بیماری برجام زدگی و احیانا نفوذ‌زدگی شد، و از طرف دیگر نابلدی و ناکارآمدی دولت در مقابله با مشکلات اقتصادی آشکار شد، اقدام به حاشیه سازی و نعل وارونه زدن نموده، بمنظور لاپوشانی کم کاری خود، با بزرگنمایی تحریم و ضریب دادن به آن، حتی آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها نسبت دادند!

۹_ بازه زمانی یک ماهه تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فرصتی است تا ملت شریف ایران به عبرت گیری از ننگنامه برجام و تامل در پیامد‌های انتخاب مسئولین غربگدا نشسته، و به قضاوت مشغول شود که آیا اقدامات این دولت در راستای ادخال السرور در قلب مومن بود یا از مقوله ادخال السرور در قلب بدخواهان نظام اسلامی بوده است؟

کدام‌یک از این پلشتی‌های اقتصادی به تحریم‌ها مرتبط بوده و هست؟! کدام یک از موارد بالا کمترین ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟! و اگر دولت کارآمد بود و حل مشکلات مردم را در برنامه کاری خود داشت کدامیک از این مشکلات ویرانگر به آسانی قابل حل نبود؟! فاعتبروا یا اولوالابصار

رسول رضایی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جواد. ه
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
چه تیتر عجیبی
کلیشه شکنی کردید ؟
1
0
محمد صدار
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
دولت روحانی کارنامه ناموفقی در زمینه تحثث شعارهای خود در زمینه اعتبار پاسپورت ایرانی، تحقق وعده های برجامی، رونق دادن به تولید، ممانعت از واردات بی‌رویه، رفع موانع کسب و کار، حفظ ارزش ریال، پیاده‌سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اهمیت دادن به انبوه سازی مسکن ارزان قیمت برای بی‌خانمان‌ها داشته است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
بی توجهی روحانی درباره اقدام موثر در خصوص اقتصاد مقاومتی جای سوال و شگفتی داره.
1
0
محمد معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
در شرایطی که میبایست افرادی که سالها ظرفیتهای کشور را در دست داشتند، اکنون پاسخگو بوده و توجیهات و دلایل خود را مطرح نمایند، با ایجاد فضای متشنج تخریب و شبهه، تمام پتانسیل نیروهای دوستدار انقلاب را مصروف پاسخگویی به شبهات خود میکنند.
0
0