۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۸۱۰۰۲
حجت الاسلام پژمانفر:

خروجی مذاکرات وین باید به تصویب مجلس برسد

خروجی مذاکرات وین باید به تصویب مجلس برسد
نماینده مشهد با تاکید بر اینکه خروجی مذاکرات وین زمانی ارزش دارد که به تصویب مجلس برسد خواستار آن شد که سازمان انرژی اتمی دوربین‌های مراکز هسته‌ای را نابود کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 2 خرداد) در صحن علنی مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد یاد شهدایی که خالصانه در آزادسازی خرمشهر تلاش کردند و تلاش آنها تجلی اراده الهی بود را گرامی می‌داریم و عظمت فرمایش امام خمینی(ره) بنیانگزار انقلاب اسلامی که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد را یادآور می‌شوم.

وی در تذکری خطاب به سازمان انرژی اتمی افزود: سازمان انرژی اتمی، دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای براساس مصوبه مجلس درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بایستی مورد توجه آنان قرار گیرد.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه بایستی از اول خرداد اجرای داوطلبانه پروتکل‌ای الحاقی متوقف شود ضمن اینکه نظارت‌های فراتر از پروتکل بایستی متوقف شده و نظارت‌ها هم بایستی در پادمان باشد نه بیشتر.

حجت الاسلام پژمان‌فر گژفت: دولت و سازمان انرژی اتمی بایستی بداند که ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق تصاویر و دوربین‌ها کاملاً متوقف شود، همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بایستی به صورت رسمی از طریق سازمان انرژی اتمی این موضوع را اعلام کند که این توقف‌ها صورت گرفته و همه ملت ایران این موضوع را بدانند.

وی گفت: اطلاعاتی که از طریق دوربین‌ها ذخیره‌سازی شده بایستی از اول خرداد از بین برود.

حجت الاسلام پژمان‌فر گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان می‌بایست توجه کنند که کلیه مباحث مطرح شده در وین در صورتی که به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد ارزشمند است و در غیر این صورت هیچ‌گونه رسمیتی نداشته و قابل ارزش نیست./998/

ارسال نظرات