۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۰۱۲
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر مطرح کرد؛

سکولاریزه شدن حوزه، آرزوی استکبار جهانی

سکولاریزه شدن حوزه، آرزوی استکبار جهانی
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر سکولاریزه شدن حوزه، آرزوی استکبار جهانی دانست و گفت: باید امروز تمام حوزویان و رسانه ها حوزوی تلاش کنند تا آمال و آرزوی دشمنان خنثی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نشست هم اندیشی که در سالن جلسات شهید حجت الاسلام دهقان خبرگزاری رسا برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت ها و مجاهدت های رسانه حوزوی خبرگزاری رسا گفت: از خدمات و مجاهدت های مخلصانه کادر این رسانه حوزوی در رساندن پیام انقلاب اسلامی به حوزه و حوزویان، جلوگیری از سکولاریزه شدن حوزه، بازخوانی اندیشه های امامین انقلاب تقدیر و تشکر داریم.

وی قدم نهادن در فعالیت های رسانه ای را فعالیتی ارزشمند توصیف کرد و افزود: دوستان رسانه ای خبرگزاری رسا، مورد هجمه ها زیادی قرار گرفتند، گاهی این هجمه ها و تخریب ها از طرف دوستان جاهل و نا آگاه بوده و گاهی نیز از سوی دشمنان دانا اتفاق افتاده، اما ما باید در این مسیر ثبات قدم داشته باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: برخی که جبهه ندیده و مدافع حرم نبوده اند، اما خود را انقلابی قلمداد می کنند و سخنانی بیان می کنند که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیست و در فعالیت ها خود دچار افراط و تفریط شده اند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه حوزه های علمیه ما بیدار و آگاه هستند، افزود: نهادها و ارگانهای فرهنگی، جهت خدمات و پشتیبانی علمی در حوزه های علمیه وجود دارد که تابع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه خبرگزاری رسا جایگاه ویژه ای میان اساتید حوزه و طلاب پیدا کرده، گفت: باید این رسانه حوزوی، معرفی نخبگان حوزوی را در دستور کار خود قرار دهد و نسل فرهیخته و جوان طلاب را به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: خبرگزاری رسا، گروه های جهادی حوزوی که در شرایط سخت در اقیلم های مختلف کشور فعالیت می کنند، شناسایی و به جامعه معرفی کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه معرفی تازه نشر و آثار حوزوی در دستور کار خبرگزاری رسا قرار گیرد، گفت: رساله های دکتری، سطح چهار و سه حوزوی در این خبرگزاری اطلاع رسانی شود، امروز شاهد این هستیم که بیش از ده رساله در زمینه مکتب شهید سلیمانی با رویکرد فقهی، حقوقی، جهاد و عملیات های استشهادی توسط حوزویان نگاشته شده است.

وی سکولاریزه شدن حوزه را آرزوی استکبار جهانی دانست و افزود: باید امروز تمام حوزویان و رسانه ها حوزوی تلاش کنند تا این آمال و آرزوی دشمنان در سکولاریزه کردن حوزه خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را قلب تبنده حوزه های علمیه توصیف کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای از 200 نفر به نمایندگی 80 هزار نفر طلبه سراسر کشور انتخاب شدند که آنها هیأت رییسه این مجمع را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه امسال سال آخر این دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه است، گفت: سال آینده انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه پیش روی ما قرار دارد که باید از همین زمان برای حضور حداکثری طلاب در این انتخابات فعالیت کرد تا جلوی چند صدایی در حوزه گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر تعامل و همکاری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه و خبرگزاری رسا تأکید کرد و گفت: حفظ اصول و ارزشهای نظام اسلامی، دغدغه اصلی خبرگزاری رسا بوده و این رسانه راهبردهای را به درستی می شناسد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را جمله به جمله و واژه به واژه به جامعه انتقال می دهد./998/

ارسال نظرات