۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۱۲۱
بسته انتخاباتی رسا؛

«سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری/ پاستور مرد میدان می خواهد نه سخنران+فایل

«سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری/ پاستور مرد میدان می خواهد نه سخنران+فایل
در این بسته، اخباری شامل کارنامه خاتمی، روحانی و لاریجانی در قطعنامه های ضدایرانی و سوپرمن سازی اصلاحات از جهانگیری را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آرام آرام به روزهای پرشور و داغ انتخابات نزدیک می شویم و طبق اخبار اعلام شده، فردا نتیجه احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

شورای نگهبان در ادوار انقلاب اسلامی نشان داده و ثابت کرده است که همواره به مر قانون عمل می کند و در راستای احراز صلاحیت ها هیچگونه منافع حزبی و شخصی را در نظر نمی گیرد، اما با این حال در این ایام شاهد هجمه های ناجوانمردانه به این شورا از سوی برخی جریانات فکری داخلی و خارجی هستیم.

با اعلام نتایج احراز صلاحیت ها و آغاز ایام تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شاهد گرم و گرم تر شدن تنور انتخابات خواهیم بود؛ اگرچه هم اکنون نیز شاهد هستیم مرور اخبار انتخاباتی و تحلیل های مختلف در این زمینه نقل محافل و مجلس حضوری و مجازی شده است.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل، توصیه آیت الله مجتهد شبستری در خصوص انتخابات به مردم، کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه های ضدایرانی، سوپرمن سازی اصلاحات از «جهانگیری»، کناره گیری علیرضا افشار و عباسی به نفع آیت الله رئیسی و یک خط و ربط از نامزدهای انتخاباتی را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

مردم باید فردی از جنس آیت‌الله خامنه ای انتخاب کنند

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه در روز انتخاب رهبری هم در مجلس خبرگان برخی از این خاطرات مورد استناد قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حتی اگر این سخنان هم در مجلس خبرگان بیان نمی شد، ما شایسته تر از آقای خامنه ای برای رهبری نداشتیم؛ اما این چند جمله موجب تسریع در رأی گیری شد؛ در این سی و هفت هشت سال هم شایستگی ایشان به کرّات اثبات شده است.

وی با انتقاد به افزایش دوره ای تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که از جنس آیت الله خامنه ای و منطبق بر تراز مشخص شده توسط ایشان باشد. باید دقت کنند که چه کسانی در مدت مسئولیت خود موفق عمل کردند و آن را ملاک انتخاب خود قرار دهند.

اگر توصیه‌ای از سوی رهبری باشد، شفاف و علنی اعلام خواهد شد

«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوق دان شورای نگهبان در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «اگر شورای نگهبان به این جمع‌بندی برسد که فردی صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد اما توصیه‌ای مثلا از دفتر رهبری برسد که فرد مدنظر صلاحیت دارد، شورا چه می‌کند؟» گفت:«شورا با توصیه کار نمی‌کند و وظیفه قانونی خودش را انجام می‌دهد. اگر هم مطلبی از سوی رهبری باشد، به ‌صورت علنی و شفاف اعلام می‌شود و هیچ ‌چیز پنهانی وجود ندارد. همان‌طور که در سال ۸۴ درخصوص تایید صلاحیت ۲ نفر از کاندیداها اتفاق افتاد و شورای نگهبان بر اساس قانون به آن عمل کرد».

اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی کنند

«محمد سلامتی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل سازمان منحله مجاهدین در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:«اصلاح طلبان تصمیم بر مشارکت در انتخابات را دارند و این موضوع را رسما اعلام کرده اند بنابراین اگر عده ای انتخابات را تحریم کنند، بی تردید به حساب اصلاح طلبان گذاشته نخواهد شد ولو این که این عده منتسب به اصلاح طلبان باشند. در هر جناح طیف وسیعی از دیدگاه ها و نظرات وجود دارد،که بعضا حتی می تواند کاملا مغایر هم باشند اما مهم نظر رسمی کلیت جناح می باشد. معمولا بدنه و طرفداران یک جناح، نظر رسمی جناح را پی می گیرند».

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه های ضدایرانی

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «دوقطبی لاریجانی با نامزد پوششی؟» نوشت:«رقابت دوقطبی لاریجانی- رئیسی پیش از موعد انتظار آن هم نه با شخص خود رئیسی بلکه با سعید جلیلی آغاز شد؛ همان که از او به عنوان نامزد پوششی نام برده می‌شود. برخی اصولگرایان اعتقاد دارند جلیلی پوششی رئیسی نیست و هرکدام در کوران انتخابات بدل به قطب اصلی شود، باقی می‌ماند و دیگری کنار می‌رود. شاید هم جلیلی عامدانه سلف خود در شورای عالی امنیت ملی را به چالش می‌کشد تا به واسطه برخی محدودیت‌ها و معذوریت‌های رئیسی به عنوان رئیس فعلی قوه قضائیه، بار این دوقطبی فعلا روی دوش او بیفتد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«علی لاریجانی هم به نظر هوشمندانه به استقبال این چرخش می‌رود و جلیلی را حریف بهتری برای این دوقطبی می‌داند. سعید جلیلی بعد از لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته‌ای شد و بعد هم که برجام در مجلس نهم و با حمایت و پشتیبانی علی لاریجانی تصویب شد، جلیلی یکی از مخالفان سرسخت آن بود و با نمایندگان مخالف برجام درون مجلس مراوده و نزدیکی بسیاری داشت و در کمیسیون ویژه برجام علیه آن سخنرانی می‌کرد».

شرق در این گزارش تصریح کرد:«وضع قطع‌نامه‌ها روشن است...کافی است که قطع‌نامه‌ها را بخوانید موضوع عجیبی نیست. مثلا قطع‌نامه ۱۹۲۹ جزء بدترین قطع‌نامه‌های شورای امنیت در طول تاریخش بود، یعنی همه فعالیت‌های بانکی و بیمه‌ای را تحریم کردند و اجازه بازرسی محموله ایرانی را به کشورهای مختلف دادند».

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

لازم به ذکر است که قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸ و با هدف تشویق و ترغیب جریان فتنه(جنبش سبز) تصویب شد. در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود:«این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

‏یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان درباره قطعنامه های ضدایرانی نوشت:«اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. بعد هم که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت:«اولین قطعنامه شورای امنیت هم  زمانی صادر شد که لاریجانی مسئول مذاکرات هسته ای بود. حتی قطعنامه دوم و سوم شورای امنیت نیز در زمان مذاکرات لاریجانی صادر شد.بعد از برجام هم قطعنامه ۲۲۳۱ صادر شد که طبق آن تحریم های متعددی در حوزه های مختلف علیه ایران باقی ماند».

سوپرمن سازی از «جهانگیری» همچنان ادامه دارد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «صداوسیما و دلواپسان دنبال تخریب و حذف جهانگیری» نوشت:« منــاظرات انتخاباتی هنوز شروع نشده برخی  افراد و رسانه‌ها برای کاندیداهای جریان رقیب شمشیر خود را از رو بسته‌اند و از هم‌اکنون بنای تخریب و تضعیف را کلید زده‌اند. از تحریف توئیت جهانگیری درخصوص عزم وی برای گفت‌وگو با سایر کاندیداها در مورد مسائل مختلف کشور تا تلاش برای ردصلاحیت وی. قدرمسلم مخالفان جهانگیری از قدرت بیان بالای او و اطلاعاتی، که در حوزه‌های مختلف در اختیار دارد، واهمه دارند و از هم‌اکنون بنا را بر این گذاشته‌اند تا با تخریب وجهه او در جامعه اجازه هیچ نوع کنشی به جهانگیری ندهند».

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دلواپسان نگران حضور و تاثیر اسحاق جهانگیری در انتخابات و به خصوص مناظرات انتخاباتی هستند. از همین رو است که چندی است بنای تخریب وی را در رسانه‌های خود آغاز کرده‌اند و از هر جهتی معاون اول روحانی را آماج حملات‌شان قرار می‌دهند. قدرمسلم آنطور که از شواهد و قرائن پیدا است مخالفان حضور جهانگیری در انتخابات به خوبی می‌دانند او اطلاعات زیادی از مسائل کشور در حوزه‌های مختلف دارد که می‌تواند در گفت‌وگو با مردم ورق را به نفع خود بازگرداند».

لازم به ذکر است که جهانگیری، آخوندی، شریعتمداری، همتی و...از جمله افرادی هستند که بانی و مسبب اصلی وضع موجود بوده اما ژست منجی به خود گرفته و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

اگر آقای جهانگیری راه حل های ویژه برای رفع مشکلات دارد چرا در این ۸ سال آن را اجرا نکرده است؟ شاید برخی پاسخ دهند که وی اختیارات لازم را نداشت؛ سوال اینجاست که اگر وی بر فرض محال اختیارات لازم را نداشت، پس چرا استعفا نداد و پست معاون اولی رئیس جمهور را ترک نکرد. از کجا معلوم که همین فرد در صورت پیروزی در انتخابات، ۴ سال دیگر با بغض نگوید که مردم من حتی اختیار عوض کردن منشی خود را هم در قامت رئیس جمهور نداشتم!

تنور انتخابات به عملکرد دولت فعلی ربط دارد، نه شورای نگهبان

«مهدی چمران» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت:«تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد. تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده و متاسفانه همین عملکرد باعث مشارکت کم مردم در انتخابات شده است».

یک خط و ربط از نامزدها

کم‌کم به روزهای داغ انتخابات نزدیک می‌شویم و این‌روزها اخبار انتخاباتی نقل محافل حقیقی و مجازی شده است. سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام‌ کرده که روز سه‌شنبه اسامی افراد احرازصلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

85 میلیون ایرانی علت گرفتاری های اقتصادی را عملکرد دولت روحانی می دانند

رستم قاسمی معتقده که اگر از ۸۵ میلیون ایرانی علت گرفتاری‌های اقتصادی امروز کشور را سوال کنیم همه با اتفاق نظر می‌گویند: عملکرد اقتصادی دولت روحانی. او درباره احتمال کناره‌گیری از انتخابات هم گفته که: ما معمولا هر جایی که لازم بوده، برای دفاع از انقلاب حاضر بوده و هستیم که از حق خودمان بگذریم.

به هیچ وجه به نفع کسی کنار نمی‌روم!

ابوالحسن فیروز آبادی تأکید کرده که به هیچ وجه به نفع کسی کنار نمی‌رود. وی همچنین مطرح کرده که برای ثبت نام در انتخابات با هیچ شخص و جریانی صحبت نداشته است.

شورای نگهبان امکان حضور بنده را فراهم کند!

محمود صادقی گفته که من شرایط قانونی اعلام شده توسط شورای نگهبان را برای کاندیداتوری در انتخابات دارم. وی تأکید کرده: امیدوارم شورای نگهبان با توجه به ضرورت رقابتی شدن انتخابات و حضور سلایق مختلف امکان حضور بنده و امثال بنده را در انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم کند.

مسکنی که برای جوانان نان دارد

رامین مهمانپرست معتقده که اگر بتوانیم برای مسکن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم می توانیم به واسطه آن برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم. او گفته: سالانه بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود. یعنی در یک برنامه هشت ساله نیاز به حدود پنج میلیون مسکن نیاز داریم.

سیاستمداران بد توسط کسانی که رای نمی‌دهند انتخاب می‌شوند

زهرا شجاعی گفته که سیاستمداران بد توسط کسانی که رای نمی‌دهند انتخاب می‌شوند. بنابراین باید با مشارکت بالا برای بهترین انتخاب تلاش کرد. او همچنین گفته که: اگر رئیس جمهور شوم در نخستین حرکت و اقدام کنفرانس مطبوعاتی می‌گذارم و با مردم صحبت می کنم.

کاندیدا توئیت | از مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها تا هشدار رستم قاسمی به جبهه انقلاب

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

 

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

 

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

 

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

 

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

عبدالناصر همتی هم در صفحه‌ی اینستاگرامی خود نوشته:

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

اشتباه نکنید، این پیام هیچ‌کدام از چهره‌های منتقد دولت نیست!

روزنامه وطن امروز به وعده افق‌گشایی اسحاق جهانگیری در یکی از توئیت‌هایش پرداخته و نوشته که: اشتباه نکنید، کاندیدایی که این پیام را منتشر کرده هیچ‌کدام از چهره‌های منتقد دولت نیست، حتی از کاندیداهایی که صرفا همسویی سیاسی با دولت دارند هم نیست، این عبارتی بود که معاون اول رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم آن را نوشته است!

مناظره های انتخاباتی پابرجاست

قاضی زاده هاشمی گفته: تعداد و کم و کیف مناظره‌های انتخاباتی تابع تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده است. وی همچنین گفته: مناظره‌های انتخاباتی پابرجاست. در فرصت ۴۸ ساعته اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده تا شروع تبلیغات، قرعه کشی مناظره ها برگزار و به شکل زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

به‌نفع رئیسی کنار می‌روم

محمدحسن نامی گفته که اگرچه هنوز نمی‌دانم که آیا در اسامی که توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود حضور دارم یا نه. همین الان هم اعلام می‌کنم که به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار می‌روم و اگر هم اسم من در اسامی تایید شده شورای نگهبان باشد اگر ایشان صلاح دانستند تا آخر با ایشان خواهم بود ولی در آخر به نفع ایشان کنار می‌روم.

دلشوره‌ی ابتکار!

معصومه ابتکار توئیت زده که منتظریم شورای نگهبان برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کند تا به احیای سرمایه‌های اجتماعی کشور کمک کرده باشند.

چرا خودتان به خانم شجاعی سمت اجرایی ندادید؟!

روزنامه جوان با اشاره به اصرار برخی چهره‌های اصلاح طلب برای تأیید صلاحیت زهرا شجاعی برا انتخابات ریاست جمهوری نوشته است؛ اگر او را به عنوان چهره اجرایی موفق قبول دارید چرا سمت‌های اجرایی مثل شهرداری تهران را به او واگذار نکردید تا توان خود را نشان دهد.

فقط نامزد اصلاح‌طلب!

سخنگوی حزب اعتماد ملی تأکید داره که: تاکنون در جبهه اصلاحات ایران در خصوص حمایت از لاریجانی بحثی نشده و بحث ما روی نامزدهای اصلاح‌طلب است بنابراین حتماً جبهه اصلاحات ایران از نامزدهای اصلاح‌طلب حمایت خواهد کرد.

لاریجانی پایگاه رأی ندارد

​ابطحی معتقده که به‌خاطر تجربه حمایت از روحانی امکان ارائه یک کاندیدای غیر اصلاح‌طلب وجود ندارد. او گفته که: من در مجموع، برای لاریجانی پایگاه رأی در جامعه پیدا نکرده‌ام.

نتایج نظرسنجی کانال تلگرامی خبر فوری نشان می‌ده که طرفداران اصلاح‌طلبان مخالف این هستند که لاریجانی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان باشد.

۱۴۰۰ دوقطبی نمی‌شود!

عباس سلیمی معتقده که برخی افراد دوگانه را دو قطبی تعبیر می‌کنند و این اشتباه است. انتخابات ۱۴۰۰ شرایط آن را ندارد که به سمت دو قطبی برود.

جهانگیری حکم یک سال انفصال از خدمت را دارد!

نصرالله پژمانفر گفته: جهانگیری محکومیت مالی و یک سال انفصال خدمت داشته‌ است. وی همچنین گفته: تخلفات لاریجانی را به شورای نگهبان فرستاده‌ام تا بررسی صلاحیتش به آن‌ها رسیدگی شود. اگر لاریجانی اجازه بدهد تخلفاتش را اعلام عمومی می‌کنم تا مردم مطلع شوند.

بسته‌ی اینترنت رایگان انتخاباتی!

نکته آخر هم این‌که آذری جهرمی در صفحه توئیترش نوشته: به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی بجای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یکماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد.

گمانه‌زنی‌های پررنگ برای انتخابات ریاست‌جمهوری

چهره‌های مطرح سیاسی همچون «سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، حسین دهقان، عبدالناصر همتی، مسعود پزشکیان، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی رفسنجانی، رستم قاسمی، سعید محمد، امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عزت الله ضرغامی، زهرا شجاعی، علی مطهری» و چند تن از چهره‌های سیاسی دیگر برای این دوره از انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرده اند. قرار است عصر امروز یا ابتدای صبح فردا، شورای نگهبان نتایج تایید صلاحیت‌ها را به وزارت کشور و سپس به رسانه‌ها اعلام کنند.

با این که گمانه زنی‌های بسیاری در مورد نامزد‌هایی که در نهایت در صحنه رقابت باقی می‌مانند وجود دارد، از گوشه و کنار تحرکات سیاسی برخی از نامزد‌ها خبر‌هایی درباره چینش ستادی و کابینه آن‌ها به گوش می‌رسد که در ادامه به برخی از تحرکات نامزد‌های مطرح این دور انتخابات خواهیم پرداخت.

رئیسی و شعار ستاد‌های مردمی

با اینکه ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام شده بود که «علی نیکزاد» به عنوان رئیس ستاد و هماهنگ کننده ستاد‌های مردمی سید «ابراهیم رئیسی» منصوب شده است، این خبر توسط یک منبع آگاه در گفت و گویی با یکی از خبرگزاری‌ها تکذیب شد.

در حالی که این منبع آگاه گفته بود، سید «ابراهیم رئیسی» به هواداران و حامیان خود تاکید داشته که تا زمان اعلام صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان و آغاز تبلیغات انتخاباتی، هیچ انتصاب و فعالیتی در قالب ستاد‌ها انجام نپذیرد، از گوشه و کنار خبر انتصاب برخی افراد در استان‌های مختلف به عناون ریاست ستاد شنیده می‌شود.

رئیسی درباره راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی گفته بود که مستقل وارد می‌شوم و ستاد‌های مستقل مردمی راه اندازی می‌کنم. استراتژی انتخاب شده برای این موضوع هم گفته شده تبدیل هر خانه به یک ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است.

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

طیب‌نیا پل لاریجانی به سمت اصلاح‌طلبان

طبق اخبار رسیده به «تابناک»، رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم قرار است به زودی – احتمالا بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها توسط شورای نگهبان- «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم را به عنوان رئیس ستاد خود منصوب کند که البته انتصاب طیب نیا در این مسئولیت به دلیل نزدیکی به محمدرضا عارف و محمدخاتمی، می‌تواند نزدیکی لاریجانی به اصلاح‌طلبان را تسهیل کند.

گفته می‌شود «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز به طور جدی برای «علی لاریجانی» در حال کار کردن هستند. هم اکنون نیز بسیاری از کلیپ‌های انتخاباتی لاریجانی با همکاری تیمی که شرح آن رفت، ساخته و تدوین می‌شود.

پزشکیان و یاران کروبی

«الیاس حضرتی» دبیرکل حزب اعتماد ملی ریاست ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» را بر عهده گرفته است. گفته می‌شود که اقبال به پزشکیان توسط اصلاح طلبان افزایش یافته است و بسیاری از وی در صورت احراز صلاحیت به عنوان پدیده انتخابات ۱۴۰۰ یاد می‌کنند.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که «مهدی کروبی» نیز بر روی حمایت گسترده حزب اعتماد ملی از نایب رئیس اصلاح طلب مجلس دهم تاکید کرده است.

جهانگیری پیشتاز نامزد‌ها در راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی

«اسحاق جهانگیری» که برای فعالیت‌های انتخاباتی خود از «حسن روحانی» درخواست مرخصی کرده بود، «فاطمه پهلوانی، محمدرضا جلائی‌پور، حسین مرعشی، شهیندخت ملاوردی، محمد نعیمی‌پور، سیدرضا نوروززاده و رضا ویسه» را به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی خودش منصوب کرد.

با اینکه گفته می‌شد که «حسین مرعشی» رئیس ستاد جهانگیری شده، اما پس از واکنش‌های تند نسبت به این انتصاب به دلیل محکومیت و فعالیت مرعشی در سال ۸۸، این انتصاب توسط سخنگوی حزب کارگزاران تکذیب، ولی پس از مدت کوتاهی او به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری انتخاب شد.

جهانگیری همچنین روسای ستاد انتخاباتی خود در ۲۱ استان را مشخص کرده و از این حیث او جزو فعال‌ترین نامزد‌ها در امر ایجاد تشکیلات انتخاباتی قبل از اعلام صلاحیت نامزد‌ها توسط شورای نگهبان محسوب می‌شود.

روسای ستاد انتخاباتی دو نامزد اصلاح طلب انتخابات

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم که برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده است، «حسن یونس سینکی» از مدیران نزدیک به خود در وزارت صمت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اش برگزیده است.

حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوران مسئولیت شریعتمداری بود.

پس از تعیین داود محمدی به عنوان رییس ستاد انتخابات، محسن رهامی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در ابلاغیه‌ای علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش را به عنوان مسئول کارگروه فرهنگیان، سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی و معاون سابق وزارت علوم را در جایگاه مسوول کارگروه آموزش عالی و دانشگاهیان، فریده اولاد قباد نماینده مجلس دهم را به عنوان مسوول کارگروه زنان و خانواده، محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان و رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را مسوول کارگروه ورزش و جوانان و آزاده خلبان جمشید اوشال را مسئول کارگروه ایثارگران و امور دفاعی انتخاب کرد.

رهامی در ابلاغ‌های دیگر احمد حکیمی پور نماینده ادوار مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران را به عنوان مسئول امور استان‌ها، حجت الاسلام مصطفی ناصری نماینده ادوار مجلس و معاون سابق وزارت آموزش و پرورش را به عنوان رییس شورای مشاوران و محمدرضا حاتمی استاد دانشگاه تهران را به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی تعیین کرد.

در خصوص سایر افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم داوطلب شده اند نیز به نظر می‌رسد آن‌ها به محض اعلام کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده نهایی توسط شورای نگهبان، رییس ستاد خود را منصوب خواهند کرد.

از «سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری تا مجیزگویی دوم‌خردادی‌ها

پاستور مرد عمل و «مرد میدان» می‌خواهد، نه سخنران و فیلسوف!

رستم قاسمی در گفتگو با کیهان: درباره بحث اقتصاد کشور، نتیجه ۸ سال اخیر را مردم در خاطر دارند و نتیجه آن را در سفره خود می‌بینند. اقتصاد کشور نیازمند یک تجربه‌ای است. اینجا محل آزمون و خطا نیست. جای کارآموزی در حوزه اقتصاد هم نیست. مهم‌ترین مشکل کنونی، این است که کشور در حال رکود است و یک جو خاکستری بر بازار ۸۵ میلیونی کشور پاشیده شده و کشور در رکود به سر می‌برد و نتیجه آن بیکاری‌های فراوان، گرانی‌ها و خیلی از موضوعاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. هشت سال بر این کشور حکومت می‌کنند، ولی به‌جای پاسخ دادن به مردم و پاسخگویی درباره عملکرد ۸ ساله خودشان، سال آخر می‌گویند که ما اختیارات نداشتیم یا نگذاشتند کار بکنیم. مردم از مکتب حرف‌گرایی‌ گریزان هستند. میدان و دیپلماسی دو بال تکمیل‌کننده حضور ما در قدرت جهانی است. بر همین اساس در موضوع دیپلماسی و سیاست خارجی اولین اقدامی که باید در دولت سیزدهم، اجرا و محقق بشود، اقتدار اقتصادی است. باید مساله اقتدار اقتصادی کشور حل شود.

نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسؤول شود

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد، گفت: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود، کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشد نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد.

زمان رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح تا ۲ بامداد اعلام شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شده است، در ۱۵ بند منتشر کرد.

«محمد عباسی» به نفع آیت الله رئیسی از کاندیداتوری انصراف داد

محمد عباسی عضو کابینه دولت سابق در نامه ای به وزارت کشور رسما از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد؛ عباسی روز گذشته با آقای رئیسی دیدار و پس از این دیدار در راستای حمایت از کاندیداتوری ایت الله رئیسی انصراف داده است.

علیرضا افشار به نفع آیت الله رئیسی از انتخابات انصراف داد

علیرضا افشار داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری پس از دیدار امروز با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و تقدیم 50 برنامه ملی و تحول‌آفرین به رهبر معظم انقلاب و دولت انقلابی آینده، طی صدور بیانیه­‌ای با حمایت از آیت­‌الله رئیسی از انتخابات ریاست‌جمهوری کنارگیری کرد./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

«سوپرمن» سازی اصلاحات از جهانگیری/ پاستور مرد میدان می خواهد نه سخنران

ارسال نظرات