۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۸۱۱۴۱

توامندسازی مددجویان؛ مهمترین عامل محرومیت زدایی

توامندسازی مددجویان؛ مهمترین عامل محرومیت زدایی
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد گفت: در بحث فقر زادیی مهمترین و شاید تنها عامل مؤثر توانمندسازی مددجویان می باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در دیدار با نعمتی «عضو هیأت مدیره بنیاد احسان و مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)»، محرومیت زدایی را بحث پردامنه ای برشمرد و اظهار داشت: فعالیت در زمینه محروم زدایی دارای شاخه های مختلف است و مهمترین چالش در این مورد، ضعف فرهنگی و علمی در حواشی شهرها می باشد.

وی به تجربه های میدانی بدست آمده در بحث محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: شواهد و تجربه های میدانی که توسط گروه های جهادی فعال در بحث مورد نظر صورت گرفته است، نشان می دهد که مهمترین عامل برون رفت از معضل محرومیت، اراده جدی خود افراد مددجو برای این موضوع می باشد، زیرا تا افراد مددجو تصمیم و اراده ای برای تغییر فضای موجود نداشته باشند، محرومیت زدایی صورت نخواهد گرفت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: طبق گزارشات متعدد به دست آمده در زمینه محرومیت زدایی، شواهد حاکی از آن است که بخشی افراد مددجو به دلیل عدم توجیه و ضعف فرهنگی و علمی، علاقه ای به تغییر وضع موجود ندارند و به حمایت شدن از طرف نهادهای خیریه پافشاری می کنند.

وی، توانمندسازی را مهمترین عامل فقر زادیی خواند و افزود: در بحث محرومیت و فقر زدایی، مهمترین و شاید تنها عامل مؤثر، توانمندسازی مددجویان باشد و صرف حمایت های موقت و فصلی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: به نظر می رسد به جای افزایش گروه ها و نهادهای خیریه و کمک رسان باید به سمت تأسیس گروه های توانمندسازی حرکت کنیم؛ لذا باید در کشور نهادهای توانمندسازی افزایش پیدا کنند تا بحث محرومیت و فقر ریشه کن شود.

گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد با هم افزایی دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با توانمندسازی محرومین برنامه ریزی شود./822/

ارسال نظرات