۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۱۵۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت گسترش فرهنگ غدیر با ابزار علم، فرهنگ و هنر در جامعه

ضرورت گسترش فرهنگ غدیر با ابزار علم، فرهنگ و هنر در جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری در جهت نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی غدیر و نهج البلاغه با اشاره اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه، گفت: باید فرهنگ غدیر جهانی سازی شود و در این مسیر باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با بیان این که مسأله غدیر و ولایت باید بیش از پیش در جامعه اسلامی نشر و گسترش داده شود، افزود: باید ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری برای نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه والای کتاب نهج البلاغه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید با ابزار هنر آموزه های گرانسنگ کتاب انسان ساز نهج البلاغه تبیین شود.

امام جمعه ساری با بیان این که معرفت داشتن به ابعاد شخصیتی امام علی(ع) منوط به تدبر و تأمل در موضوعات بنیادی کتاب انسان ساز نهج البلاغه است، خاطرنشان کرد: باید با ابزار هنر آموزه های گرانسنگ این کتاب ارزشمند در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که تنها بیان این که مازندران دیار علویان است کافی نیست، تصریح کرد: باید این مسأله با عمل همراه باشد و به همین دلیل برگزاری نشست ها و همایش های علمی در جهت تبیین این مسأله مهم امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کنگره های علمی می تواند در جهت اثبات پشینیه تاریخی مازندران بسیار اثرگذار باشد، ادامه داد: در همین راستا نقش مراکز علمی نظیر حوزه و دانشگاه با هدف تبیین این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز مهم دینی و علمی کشور موجب رشد و توسعه دینی و علمی جامعه خواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم تقویت وحدت میان این دو نهاد برجسته کشور منجر به وحدت با آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در کنگره غدیر و نهج البلاغه باید با تلفیق هنر و نهج البلاغه، این آموزه های مهم را در سطوح مختلف ترویج کنیم، ادامه داد: باید هنر را با نهج البلاغه ترکیب و جامعه عرضه کنیم.

وی با تأکید براین که برگزاری کنگره ها نباید تنها در مسائل نظری بسنده شود، ادامه داد: باید دستاوردهای علمی نشست ها و همایش های علمی موجب رفع دردها و مشکلات روز جامعه شود.

گفتنی است، در پایان این نشست حکم حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران به عنوان دبیر اجرایی این کنگره حکم خود از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران به وی اعطاء شد./950/

ارسال نظرات