۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۸۱۱۸۹
آیت الله مهدوی:

سکوت در برابر منکرات عذاب الهی به دنبال دارد

سکوت در برابر منکرات عذاب الهی به دنبال دارد
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی کسی در برابر منکری سکوت کنند در عذاب همان منکر شریک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان، با اشاره به آیه 49 سوره نازعات، گفت: هرکسی عمل صالح انجام بدهد وارد بهشت خواهد شد، آیه 133 سوره آل عمران می‌فرماید سرعت بگیرید به سمت مغفرت و بهشتی که پهنای آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: کسی که شوق بهشت دارد در دنیا صبر و تقوا پیشه خواهد کرد، چنین کسی نمی‌گوید نمی‌توانم از امیال خود و خواسته‌های نفسانی و مادی چشم پوشی کنم، بلکه شوق بهشت باعث صبر و تقوا داشتن در آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر کسی اعتقاد واقعی به آیات قرآن کریم داشته باشد در برابر تمام وسوسه‌ها و مشکلات صبر و تقوا پیشه خواهد کرد، اظهار کرد: ترک محرمات و انجام واجبات کار بسیار دشواری است، خواندن نماز شب بنابر آنچه علما توصیه کرده‌اند می‌تواند آثار مثبت و سازنده ترک محرمات و انجام واجبات را به دنبال داشته باشد و این دستور قرآن کریم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، به آیه 214 سوره بقره اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند ارزش وجودی ما رسیدن به بهشت است، این یعنی نباید خود را به کمتر از بهشت بفروشیم و خود را خرج چیزی کمتر از بهشت نکنیم، کسی که گناه می کند از بهشت محروم می‌شود و یا درجات بلند بهشتی را از دست می‌دهد و در حقیقت متضرر شده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه خداوند امتحانات الهی را قرار داده است تا حقیقت افراد مدعی ایمان و دینداری مشخص بشوند، تصریح کرد: سکوت در برابر منکرات و خلاف شرع عذابی مانند شخصی که مرتکب آن منکر شده است دارد، بعضی از کسانی که سکوت می‌کنند گاهی معترض به کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند می‌شوند و این جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از منکرات با طنین انداز شدن صدای اذان در محلات دفع می‌شود، وقتی در خیابان‌های مرکز شهر هم صدای اذان به گوش نمی‌رسد وظیفه ما است که مؤذن تربیت کنیم و صدای اذان را در محله‌ها طنین انداز کنیم،اذان مسجد نباید قطع بشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در قدیم مغازه‌دارها هنگام اذان در بازار اذان می گفتند و این نشان می‌داد بازار مسلمان‌ها است و اخلاق اسلامی قرار است در این بازار رعایت شود، اظهار کرد: گسترش برخی منکرات در بازار می‌تواند ریشه در همین قطع شدن پخش اذان و اذان‌گویی در بازار داشته باشد، وقتی از معارف دست برداریم منکرات در جامعه رواج پیدا می‌کند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: کسی که ایمان دارد صبر دارد و کسی که شوق به بهشت دارد اهل صبر خواهد بود، صبر اصحاب امام حسین(ع) در برابر مشکلات و مصیبت‌ها نتیجه شوق آنها به بهشت بود، انسانی که شوق به بهشت داشته باشد صبر می‌کند و این صبر در عرصه‌های مختلف زندگی انسان بروز و ظهور پیدا می‌کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات