۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۸۱۱۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

شرکت در انتخابات بالاترین تکلیف شرعی

شرکت در انتخابات بالاترین تکلیف شرعی
فرمانده قرارگاه راهبردی عمار گفت: در انتخابات پیش‌رو، وضعیت ظهور تعیین تکلیف خواهد شد و ما باید به کسی رأی بدهیم که حداقل کاری که می‌کند، بگوید برای ظهور کار می کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب فرمانده قرارگاه راهبردی عمار در پخش زنده‌ای که از طریق شبکه تحلیل تی‌وی از طریق روبیکا پخش شد با بیان اهمیت شرکت و حضور در انتخابات گفت: امروز خطیرترین تکلیف ما مشخص کردن تکلیف انتخابات در روز ۲۸ خرداد است.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و شاید بتوان گفت بالاترین تکلیف شرعی است؛ به دلیل اینکه در روند اقداماتی که ما برای امام زمان خود باید انجام بدهیم، بالاترین آن، ایجاد زمینه برای امکان ظهور می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه برخی از شکل‌گیری مقدمات ظهور خوششان نمی‌آید ابراز داشت: ما به زندگی خوش معمولی عادت کرده‌ایم و نمی‌خواهیم این شکل ظاهر تغییر کند و ما فکر می‌کنیم که زمان هدنه این زمان است؛ یعنی شما می‌توانید در آمریکا هم در کنار کفار همزیستی کنید، نماز و روزه‌تان را بخوانید، نگاه به نامحرم نداشته باشید.

وی افزود: حال اگر یک میلیون سال، ما منتظران امام زمان به همین شکل زندگی کنیم، بالاخره تکلیف امام زمان چیست؟ به این نوع از نگاه و زندگی عادت کرده‌ایم، در حالی که این با اعلان وضعیت اضطراری برای امام زمان سازگار نیست؛ یا آن دعای ندبه صحت ندارد و احکام قرآن خاص زمان پیامبر بوده و ما تکالیف دیگری داریم، یا دعای ندبه و احکام زمان پیامبر صحت دارد.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به تأکیدات آیات قرآن مبنی بر حمایت و دستگیری از مستضعف و جهاد علیه کفار اظهار داشت: به هر تقدیر امروز همان آقایانی که آن وضعیت را می‌خواهند، در بسیاری از نقاط دنیا می‌بینند که هل من ناصر مردم بلند است؛ از فلسطین تا عربستان و امثال شیخ نمر و در مصر شیخ حسن شهاته تا مسلمانان میانمار و فرانسه زندگی می‌کنند که از دست کفار به‌ستوه آمده‌اند.

وی افزود: این اقدامات در جهان کار آمریکای جهان خوار و در باطن آن، صهیونیسم جهانی است. دعای ندبه امام زمان را در اضطرار نشان می‌دهد، خوب چه کسی باید کمک کند تا امام زمان از اضطرار خارج شود؟ اگر به این وظیفه دقت داشته باشیم، می‌بینیم در میان وظایف ما، انتخابات بالاترین تکلیف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب یاری رساندن امام زمان و نجات دادن جان امام زمان در هنگام خطر را از نظر شرعی در هنگام ضیق وقت نماز واجب‌تر از ادای نماز دانست و گفت: بر این اساس تکلیفی که کمک به زمینه سازی ظهور و امکان آمدن امام زمان می‌شود، برترین تکلیف است.

وی با اشاره بر تلاش دولت فعلی جهت برجسته سازی شعار «برد-برد» ادامه داد: ما اگر کلمه برد-برد را در میز محاسبه مورد دقت قرار دهیم، از آن بقاء-بقاء در می‌آید؛ یعنی دشمن می‌گوید مکتب خود را به شکلی ادامه بده که موجب بشود من با وضعیت موجودم بمانم و تو هم بمانی؛ چون شیوه‌ای که تا الآن تو داری، یا من باید باشم یا تو باید باشی و برای همین باید کاری کنیم که هر دو باقی بمانیم.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار با تأکید بر مقوله دشمن ستیزی در مسأله مهدویت توضیح داد: چون ما شعار ظهور داشتیم و می‌گفتیم باید کاری کنیم که امام زمان بیاید و آمدن امام زمان نابودی دشمن است، برای همین می‌گوید تو بمان، بدون این شعار! یعنی در حکومت و حاکمیت، به دنبال این باشید که به گونه‌ای جهان شکل بگیرد که بتواند امام زمان ظهور کند، از هویت خودت دست بردار و اگر از هویت خود دست برداشتی، آن‌ها می‌توانند باقی بمانند. طرف مقابل دست روی نقطه خوبی گذاشته است و بعد از بقاء-بقاء به بقاء-فناء تغییر تاکتیک می‌دهد، ولی آن می‌ماند و تو از بین می‌روی!

وی افزود: حضرت امام در سال ۴۲-۴۳ فرمودند که ای علمای اسلام به داد اسلام برسید. اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، آیا چیزی به نام مسجد الاقصی و قدس باقی مانده بود؟ هیچ بعید نیست که اگر انقلاب اسلامی نبود، امروز حتی از خانه خدا نیز خبری نبود. امروز اگر در معماری اطراف خانه خدا دقت کنید می‌بینید این‌ها برجی را در برابر خانه خدا درست کرده‌اند، سایه آن روی کعبه است؛ یعنی آمدند خودشان را برتر از خانه خدا نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب برگزاری انتخابات حاضر را زمانی برای تعیین تکلیف موضوع ظهور در سال حاضر دانست و خاطرنشان کرد: ما و مردم ما در این انتخابات می‌خواهیم این موضوع تعیین تکلیف شود که می‌خواهیم آیا قصۀ انتخابات را ادای تکلیف برای امام زمان(عج) قرار دهیم؛ یعنی رئیس جمهور نترسد که بگوید ما در راستای ظهور کار می‌کنیم و به همین جهت، همه باید تلاش کنیم که غیر از اینکه همه پای صندوق حاضر می‌شوند، آن کسانی رأی بیاورند که در این مقوله، صاحب قبول، صاحب برنامه و حاضر به مجاهده و جان فدایی باشند. ان شاءلله همه ما در این زمینه موفق باشیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات