۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۸۱۲۰۸

کاندیداهای رد صلاحیت شده چه گفتند

کاندیداهای رد صلاحیت شده چه گفتند
کاندیداهای رد صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام هایی به رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای نگهبان اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده را اعلام کرد که نام برخی از چهره های سرشناس سیاسی در آن مشاهده نمی شود، این چهره ها در بیانیه ها و توییت هایی به این موضوع واکنش نشان دادند.

رستم قاسمی از کاندیداهای جبهه انقلاب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای انصراف خود از نامزدی را اعلام و به نفع آیت الله رئیسی کنار رفت.

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

متن پیام قاسمی به این شرح است:

بنام خدا

دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات

احتراما؛ بنا به پیشنهاد دلسوزان و دغدغه مندان نظام و کشور و در راستای تقویت جبهه انقلاب؛ تکلیف خود را اداشده دیده و بدینوسیله انصراف خود را از نامزدی در انتخابات به نفع جریان انقلاب اعلام می دارم.
رستم قاسمی

عزت الله ضرغامی از دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز در توییتی نوشت: بخش‌هایی از طرح مسکن، برنامه‌های بدون بودجه، اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرک، تجارت خارجی و نظام یارانه‌ها در همینجا منتشر شده است.

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام،به تدریج بقیه‌ی طرح‌های آماده شده را برای مدیران آینده، ارائه خواهم کرد.

حسین دهقان وزیر سابق دفاع و داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری هم در توییتی به‌نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد.

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

دهقان اعلام کرد: اینجانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در رأس آن جناب آقای سیدابراهیم رئیسی قرار می‌دهم.

علی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی که با حمایت دولت و اصلاح طلبان پا به عرصه انتخابات گذاشته بود، به عدم احراز صلاحیت خود واکنش نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد: بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم.

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

متن بیانیه لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران

در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

بنده خدا
علی لاریجانی
1400/3/4

اسحاق جهانگیری از دیگر کاندیداهایی است که صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری احراز نشد، وی که خود از بانیان و مسببان وضعیت نابسمان اقتصاد کشور است، در بیانیه ای با بیان این که اکنون تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیت‌های انتخاباتی خود را اعلام می‌کنم، افزود: من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم!

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

متن بیانیه معاون اول رییس جمهور به این شرح است:

به نام خدا

هموطنان عزیز

با اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، "عدم احراز صلاحیت " اینجانب نیز مشخص شد. به طور طبیعی مسئولیت این تصمیم و مبانی و معیارهای حقوقی و قانونی و نیز آثار سیاسی و اجتماعی مترتب بر آن متوجه شورا است، اما بار بزرگ مسئولیت در پیشگاه خداوند و تعهد در برابر شما هموطنان عزیز را از دوش من برداشت.

من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم.

به رغم میل و مصلحت شخصی، با توکل به خداوند بزرگ از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم و آبرو و تجربه ام را که متعلق به مردم است، تقدیم ملت کردم.

من به درخواست شخصیت های دلسوز اصلاح طلب، تشخیص " جبهه اصلاحات ایران" و اصرار بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی که دغدغه امروز و فردای ایران را دارند، با آگاهی از تنگناها و شرایط دشوار پیش رو برای دور کردن خطر مشارکت پایین و دفاع از صندوق رأی و حق مردم در پیشبرد دموکراسی و عدالت همه جانبه قدم در این راه نهادم. رأی و حقی که پایه جمهوریت نظام است و امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته اند.

به خدا پناه می برم و عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش ها و جریان های سیاسی بویژه اصلاح گرایان میدانم و امیدوارم که جمهوریت نظام، مشارکت موثر مردم در تعیین سرنوشت خود، منافع ملی و آینده ایران فدای مصالح آنی سیاسی نشود.

اکنون تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیتهای انتخاباتی خود را اعلام می کنم و از اقشار مختلف مردم و نخبگان و فعالان سیاسی و آشنا به مسایل کشور به ویژه از همفکران و جوانان و شخصیت های دلسوز و احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی که در این روزها برای کاستن از رنج مردم و کمک به ترسیم آینده ای بهتر و امید بخش برای ایران در همه جای کشور مشتاقانه و دلسوزانه به میدان آمدند و به اینجانب اعتماد و ابراز لطف داشته اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و عموم شهروندان را به مشارکت در انتخابات دعوت می کنم.

اسحاق جهانگیری
چهارم خرداد ۱۴۰۰

پزشکیان از دیگر نامزدهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری نیز به رد صلاحیت خود واکنش نشان داد و در بیانیه ای که از سوی دفتر اطلاع رسانی وی صادر شد اعلام کرد که قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را ندارد.

کاندیداهای رد صلاحیت شده ریاست جمهوری چه گفتند

متن بیانیه دفتر اطلاع رسانی پزشکیان به این شرح است:

«چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی

ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌های کشور، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچ گونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد.»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیرنژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
چه سریع نوشتین. بارک الله
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
چرادکترمحمود احمدی نژاد راردصلاحیت کنید دکترمحموداحمدی نژاد دوستت دارم همیشه در قلب ما
0
0