۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۱۲۳۳
امام جمعه ازنا:

طلاب خواهر نقش بسزایی در تعالی و تربیت دینی جامعه دارند

طلاب خواهر نقش بسزایی در تعالی و تربیت دینی جامعه دارند
لرستان - حجت الاسلام سپهوند با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت مبلغ خواهر در مدارس علمیه گفت: طلاب خواهر نقش بسزایی در تعالی و تربیت دینی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز نشست هم افزایی جذب حداکثری طلبه خواهر، در مدرسه علمیه نجمیه شهرستان ازنا که با حضور طلاب و مبلغان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت مؤثر کشور بانوان هستند، با تکیه بر استعدادهای خدادادی، همت و پشتکار می توانند نقش ممتازی در تعالی و تربیت دینی جامعه ایفا کنند.

امام جمعه ازنا با اشاره به وجود آسیب ها و مشکلات اجتماعی اظهار داشت: شرایط کنونی جامعه ضرورت جذب و پرورش دین شناسان و مبلغان دینی خواهر را مضاعف می نماید.

وی ادامه داد: باید مبلغانی کارآمد و توانمند در حوزه علمیه تربیت شود تا بتوانند در عرصه تبلیغ و هدایت صحیح جامعه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام سپهوند عنوان داشت: تربیت طلاب و مبلغانی کارآمد و انقلابی لازمه رشد اخلاق دینی و معنویت در جامعه، نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای جذب طلابی با استعداد و توانمند در حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: باید جوانانی توانمند و با استعداد جذب شود تا ضمن بهره گیری علوم اسلامی و حوزوی و کسب معارف الهی، بتوانند با همتی والا حرکت پر شتابی را به سوی رشد و کمال جامعه فراهم نمایند.

راهکارهای جذب طلبه تقویت شود

امام جمعه ازنا با اشاره به شرایط کنونی جامعه به علت شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: این شرایط نباید در جذب طلبه اختلال ایجاد کند، باید راهکارهای جذب طلبه تقویت و از شیوه های نو استفاده شود.

حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه هر طلبه و مبلغ باید مسؤولیت اطلاع رسانی در زمینه پذیرش حوزه به عنوان یک رسالت انجام دهد، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی فرصتی برای تقویت اطلاع رسانی ها است./9451/

  

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات