۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۸۱۲۳۵
آیت الله شاهچراغی:

وحدت مبنای فعالیت‌های انتخاباتی باشد/ رأی دادن و انتخاب آگاهانه تکلیف است

وحدت مبنای فعالیت‌های انتخاباتی باشد/ رأی دادن و انتخاب آگاهانه تکلیف است
سمنان - نماینده ولی فقیه در سمنان بر حفظ وحدت به عنوان مبنای فعالیت‌های انتخاباتی، مشارکت حداکثری در انتخابات و آگاهانه رأی دادن به عنوان تکلیفی شرعی و قانونی تأکیدکردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی صبح امروز در نشست مشترک شورای وحدت و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که به میزبانی دفتر ایشان برگزارشد، با اشاره به اهمیت بسیار بالای انتخابات پیش رو در سرنوشت کشور و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، اظهار داشت: اگر حقیقتاً افراد و گروه‌ها بخواهند برای رضای خداوند کارکنند، نمی‌توانند غیر از تلاش در مسیر وحدت برنامه دیگری داشته باشند، اصل مهمی که دستورات دین و رهنمود‌های امامین انقلاب اسلامی ما را به آن دعوت می‌کنند وحدت است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، وحدت و همدلی در راه اعتلای اسلام ناب، حل مشکلات مردم و پیشرفت همه جانبه کشور را شاخصه نیرو‌های انقلابی در چهاردهه گذشته برشمرد و افزود: وحدت بن مایه رسیدن به بسیاری از توفیقات است و به لطف خدا مردم استان سمنان از منظر‌های مختلف ممتاز هستند که یکی از بارزترین این ویژگی‌ها وحدت بین مردم، علما، نخبگان و اقشار مختلف است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما با وحدت ملت و به میدان آمدن مردم به پیروزی رسید، همدلی و اتحاد اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس عامل سربلندی شد همانگونه که وحدت همه نیرو‌ها حماسه آزادسازی خرمشهر را محقق کرد، گفت: در مقطع حساس امروز که انقلاب اسلامی و ملت بصیر ما مورد هجمه‌های وسیع اقتصادی، اعتقادی و سیاسی است نیز باید همان رویه صحیح مبتنی بروحدت دنبال شود.

آیت الله شاهچراغی مشارکت در انتخابات و دادن رأی را یک تکلیف شرعی و قانونی برای تمامی افراد واجد شرایط عنوان و خاطرنشان کرد: همه باید به تکلیف شرعی خود عمل کنیم و البته آگاهانه انتخاب کنیم، فراموش نکنیم که انسان عاقل و آگاه رقبای کاندیدای مورد علاقه خود را تخریب نمی‌کند، تخریب و بردن آبروی افراد در اسلام حرام است، افراد و گروه‌ها در رقابتی سالم اهداف و برنامه‌های کلاندیدای مدنظر خود را اعلام و تبلیغ کنند. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات