۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است

موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است
قائم مقام حوزه های علمیه گفت: موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملکی عصر سه شنبه، در همایش «رسالت حوزه علمیه در تحقق دولت جوان حزب اللهی» که به همت قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب جهادی، پرتلاش و با اخلاص گفت: این جمع باید همیشه شاکر خداوند متعال بوده و همواره حمد و سپاس حضرت حق را به جای آورند که به عنوان آن توفیق داده تا پای این انقلاب و نظام رهبری حکیم آن بایستند و این ذائقه انقلابی را در خود حفظ کنند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: بسیاری از افراد در قبل و ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش کردند با انقلاب همراه باشند، اما این همراهی را نتوانستند ادامه دهند و اینکه ما تا به حال حول محور ولایت و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌ایم، جای شکر و سپاس از درگاه حضرت حق دارد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران و رزمندگان و ایثارگران، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قلوب همه مستضعفان جهان نفوذ کرده است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم که به یک اشاره رهبر حکیم انقلاب اسلامی، هزاران موشک به سمت مرکز رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی شلیک می‌شود که این امر نشان از عظمت و اقتدار و نفوذ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان دارد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ما باید به شدت مراقبت کنیم که مبادا به واسطه حضور در صفوف به هم فشرده مجاهدین جبهه حق، دچار عُجب و غرور شویم، تاکید کرد: نتیجه این عُجب و غرور، خروج از صف مجاهدان خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت زندگی مجاهدانه، تصریح کرد: باید در همه حال از خداوند متعال بخواهیم که مجاهدانه زندگی کنیم و مجاهدانه از دنیا برویم و چه بهتر که این از دنیا رفتن مجاهدت گونه، همراه با شهادت باشد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بحمدالله در حال حاضر بدنه اصلی حوزه‌های علمیه از مسئولین شورای عالی حوزه تا پایین‌ترین سطوح علمی در بین طلاب و فضلا دارای روحیه جهادی هستند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به لزوم تشکیل دولت جوان حزب اللهی که مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بوده است، تاکید کرد: موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است و ما این موضوع را از صدر اسلام تاکنون و در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در دوره‌های بعد از آن کاملاً تجربه نموده‌ایم و در هر جا جوانان وارد عرصه شدند، همراه با پیروزی و نصرت بوده است و در هر جا ظرفیت جوانان به‌کارگیری نشد، ما به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

وی در ادامه افزود: ما در گام‌های بعدی انقلاب، خرمشهرهای مهمی در پیش داریم که یکی از مهمترین آنها فتح قدس شریف است است و در حال حاضر به وضوح می‌بینیم که به واسطه همت و ایمان جوانان مقاومت، رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی، در اطراف خود کاملاً محاصره شده است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه جوانان به واسطه انگیزه و تلاش بسیار و ریسک پذیری، به موفقیت بسیار نزدیک هستند، تصریح کرد: ما باید به این نکته کاملاً توجه کنیم که ضمن تلاش و انگیزه و ریسک پذیری، جوانان ما بایستی به توسل و دعا که سلاح اصلی مؤمن است مجهز شود و دائماً با ارتباط با خدا و توسل و ادعیه تلاش و انگیزه خود را تقویت نمائید.

حجت الاسلام ملکی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه در گام اول انقلاب که همانا تلاش برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و بعد از آن در دفاع مقدس، جهاد سازندگی و … خوش درخشیدند و با تقدیم شهدای بسیار، نقش خود را به خوبی ایفا کردند و در گام دوم انقلاب نیز، حوزه‌های علمیه نقش‌آفرینی بسیار مهمی دارند و باید در این مسیر پرتلاش ظاهر شوند و در این مسیر نیاز به وحدت کلمه و همدلی داریم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه یکی از بهترین نمونه‌های همدلی و تلاش برای فعالیت حول محور ولایت، در مسیر انقلاب، تشکیل قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: این قرارگاه با فعالیت‌های خود و گردآوردن تشکل‌های مختلف حوزوی در کنار هم، به معنای واقعی کلمه ما بودن را در جامعه حوزوی معنا کرده است. هر جا که من به ما تبدیل شده است موفقیت‌های سرشاری نصیب شده است.

وی در ادامه افزود: احترام به مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید برای نسل جوان ما در عمل و کردار تعریف شود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به داستان قوم بنی اسرائیل در جنگ با جالوت و اعتماد به ظرفیت جوانان، گفت: زمانی که بنی اسرائیل به خود آمدند و به دنبال تغییر در وضعیت خود بودند به دنبال فرمانده لایق در کارگزار جنگ بودند. جناب طالوت که یک جوان توانمند، عالم و با تقوا بود به واسطه انگیزه و تلاش و جوانی توکل بر خدا توانست به واسطه گروهی اندک بر یک گروه کثیر غلبه پیدا کند. ما نیز در حال حاضر نیاز به انگیزه و تلاش طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه داریم تا در گام دوم انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه با حضور آنان، قوی‌تر از گام اول انقلاب در پیشبرد اهداف آن، ذیل ولایت رهبر حکیم انقلاب اسلامی گام‌های بهتری بردارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
دولت جوان* مومن انقلابی(تحولخواه) در عرصه کار و اقتصاد در گام دوم انقلاب:
وزارت امورخارجه =دکتر کمال خرازی
وزارت صنعت معدن تجارت=سردار حسن پلارک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح=سردار احمد وحیدی
وزیر اقتصاد =دکتر حجت الله عبدالملکی*
رئیس کل بانک مرکزی=دکتر محمدرضا پورابراهیمی*
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری=  پرفسور محمدمهدی زاهدی
وزیر نفت= سردار سعید محمد*
معاون اول دولت و دبیر شورای عالی امنیت ملی=دکتر سعید جلیلی*
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی هیات دولت= دکتر وحید یامین پور*
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری=مهرداد بذرپاش*
وزیر راه، مسکن و شهرسازی=علی نیکزاد
3
1