۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۲۵۵
یادداشتک؛

احراز صلاحیت نه اعطای صلاحیت

احراز صلاحیت نه اعطای صلاحیت
وظیفه شورای نگهبان معجزه نیست احراز صلاحیت با عمل به مر قانون است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وظیفه شورای نگهبان معجزه نیست احراز صلاحیت با عمل به مر قانون است. میگویند پدری سرمایه دار فرزندش را نزد رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان برد و خواهش کرد که عمل جراحی در اتاق عمل را به او بسپارد.

رییس بخش جراحی با اظهار تعجب به او گفت علیرغم علاقه و ارادت به شما، اینکار نیازمند معجزه اعطای تخصص به فرزند دلبند شماست که متاسفانه چنین قدرتی در من نیست. زیرا فرزند شما شرایط و صلاحیت جراحی ندارد.

حالا برخی پدرخواندگان جریانات سیاسی و بانیان و حامیان و حافظان پلشتی های کمرشکن موجود، با کمال تعجب از شورای نگهبان معجزه گری انتظار دارند.

زمانی که افراد فاقدشرایط ابتدایی لازم برای جراحی غده سرطانی و مزمن گرانی و فساد و تورم و بیکاری و... هستند و حتی گاه مبتلا هم هستند، چگونه میتوان انتظار معجزه از شورای نگهبان داشت!

اعطای صلاحیت معجزه ای است که شورای نگهبان قدرت و مجوز قانونی آن را ندارد. چنین معجزه ای وظیفه او نیست زیرا وظیفه آن اعطای صلاحیت ناموجود نیست بلکه احراز صلاحیت موجود است عمل به مرقانون یعنی فاقد صلاحیت جراحی را به اتاق عمل راه ندهید.

شرایط امروجودی است و باید در اشخاص وجود داشته باشد و وجود آنها احراز شود. گاه افراد خوب و ظاهرالصلاح، فاقد شرایط اند. افرادنااهل، ناشایسته و بی عرضه و بی کفایت که به مراتب اولی‌ شرایط لازم را ندارند تا احراز شود.

شورای نگهبان معطی صلاحیت به افراد فاقدصلاحیت نیست بلکه تشخیص دهنده صلاحیت دارندگان شرایط است.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات