۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۲۹۵
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

اعتماد به آمریکا خطرناک است

اعتماد به آمریکا خطرناک است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در سخنانی آمریکا را با مار سمی و گزنده تعبیر کرد و اعتماد به آن را خطرناک دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی از اعتماد کورکورانه دولت پاکستان بر آمریکا هشدار داد.

وی سران دولت پاکستان را به دور اندیشی، تصمیم درست و مفید در حق ملت پاکستان فراخواند و گفت: تصمیمی که در تضاد آزادی و استقلال کشور باشد به هیچ وجه توسط ملت پذیرفته نخواهد شد.

این روحانی پاکستانی با بیان این که امنیت افغانستان به امنیت منطقه گره خورده است و به همین خاطر تعاون، مشارکت و استفاده از توانائی های کشورهای منطقه در برنامه های امنیتی ضروری است، گفت: منافع آمریکایی ها و سیستم های امنیت آنان در ضد منافع، به ضرر ملت و علیه امنیت ملی کشور است.

وی با اشاره به این که ملت پاکستان در گذشته در نتیجه همکاری با آمریکایی ها بدترین محصولی بنام تروریست را دریافت کرده است و هفتاد هزار جنازه را به خاک سپرده است، ابراز داشت: آمریکا همواره بخاطر تامین منافع خود پاکستان را به همراه خود می کشاند، اما تاحالان بجز ضرر منفعتی نصیب مردم پاکستان نشده است.

این شخصیت دینی پاکستان با تاکید به این که اجازه استفاده از حدود هوائی و زمینی پاکستان به آمریکا، بمنزله تضییع حقوق دویست و بیست میلیون مردم پاکستان است، اظهار داشت: اخبار در اختیار قرار دادن حدود زمینی و فضای و پایگاه های نظامی برای دسترسی به افغانستان و کنترل افغان ها به آمریکایی ها، نگران کننده است.

وی با استناد به سخنان دیوید هالووی معاون وزیر دفاع آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام که پاکستان برای دسترسی ایالات متحده به افغانستان اجازه استفاده از زمین و هوا را حفظ خواهد کرد، گفت: دولت در این خصوص موضع خود را شفاف و روشن کند و باید به ایالات متحده پاسخ منفی داده شود و الا بخاطر نگه داشتن مردم در تاریکی، اعتماد ملت به دولت از بین می برد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به این که آمریکا همواره در قالب دوستی به ما ضربه سنگین وارد کرده است، ابراز داشت: برای امنیت منطقه خروج آمریکا از منطقه ضروری است و تا زمانیکه شیطان در منطقه باشد منطقه امن ںخواهد بود./988/

ارسال نظرات