۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۸۱۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گفت‌وگو با رسا:

شأن جریان های سیاسی، تمکین به آرای شورای نگهبان است

شأن جریان های سیاسی، تمکین به آرای شورای نگهبان است
نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تمکین تمام نامزدهای انتخاباتی به رأی و نظر شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: شأن جریان‌های سیاسی این است که احترام قانون را نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت احترام و تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان از سوی تمام نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: امامین انقلاب همواره بر لزوم حفظ احترام به نظرات و آرای شورای نگهبان تأکید داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ابراز داشت: نامزدهای ریاست جمهوری بر طبق قانون اساسی نظام اسلامی ثبت نام کردند و بر همین اساس پرونده های آنها برای بررسی احراز و عدم احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه اگر صلاحیت افراد و نامزدها برای اعضای شورای نگهبان احراز نشده، نباید به مخالفت با قانون و این نهاد انقلابی بپردازیم، افزود: برخی تنها به جهت عدم احراز صلاحیت با شمشیر زبان، تهمت و انتشار مطالب کذب در فضای حقیقی و مجازی به تخریب شواری نگهبان می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار کرد: شأن مسؤولان نظام و جریانهای سیاسی که به بلوغ سیاسی رسیده اند، این است که احترام قانون و نظرات شورای نگهبان را نگه دارند، هرچند برخلاف میل و به ضرر حزب سیاسی آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه هجمه ها و تخریب ها به این نهاد انقلابی در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته، افزود: در زمان امام راحل هجمه ها به نظرات و آرای شورای نگهبان به میزانی بالا بود که امام خمینی(ره) دستور برخورد با افرادی که این نهاد را تضعیف می کنند، صادر کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه همواره شورای نگهبان به مرّ قانون عمل کرده، گفت: شورای نگهبان هیچ گاه تحت تأثیر نظرات، هجمه ها و خواسته های احزاب سیاسی قرار نگرفته و تا کنون به وظیفه اصلی خود به درستی عمل کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید قانون مداری معیار اصلی تمام مسؤولان قرار گیرد، ابراز داشت: مخالفت با مصوبات شورای نگهبان و قانون های مجلس شورای اسلامی سبب ایجاد هرج و مرج در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها و خبرنگاران نقش بسیار مهمی در جهت حمایت از نهادهای انقلابی را ایفا می کنند، افزود: خبرگزاری ها و رسانه های انقلابی با تهیه و تدوین گزارش ها و گفت‌وگوهای رسانه ای سعی کنند که روحیه قانون مداری و قانون پذیری را در میان مسؤولان و نامزدها تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه فضای سیاسی و انتخاباتی بر جامعه حاکم شده، گفت: رسانه های انقلابی نقش و جایگاه شورای نگهبان و نقش رییس جمهور در کارآمدی نظام اسلامی را برای مردم تبیین و بازگو کنند و همچنین این رسانه ها در جهت فرهنگ سازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح برای ریاست جمهوری فعالیت های مناسبی انجام دهند./998/

ارسال نظرات