۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

8 سال کشور و مردم را معطل برجام کردند/ حل مشکلات در گرو تشکیل دولت انقلابی

8 سال کشور و مردم را معطل برجام کردند/ حل مشکلات در گرو تشکیل دولت انقلابی
نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه برپایی دولت انقلابی زمینه های را برای اقامه دین فراهم می کند، گفت: مشارکت حداکثری مردم سبب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا و به نقل از قرارگاه دولت اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان های تهران، البرز، قم و مرکزی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، به تبیین ضرورت اقامه دین و نظام اسلامی در جامعه پرداخت و گفت: مأموریت اقامه دین در جامعه تنها به معنای استباط احکام شرعی نبوده، بلکه مسأله برپایی دین نیز را در بر می گیرد که این وظیفه بر عهده علمای دینی قرار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بیان کرد: امام خمینی(ره) بعد از استنباط احکام دینی، به برپایی دین در جامعه پرداخت و رژیم استبدادی و طاغوتی پهلوی را سرکوب و حکومت اسلامی در جامعه برپا کرد و این حرکت نیز توسط رهبر معظم انقلاب استمرار یافته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برای مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی پنج مرحله را ترسیم کردند، گفت: تأسیس انقلاب اسلامی، برپایی حکومت اسلامی، تحقق دولت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی و برپایی نظام اسلامی از گام های دستیابی تحقق تمدن نوین در جامعه است.

تعداد بازدید : 4

نماینده خبرگان رهبری اظهار کرد: دو گام اولیه تحقق تمدن نوین اسلامی تحقق یافته، اما هنور گام سوم و برپایی دولت اسلامی به صوت کامل شکل نیافته، هرچند در چهار دهه بعد از انقلاب تشکیل دولت اسلامی با فرازها و نشیب های فراوانی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه باید استنباط نظریه دولت اسلامی توسط حوزیان و طلاب تدوین شود، گفت: باید مدل های نوین اقتصادی، فرهنگی، هنری، شهر سازی ، نظام سیاسی، روابط بین الملل، رابطه بین ملت و مردم توسط طلاب و حوزویان به جامعه ارائه شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت های موثر و پژوهش های مناسبی در زمینه تدوین مدل نظام اسلامی در حوزه های شکل گرفته است، افزود: نظریه های مختلف تشکیل دولت اسلام در حوزه های علمیه شکل گرفته، اما باید فراهم شدن زمینه های اجرایی این مدل در ساحت های مختلف نظام فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بیان کرد: انتخاب فردی شجاع، متواضع، تابع رهبر انقلاب برای ریاست جمهوی می تواند اقامه دین در عرصه های مختلف را تحقق بخشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هشت سال دولت دست افرادی بود که حل تمام مشکلات کشور را در گرو مذاکرات با استکبار جهانی گره زده بودند و چون برجام بی نتیجه ماند، مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم دوچندان شد.

وی بر لزوم آگاهی سازی و بصیرت افزایی مردم از سوی حوزویان و طلاب تأکید کرد و افزود: اقامه دین در جامعه و تحقق دولت اسلامی توسط فردی صورت خواهد گرفت که به توان داخلی بر اساس نظریات اسلامی اعتقاد داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه شورای نگهبان قاطعانه به تأیید و عدم تأیید نامزدهای ریاست جمهوری پرداخته است، گفت: اکنون نامزدهای ریاست جمهوی به طیف انقلابی و غرب گرا تقسیم بندی شدند. طیف انقلابی باور به اقامه دین در جامعه و توان داخلی دارند و طیف دوم دل در گرو غرب برای حل مشکلات دارند و نامزدهای هر دو طیف برای تصدی پست ریاست جمهوری رقابت می کنند.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی سبب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان ابراز کرد: مبلغان و طلاب با استفاده از فرصت های تبلیغی پیش رو به تببین ضرورت مشارکت حداکثری و انتخاب کاندیدا اصلح در جامعه بپردازند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
حمایت از این شخصیت انقلابی
1
0