۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۱۳۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کسی حق تخطئه اقدام قانونی شورای نگهبان را ندارد| قانون بالاترین مصلحت است

کسی حق تخطئه اقدام قانونی شورای نگهبان را ندارد| قانون بالاترین مصلحت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به احراز صلاحیت هفت نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، اقدام شورا را قانونی و ستودنی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا با حضور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری اخیر با نمایندگان مجلس، اظهار کرد: سرنوشت چهار سال آینده کشور توسط مردم و انتخابات معین می‌شود؛ ازاین‌رو باید با مشارکت حداکثری برای انتخاب رئیس‌جمهوری شایسته تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به احراز صلاحیت هفت نفر از ثبت‌نام کنندگان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، اقدام این شورا را قانونی و ستودنی دانست و بر قانون‌مداری و تمکین همگان به قانون تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست و قانون بالاتر از همه مصلحت‌ها است، افزود: برای این‌که امور سامان یافته و نظم یابد، مشکلات به وجود نیاید و اختلافات از بین برود باید همه ما نسبت به قانون تمکین داشته باشیم و در برابر آن سرکشی نکنیم.

وی با اشاره به اینکه سرکشی در برابر قانون نوعی دیکتاتوری است و کسی حق ندارد خود را بالاتر از قانون بداند، تصریح کرد: در همه دنیا انتخابات قانون ویژه خود را دارد و این‌گونه نیست که هر کس ثبت‌نام کرد جواز ورود به عرصه تبلیغات و رقابت انتخاباتی را داشته باشد؛ بلکه در همه جای دنیا نهاد ناظری مانند شورای نگهبان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: کسی که می‌خواهد وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری شود باید صلاحیت‌های علمی، عملی و اعتقادی ویژه‌ای داشته باشد و شورای نگهبان نیز وظیفه بررسی و احراز این صلاحیت‌ها را بر عهده دارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: احراز صلاحیت و توانمندی ثبت‌نام کنندگان توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و اگرچه حرف‌وحدیث‌های زیادی را علیه اعضای محترم این شورا در پی دارد؛ اما اعضای شورای نگهبان خود را برای نظام و انقلاب هزینه کرده و می‌کنند و امامین انقلاب نیز همیشه از مجموعه شورای نگهبان حمایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس کسی حق ندارد تصمیم شورای نگهبان را تخطئه کند و اگر هم اعتراضی دارد باید اعتراض خود را به‌صورت قانونی پیگیری کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات