۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۴۲۰
بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شورای نگهبان تکلیف شرعی و قانونی خود را به بهترین وجه انجام داده است

شورای نگهبان تکلیف شرعی و قانونی خود را به بهترین وجه انجام داده است
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای درباره انتخابات تصریح کرد: شورای نگهبان «رسالت و تکلیف شرعی و قانونی» خود را به بهترین وجه انجام داده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و حمایت قاطع از عملکرد شورای محترم نگهبان  صادر کرد.

 متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ الَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، پایه و مبنای جمهوریت و نماد مردم سالاری دینی است که تمام ارکان مدیریتی و توسعه دهنده جامعه‌ی مترقی بر اساس معارف دینی و عقلانیت جمعی را در خود جای داده است؛ سیر مطالعاتی «انتخابات» در تاریخ چهل و سه ساله انقلاب اسلامی، نشانگر بلوغ سیاسی، رشد جریانیِ اندیشه انقلاب اسلامی، تحولات مدیریتی با سلائق گوناگون و تکلیف‌مداری ملت رشید و فهیم ایران اسلامی نسبت به امور کشور در سال‌های گذشته می‌باشد.

حضور متعهدانه و مشارکت کم‌نظیر ملت بزرگ ایران در ادوار مختلف انتخابات، همواره با حماسه‌‌های ماندگار و پیام‌ها و‌هشدارهایی مهم به بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی و از طرفی ابراز مطالبات بجا و بحق از خیرخواهان کشورمان که نامزد انتخابات می‌باشند، بوده‌ است؛ «ماهیت انتخابات در ایران، یک حقیقت همراه با تعهدات دینی و قانونی است» که در شاکله خود «تکلیف و حق رأی» را برای واجدان شرائط پیش‌بینی و ایجاد نموده است.

نهادهای قانونی و متولی امر انتخابات از دیگر ارکان انتخابات می‌باشند که در فرایند این مهم، وظیفه‌ای مضاعف بر دوش دارند؛ «احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و برگزاری انتخابات در تراز و پایبندی به قانون اساسی» تجربه‌ای درخشان و گراسنگ در إتقان عمل و انجام تکلیف براساس قانون بوده و می‌باشد و این همان آرامش خاطر و اطمینانی است که مردم عزیز ایران از آغاز انقلاب تا کنون به صورت برجسته‌ای مشاهده نموده‌اند که در نظارت‌ و اجرای صحیح انتخابات از سوی شورای محترم نگهبان و وزارت محترم کشور، صورت پذیرفته است.

شورای نگهبان! سنگری محکم و اعضای آن انسانهایی مؤمن، عالم، آگاه و مطمئنی هستند که بر اساس تعهدات ایمانی و اصول قانون اساسی و معیارهای روشن، احراز صلاحیت نامزدها را به عهده دارند که «رسالت و تکلیف شرعی و قانونی» خود را به بهترین وجه انجام داده است، هر چند در هر دوره‌ای دشمنان خارجی و مزدوران آنان به شکل‌های مختلف سعی در تخریب این جایگاه مهم و مورد تأئید امامین انقلاب داشته‌اند اما «صلابت و روحیه ناب انقلابی دبیر و اعضای محترم شورای نگهبان» نشان داده است که در انجام مسئولیت‌های خود لحظه‌ای کوتاه نیامده‌اند و این همان «اعتبار ریشه‌دار» این نهاد محترم و مستقل می‌باشد.

رفتارشناسی دشمنان و مخالفت‌های آنان با شورای محترم نگهبان در دورهای مختلف، نشان داده است که خواسته‌های نفسانی و حس برتری‌خواهی و تصاحب مناصب در راستای منافع شخصی و جریانی و جناحی، اصلی‌ترین عوامل و اهداف این افراد و گروه‌ها می‌باشد که «با رویکردی بی‌خردانه و بیان مباحثی خلاف منطق و صریح قانون اساسی» مخالفت صریح خود را با نظرات و تأکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی قدی‌سره‌الشریف و رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی نسبت به جایگاه مهم  شورای نگهبان، اعلام می‌کنند؛ در این میان، روی سخن با افراد و گروهایی است که خود را در درون نظام اسلامی تعریف ولی خواسته یا ناخواسته در جهت و میدان دشمنان، گام برمی‌دارند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! براساس وظیفه دینی و رسالت خود ضمن حمایت کامل از عملکرد شورای محترم نگهبان، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را فصل‌الخطاب تمام مباحث و مجادلات می‌داند و به همه افراد و گروه‌ها تأکید می‌نماید: کشور عزیزمان بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و تلاش در جهت تعالی و توفیقات بیشتر کشور دارد، از همین‌رو از  نامزدهای محترمی که صلاحیت آنها احراز نگردید و نیز حامیان آنان که رفتاری شایسته داشتند، تشکر می‌نماید و از نامزدهایی که صلاحیت آنان احراز گردیده تقاضا دارد تا با درک شرائط و مشکلات کشور و مطالبات عموم ملت شریف ایران با در نظر گرفتن اخلاق اسلامی و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای عملی و توجه به  وعده‌های داده شده، زمینه‌های برگزاری انتخاباتی پرشور در تراز انقلاب اسلامی و در افق گام دوم انقلاب را مهیا سازند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! هم‌چنین به ملت شریف ایران اسلامی عرض می‌نماید که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مانند همیشه در صدد القاء یأس و ناامیدی در میان مردم عزیز و طرح مباحثی خلاف واقع دارند و در این راه از هر شیطنتی فروگذار نمی‌کنند و تمام توانایی رسانه‌ای خود را در این راه بکار می‌بندد اما آنچه مورد یقین و اطمینان است، بصیرت همراه با عزت و عقلانیت ملت عزیزمان می‌باشد که در مواقع لزوم و برپایی شور و شعور و حماسه‌، توطئه‌های پلید دشمنان را نقش برآب می‌سازند و با حضور خود در انتخابات پیش‌رو، افتخار دیگری را به فهرست افتخارات خود اضافه می‌نمایند.‌ ان‌شاءالله

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات