۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۸۱۴۳۶
رییس جنبش بیداری مصطفی پاکستان:

سران پاکستان از گذشته تاریخ عبرت بگیرند و جنگ دیگران را بر ملت تحمیل نکنند

سران پاکستان از گذشته تاریخ عبرت بگیرند و جنگ دیگران را بر ملت تحمیل نکنند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی سران پاکستان را از همراهی با آمریکا در افغانستان هشدار داد و گفت: از گذشته عبرت بگیرید و جنگ دیگران را بر ملت تحمیل نکنید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی رییس جنبش بیداری مصطفی و مجمع المدارس تعلیم الکتاب والحکمه پاکستان در خطبه های جمعه این هفته که در مسجد عتیق حوزه علمیه عروة الوثقی شهر لاهور پاکستان برگزار شد، سران پاکستان را از همراهی با آمریکایی ها در مسائل افغانستان هشدار داد و گفت: از گذشته تاریخ عبرت بگیرید و جنگ دیگران را بر ملت تحمیل نکنید.

وی با بیان این که پس از رفتن آمریکایی های از منطقه و تخلیه افغانستان، منطقه با مشکلاتی جدی روبرو خواهد شد، ابراز داشت: شاه محمود قریشی وزیر خارجه کشور به جد پیگر مسئله فلسطین هستند اما در خصوص مسئله افغانستان پس از آمریکا، هنوز برنامه ریزی صورت نگرفته است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که در داخل افغانستان طراحی و برنامه ریزی های خطرناکی در حال انجام گرفتن است که از آن نه فقط مردم افغانستان بلکه در کشورهای همسایه نیز نگرانی های شدیدی وجود دارد، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از خاک افغانستان دوره جدید مشکلات آغاز می شود و از سوی دیگر دارند پاکستان را برای جنگی دیگر آماده می کنند.

وی گفت: برای ایجاد فشار بر پاکستان، هندوستان نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد و از سوی دیگر طالبان نیز به پاکستان تحدید کرده است که اگر مکانی برای ایجاد پایگاه نظامی در اختیار امریکایی های قرار دهد، پاکستان آسیب خواهد دید.

رییس جنبش بیداری مصطفی پاکستان با تاکید به این که داعش و القاعده از قبل در افغانستان حضور دارند و از طرفی تروریست های  شکست خورده در سوریه و عراق و افراط گرایانی که ترکیه از آنها برای ناامنی منطقه استفاده کرده است و همچنین گروهی که امارات متحده عربی و عربستان سعودی تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی تشکیل داده بودند، آنان در افغانستان یکجا می شوند و در مقیاس بزرگ مسلح می گردند، افزود: هدف این اقدام توطئه گرانه کنترول و تحت فشار قرار دادن ایران، چین و پاکستان است اما سران پاکستان بخاطر پول های بی ارزش خود را به خواب غفلت فرو برده اند.

وی دولتمردان پاکستان را به هوشیاری و بیداری فراخواند و برای اصلاح سیاست های خارجه دعوت کرد و اظهار داشت: از تاریخ گذشته عبرت بگیرید و جنگ دیگران را بر ملت پاکستان تحمیل نکنید./988/

ارسال نظرات