۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۵۱۹
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

جبهه گیری اصلاح‌طلبان در برابر شورای نگهبان تنها به سود دشمنان انقلاب است

جبهه گیری اصلاح‌طلبان در برابر شورای نگهبان تنها به سود دشمنان انقلاب است
کرمانشاه - حجت الاسلام فاضلی گفت: طیف اصلاح‌طلبان عملکرد شورای نگهبان را به باد انتقاد گرفته‌اند که جبهه گیری آنان تنها به سود دشمنان انقلاب و نظام خواهد بود.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: برگزاری انتخابات پرشور از ویژگی‌های همیشگی همه‌پرسی در ایران است و در طول این 4 دهه همواره مردم در این عرصه افتخارآفرینی کرده‌اند که این امر هرگز به مذاق دشمنان خارجی و داخلی خوش نیامده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمن دست به هر کاری می‌زند که چهره انتخابات را مکدر کند، گفت: با این وجود دشمنان به مانند ادوار گذشته انتخابات، این بار هم با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و نیز نیروهای خودفروخته و ساده لوح خود در داخل و خارج از کشور تصمیمات شورای نگهبان را به باد انتقاد گرفته‌اند و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های یک هجمه بزرگ علیه این نهاد انقلابی هستند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: البته حاشیه‌سازی علیه شورای نگهبان امری تازه‌ای نیست که بگوییم دشمنان و برخی از فریب خوردگان داخلی امسال آن را کلید زده‌اند، بلکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره شورای نگهبان مورد هجمه و تهمت‌های دشمنان بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: دشمن در بحث تخریب جایگاه رفیع شورای نگهبان چندین هدف را به صورت همزمان دنبال می‌کند نخست اینکه می‌خواهد چهره انتخابات و نامزدهای تایید شده را به نوعی مخدوش کند و از سوی دیگر به دنبال القا این مهم است که نگاه شورای نگهبان به انتخابات سلیقه‌ای است و این یعنی اینکه مردم انتخابات را تحریم کنید!.

حجت الاسلام فاضلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌های اخیر نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همگان دیدیم که شورای نگهبان با استدلال به اسناد و مدارک به بررسی صلاحیت افراد پرداخت و طبیعتا برخی نتوانستند احراز صلاحیت شوند و بعضی هم بالعکس، بنابراین برخی از کسانی که به علل مستند در این دوره نتوانستند که حائز صلاحیت شوند، با فرافکنی پروژه تخریب شورای نگهبان را آغاز کرده‌اند به امید اینکه این نهاد انقلابی وارد حاشیه شود.

وی افزود: با نگاهی منصفانه و به دور از هر نوع دیدگاه سیاسی و جناحی به جرات می‌توان گفت که شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها هرگز سلیقه شخصی و جناحی را اعمال نکرده است و این همه هجمه علیه شورای نگهبان، یک برنامه و نقشه هدفمند است که ماهها قبل از این برنامه‌ریزی شده بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی  افراد منتسب به جریان اصلاحات بیان داشت: در بین نامزدهای ردصلاحیت شده هم چهره‌های اصولگرا دیده می‌شود و هم اصلاح‌طلب، ولی جای تاسف است که طیف بزرگی از اصلاح‌طلبان به صورت هماهنگ و هدفمند عملکرد شورای نگهبان را به باد انتقاد گرفته‌اند که جبهه گیری آنان تنها به سود دشمنان انقلاب و نظام خواهد بود.

حجت الاسلام فاضلی تاکید کرد: تایید صلاحیت‌ها با توجه به بسیاری از شرایط و ضوابط انجام می‌گیرد و بی‌شک در این پروسه بسیاری از نامزدها نمی‌توانند حائز صلاحیت برای این رقابت‌ها شوند، بنابراین بنا به فرموده امام خامنه ای « عدم احراز صلاحیت به معنای بی‌صلاحیتی نیست. عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیت دارد. نه اینکه تشخیص داده که صلاحیت ندارد، نه، ممکن است صلاحیت بالایی هم داشته باشد اما حالا گزارشها، امکانات، عرض کنم که آشنایی‌های شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص بدهد». بنابراین باید گفت که این عدم احراز صلاحیت به معنای کارنامه منفی و... نامزد ریاست جمهوری نیست.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: از کاندیداهایی که نتوانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند و نیز از طرفداران آنها می‌خواهیم که با نگاهی منطقی و انقلابی به انتخابات ریاست جمهوری نگاه کنند، زیرا تحریم انتخابات خردادماه امسال از سوی هر کسی و هر جریانی به نوعی یک بُرد برای دشمنان نظام به ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها محسوب می‌گردد./1400/

ارسال نظرات